Poradnik Gazety Prawnej 15/2002 z 09.04.2002, str. 32
Data publikacji: 02.04.2002
Inspekcja Pracy - prawa i obowiązki pracodawców
Kontrola inspektora pracy może być także wynikiem zawiadomienia przez pracodawcę. Oczywiście nie chodzi o to, że pracodawca kieruje do Państwowej Inspekcji Pracy wniosek o przeprowadzenie kontroli. Przepisy nakładają w ściśle określonych przypadkach obowiązek powiadomienia inspektora pracy lub uzyskania jego opinii o określonych zdarzeniach. Wówczas kontrola może być właśnie wynikiem dokonanego zawiadomienia.
Obowiązki wynikające z prawa budowlanego
Na podstawie art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 106, poz. 1126 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 154, poz. 1800) inwestor, w stosunku do którego nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, jest obowiązany zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania.
