Niepożądane działania
Jakie obowiązki i prawa ma pracodawca w sytuacji, kiedy pracownik podaje nieprawidłowe informacje o firmie w social mediach i działa na jej szkodę? Jak można się przed tym zabezpieczyć i jakie konsekwencje z tego tytułu może ponieść pracownik?

Zmiany prawa pracy i ich dostosowanie do dynamicznego rozwoju współczesnych technologii informacyjnych nie zawsze są dokonywane na bieżąco. Nie znajdziemy zatem w polskim Kodeksie pracy uregulowań określających, co wolno, a czego nie wolno pracownikowi w social mediach.
Nie oznacza to jednak, że pracodawca pozostaje bezbronny wobec niekorzystnych dla niego działań pracowników w tym zakresie oraz publikowania przez nich treści, które mogą narazić na szkodę pracodawcę, w tym negatywnie wpłynąć na jego reputację. Zgodnie bowiem z art. 100 § 2 pkt 4 Kodeksu pracy pracownik jest zobowiązany do dbania o dobro zakładu pracy - czyli używając współczesnego języka - pracodawcy, a także do zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.
Dbanie o dobro
Jeżeli chodzi o obowiązek dbania o dobro pracodawcy, to zgodnie z orzecznictwem sądowym określenie to interpretowane jest dość szeroko - jako wspólne dobro pracowników
