Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2011, sygn. IPPB3/423-588/11-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-588/11-2/MC

Czy rozliczając zakończoną inwestycję wybudowany budynek biurowo usługowy Spółka słusznie pominęła w kosztach jej wytworzenia nakłady poniesione w trakcie realizacji inwestycji na komercjalizację, reklamę i marketing, zaliczając te wydatki do kosztów bieżących działalności Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14.07.2011 r. (data wpływu 25.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 25.07.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. w dniu 30 stycznia 2009r. podpisała z Bankiem SA umowę kredytu na udzielenie przez Bank SA Kredytu Budowlanego na realizację budynku biurowo-usługowego położonego w W. Warunkiem uruchomienia przez Bank udzielonego kredytu była komercjalizacja przyszłego obiektu na minimum 50 % powierzchni najmu i dostarczenie do Banku SA podpisanych wieloletnich (min. 3 - letnich) umów najmu. Warunek ten został przez Sp. z o.o. spełniony. Zawarto wieloletnie umowy najmu w tym także przedwstępne (honorowane przez Bank) na powierzchnię powyżej 50% powierzchni użytkowej, tym samym przed rozpoczęciem realizacji zadania inwestycyjnego przyszły obiekt tj. budynek biurowo-usługowy został w wymaganej powierzchni skomercjalizowany. Na poszukiwanie przyszłych najemców i doprowadzenie do podpisania umów najmu zawarto umowę z firmą zewnętrzną, uprawnioną do tego typu działań. Po podpisaniu umów najmu z przyszłymi najemcami na podstawie otrzymanych faktur VAT zapłacono zasadną należność dla pośrednika za wykonane usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00