Aktualność
Kodeks pracy 2023 - jak rejestrować godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy
Przepisy prawa pracy nie regulują sposobu rejestrowania rozpoczęcia i zakończenia pracy zdalnej przez pracownika, zatem pracodawca samodzielnie określa zasady w tym zakresie. Rejestracja może się odbywać poprzez wysłanie e-maila o rozpoczęciu (zakończeniu) pracy czy telefoniczne zawiadomienie o tym przełożonego. Można też założyć, że potwierdzeniem wykonywania pracy zdalnej jest np. korespondencja e-mailowa lub wykaz zadań zrealizowanych danego dnia.
Pracodawca powinien ustalić w regulaminie pracy przyjęty w zakładzie pracy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy. Jeżeli pracodawca nie ma obowiązku wprowadzenia regulaminu pracy i nie zrobił tego, to może ustalić sposób potwierdzania obecności np. w odrębnym zarządzeniu lub obwieszczeniu. Wówczas zobowiązany jest ...