Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 grudnia 2010 r., sygn. VI SA/Wa 1516/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Protokolant ref. staż. Katarzyna Smaga po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 grudnia 2010 r. sprawy ze skargi P. M. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] maja 2010 r. Nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2009 r. Nr [...] o nałożeniu na przedsiębiorcę - P. M., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "[...]" (nazywanego dalej skarżącym) kary pieniężnej w wysokości 2.700 (dwa tysiące siedemset) złotych.
Wskazaną przez organy podstawą materialnoprawną rozstrzygnięcia były przepisy art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1 i 1b pkt 1, art. 40c, art. 41ust. 4, 5 i 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.) oraz lp. 6 pkt 6 lit. b), lp. 6 pkt 7 lit. b) załącznika nr 2 do w/w ustawy; art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), natomiast podstawę faktyczną stanowiło: przekroczenie na drodze, na której dopuszczony jest ruch pojazdów o naciskach osi do 8 t, dopuszczalnego nacisku dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych, dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi naczep, większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m.
Fakt ten został ujawniony podczas ważenia pojazdu marki [...] o nr rej. [...] z naczepą marki [...] o nr rej. [...], przeprowadzonej przez inspektora transportu drogowego w dniu 29 października 2009 r. przy drodze krajowej nr [...] w miejscowości [...].
Zatrzymania dokonano w P., na ul. M., na drodze wojewódzkiej [...].
