Kiedy należy złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości biura rachunkowego
Klient prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w styczniu zakupił materiały biurowe od sprzedawcy z Chin (zakup w ramach tak zwanego Dropshippingu). Sprzedawca doliczył Klientowi podatek VAT 23% w ramach procedury VAT IOSS, przez co nie miały miejsca dodatkowe opłaty celne. 1. W której pozycji Klient powinien wykazać taki zakup na deklaracji VAT7? 2. Czy Klient może ubiegać się o zwrot podatku
Praca w biurze rachunkowym, mimo że ma charakter typowo administracyjno-biurowy, nie jest wolna od zagrożeń. Również pracownicy tej branży ulegają wypadkom przy pracy. Dlatego też pracodawcy biur rachunkowych powinni oceniać ryzyko zawodowe oraz podejmować działania profilaktyczne minimalizujące lub całkowicie eliminujące to ryzyko.
Ujmowanie w księdze przychodów i rozchodów kosztów uzyskania przychodów.
PROBLEM Klient ma stowarzyszenie i dwa konta bankowe - jedno w euro, drugie w złotówkach. Oba konta prowadzone są w złotówkach. Niestety jest różnica pomiędzy saldem w euro z wyciągu bankowego, a saldem w złotówkach w przeliczeniu po kursie bieżącym euro. Nie wyceniano nigdy tej waluty w euro na koniec roku. Różnice zbierały się przez około 10 lat. Jak w tej sytuacji postąpić? Od nowego roku następuje
PROBLEM Klientka rozpoczęła działalność gospodarczą w zakresie usług doradztwa w sprawach środowiska. Opodatkowana jest na zasadach ogólnych, jest VAT-owcem, prowadzi KPiR. Zamierza wykupić polisę OC w związku z prowadzona działalnością, w związku z ryzykiem związanym z wykonywanymi czynnościami. W katalogu zawodów, które muszą posiadać obowiązkowe OC, nie jest wskazana jej działalność (jest doradztwo
PROBLEM Klub Sportowy, który nie jest wpisany do KRS-u (nie prowadzi działalności gospodarczej) przez lata nie prowadził ksiąg rachunkowych. Dokumenty początkowe to wyciąg bankowy z dnia 30.06.21 (z saldem Wn - 500 zł) oraz kilka faktur zakupowych (kwota około 11tys zł). Otrzymali też dotację z gminy 10tys zł (z oświadczenia ustnego). Jak wprowadzić obroty rozpoczęcia przy braku dokumentów? Poprzedni
PROBLEM Biuro rachunkowe prowadzi księgi klientów i nanos ręcznie na każdym dowodzie księgowym numery zarówno nadane przez program dla PKPiR , ewidencji przychodów oraz dodatkowo z rejestrów VAT. Jeśli chodzi o księgi handlowe, to program nadaje każdemu dokumentowi numer wg rejestru, do którego jest wprowadzany, który nanoszony jest na dokument, oprócz tego przy sprawdzaniu VAT nanoszony jest nr z