Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 01-06-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 01-06-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-05-17

Jakie obowiązki dotyczące ubezpieczeń ma zleceniodawca, gdy zleceniobiorca rozwiąże umowę o pracę

PROBLEM

Zawarto umowę zlecenia z emerytem pracującym na podstawie umowy o pracę na rzecz innego pracodawcy. Wynagrodzenie z umowy o pracę jest wyższe od minimalnego. Wobec powyższego nastąpiło zgłoszenie z tytułu zlecenia do ubezpieczenia zdrowotnego. W trakcie trwania umowy zlecenia emeryt zaprzestał świadczenia pracy na podstawie umowy o pracę. Wypłata wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia nastąpi w miesiącu następnym po jej wykonaniu. Czy zaprzestanie pracy na podstawie umowy o pracę rodzi obowiązek zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego z tytułu umowy zlecenia? Jaki wpływ na ubezpieczenie społeczne ma fakt wypłaty wynagrodzenia w miesiącu następnym, czyli po ustaniu umowy zlecenia?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00