Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-02-16

Zarządzenie prezydenta nie określa dodatkowych zasad przyznawania dotacji

Uchwała rady powinna w kompleksowy sposób regulować wysokość, zasady ustalania i rozliczania dotacji dla żłobków. Nie mogą być one uzupełniane ani zmieniane w zarządzeniu prezydenta.

Tak stwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny (WSA) w Gliwicach, który rozpatrywał skargę jednego z samorządów na uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej (RIO). Jej kolegium stwierdziło nieważność zarządzenia prezydenta miasta regulującego przyznawanie dotacji podmiotom prowadzącym żłobki na jego terenie. Zastrzeżenia organu nadzoru wynikały m.in. z tego, że zarządzenie (które wykonywało zapisy uchwały rady miasta) określało, że warunkami uzyskania dofinansowania są: złożenie wniosku w określonym terminie, oświadczenie, że właściciel placówki nie zalega z płatnościami na rzecz ZUS i urzędu skarbowego, oraz dołączenie potwierdzających ten fakt zaświadczeń w momencie podpisywania umowy. Zdaniem RIO doszło do naruszenia art. 60 ust. 2 ustawy z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 75 ze zm.) polegającego na bezprawnym ograniczeniu podmiotów uprawnionych do dotacji w stosunku do tych wskazanych w uchwale rady miasta o te, które nie mają zaległości względem ZUS i fiskusa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00