Postanowienie WSA w Olsztynie z dnia 31 sierpnia 2009 r., sygn. I SA/Ol 542/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Błesiński po rozpoznaniu w dniu 31 sierpnia 2009r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Nadleśnictwa na wynik kontroli Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z dnia "[...]" Nr "[...]" w przedmiocie prawidłowości wykorzystania środków publicznych oraz środków pochodzących z Unii Europejskiej postanawia odrzucić skargę.
UZASADNIENIE
Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej przeprowadził kontrolę podatkową w Nadleśnictwie w zakresie celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi oraz środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej oraz wywiązywania się z warunków finansowania pomocy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie realizacji projektu "Modernizacja dróg leśnych przeciwpożarowych "[...]"".
Wyniku kontroli z dnia "[...]", nr "[...]" Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej stwierdził naruszenie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 1994r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177 ze zm., dalej cyt. jako p.z.p.). W zawartych wnioskach wskazano, że:
- żądanie przez zamawiającego od wnioskodawcy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej cyt. jako SIWZ) wykazu niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu, narzędzi i urządzeń na etapie postępowania, utrudnia uczciwą konkurencję oraz narusza zasady równego traktowania wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 i art. 22 ust. 2 p.z.p. i wypełnia przesłanki do obliczenia błędu finansowego wg współczynnika 5%, zgodnie z pkt 2.3 dokumentu Komisji "wytyczne do określenia korekt finansowych nakładanych na wydatki ponoszone z funduszy strukturalnych lub Funduszy spójności w przypadku naruszenia przepisów prawa zamówień publicznych" COCOF 07/00337/03-PL, wersja ostateczna z 29 listopada 2007r. (dalej cyt. jako dokument komisji),
