Co daje uważność w planowaniu i realizacji celów?
Pozwól sobie na tę chwilę...
Co ma wspólnego uważność z biznesem? Wydawać by się mogło, że niewiele. Ale to nieprawda. Uważni dostrzegają więcej możliwości wokół siebie, są bardziej kreatywni, lepiej radzą sobie z porażkami i osiągają zamierzone cele. A to przecież jedne z najbardziej pożądanych kompetencji w biznesie.
Jednym z elementów, które uniemożliwiają osiąganie zakładanych celów, jest brak świadomości, co tak naprawdę jest warte realizacji, a co nie.
Uważność to z definicji nieoceniająca, świadoma uwaga skierowana na rzeczywistość, na to, co jest "tu i teraz". Może się więc wydawać, że planowanie jest swego rodzaju zaprzeczeniem uważności, dotyczy bowiem przyszłości. Nic bardziej mylnego. Uważność i planowanie nie są ze sobą sprzeczne. Świadomość "tu i teraz" w gruncie rzeczy jest świadomością tego, co było i konsekwencji zachowań z przeszłości, które mają odzwierciedlenie w obecnej rzeczywistości. "Tu i teraz" jest także świadomością tego, co będzie, ponieważ teraźniejsze działania wpływają na przyszłość. Uważność obejmuje zatem wszystkie perspektywy: teraźniejszą, przeszłą i przyszłą.
