Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 5 listopada 2025 r., sygn. I SA/Gd 606/25
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Romała, Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń (spr.), Sędzia WSA Irena Wesołowska, Protokolant Specjalista Agnieszka Rupińska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 5 listopada 2025 r. sprawy ze skargi RS.A. z siedzibą w C. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 2 czerwca 2025 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.193.2025.1.ZK w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.
Uzasadnienie
Sygn. akt I SA/Gd 606 / 25
UZASADNIENIE
R. S.A. z siedzibą w C. (dalej: Spółka lub Skarżąca) zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: Dyrektor) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy linia technologiczna, w skład której wchodzą poszczególne maszyny i urządzenia, spełnia definicję robota przemysłowego wraz z oprzyrządowaniem, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j.: Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: "ustawa CIT"), a w konsekwencji czy może skorzystać z ulgi na robotyzację w zakresie odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od 1 stycznia 2022 r. od poszczególnych maszyn i urządzeń wchodzących w jej skład.
W treści wniosku Spółka podała, że jest osobą prawną, czynnym podatnikiem VAT oraz przedsiębiorstwem produkującym wyroby termokurczliwe, w tym instalacje do przesyłu ciepła oraz rur z tworzyw sztucznych do instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, a także rozwiązań dla innych gałęzi przemysłu.
Wniosek Spółki dotyczy możliwości zastosowania ulgi na robotyzację w stosunku do nabytych maszyn i urządzeń przemysłowych (robotów przemysłowych), których odpisy amortyzacyjne stanowią (stanowiły) koszty uzyskania przychodów od 1 stycznia 2022 r. (data wprowadzenia ulgi na robotyzację i automatyzację produkcji).
