history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2004-06-08 do 2005-05-31

[23] (utracił moc).

[23] Ustawa utraciła moc 8 czerwca 2004 r. na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz.U. Nr 116, poz. 1206), z wyjątkiem art. 5 ust. 2, art. 13 ust. 3 pkt 1–9 oraz art. 16–23, które pozostają w mocy do dnia przyjęcia przez Radę Ministrów sprawozdania końcowego z wykonania programu wsparcia na rok 2004.

Wersja obowiązująca od 2004-06-08 do 2005-05-31

[23] (utracił moc).

[23] Ustawa utraciła moc 8 czerwca 2004 r. na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz.U. Nr 116, poz. 1206), z wyjątkiem art. 5 ust. 2, art. 13 ust. 3 pkt 1–9 oraz art. 16–23, które pozostają w mocy do dnia przyjęcia przez Radę Ministrów sprawozdania końcowego z wykonania programu wsparcia na rok 2004.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-01 do 2004-06-07

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) (skreślony),

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) [1] (uchylony),

5) (skreślony),

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) (skreślony),

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) (skreślony),

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) (skreślony)

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

2a. Projekt planu działalności Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest przedkładany ministrowi do zaopiniowania.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. (uchylony).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2 i 2a, oraz dysponent środka specjalnego, o którym mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, są obowiązani konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

9. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określi:

1) zakres, tryb i terminy uzgodnień, opinii i konsultacji:

a) programów i planów działalności podmiotów, o których mowa w ust. 2, z zarządem województwa oraz ich projektów z ministrem,

b) planu działalności podmiotu, o którym mowa w ust. 2a, z zarządem województwa oraz jego projektu z ministrem,

c) planu finansowego środka specjalnego, o którym mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, z zarządem województwa oraz jego projektu z ministrem

– z uwzględnieniem zadań realizowanych przez te podmioty i przeznaczenia środka specjalnego oraz przy zapewnieniu sprawnego przeprowadzania procedur,

2) tryb rozwiązywania problemów nieuzgodnionych w wyniku postępowań, o których mowa w pkt 1, z uwzględnieniem ust. 2–4.

[1] Art. 14 ust. 2 pkt 4 uchylony przez art. 44 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych (Dz.U. Nr 42, poz. 386). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-06-15 do 2004-04-30

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) (skreślony),

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) (skreślony),

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) (skreślony),

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) (skreślony),

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) (skreślony)

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

2a. Projekt planu działalności Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest przedkładany ministrowi do zaopiniowania.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. [1] (uchylony).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2 i 2a, oraz dysponent środka specjalnego, o którym mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, są obowiązani konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

9. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określi:

1) zakres, tryb i terminy uzgodnień, opinii i konsultacji:

a) programów i planów działalności podmiotów, o których mowa w ust. 2, z zarządem województwa oraz ich projektów z ministrem,

b) planu działalności podmiotu, o którym mowa w ust. 2a, z zarządem województwa oraz jego projektu z ministrem,

c) planu finansowego środka specjalnego, o którym mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, z zarządem województwa oraz jego projektu z ministrem

– z uwzględnieniem zadań realizowanych przez te podmioty i przeznaczenia środka specjalnego oraz przy zapewnieniu sprawnego przeprowadzania procedur,

2) tryb rozwiązywania problemów nieuzgodnionych w wyniku postępowań, o których mowa w pkt 1, z uwzględnieniem ust. 2–4.

[1] Art. 14 ust. 4a uchylony przez art. 9 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o zmianie ustawy o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 84, poz. 774). Zmiana weszła w życie 15 czerwca 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2003-06-14

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) (skreślony),

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) (skreślony),

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) (skreślony),

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) (skreślony),

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) (skreślony)

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

2a. Projekt planu działalności Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest przedkładany ministrowi do zaopiniowania.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do planu finansowego środka specjalnego, o jakim mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 117 i Nr 70.poz.816).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. [3] Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2 i 2a, oraz dysponent środka specjalnego, o którym mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, są obowiązani konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

9. [4] Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określi:

1) zakres, tryb i terminy uzgodnień, opinii i konsultacji:

a) programów i planów działalności podmiotów, o których mowa w ust. 2, z zarządem województwa oraz ich projektów z ministrem,

b) planu działalności podmiotu, o którym mowa w ust. 2a, z zarządem województwa oraz jego projektu z ministrem,

c) planu finansowego środka specjalnego, o którym mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach, z zarządem województwa oraz jego projektu z ministrem

– z uwzględnieniem zadań realizowanych przez te podmioty i przeznaczenia środka specjalnego oraz przy zapewnieniu sprawnego przeprowadzania procedur,

2) tryb rozwiązywania problemów nieuzgodnionych w wyniku postępowań, o których mowa w pkt 1, z uwzględnieniem ust. 2–4.

[3] Art. 14 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 lit. a) ustawy z dnia 4 grudnia 2002 r. o zmianie ustawy o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz.U. Nr 230, poz. 1921). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[4] art. 14 ust. 9 dodany przez art. 1 pkt 3 lit. b) ustawy z dnia 4 grudnia 2002 r. o zmianie ustawy o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz.U. Nr 230, poz. 1921). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-05-31 do 2002-12-31

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) (skreślony),

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) (skreślony),

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) (skreślony),

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) (skreślony),

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) [1] (skreślony)

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

2a. Projekt planu działalności Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest przedkładany ministrowi do zaopiniowania.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do planu finansowego środka specjalnego, o jakim mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 117 i Nr 70.poz.816).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, są obowiązane konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

[1] Art. 14 ust. 2 pkt 23 skreślony przez art. 3 ustawy z dnia 8 maja 2002 r. o likwidacji Polskiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz o zmianie ustawy o zasadach wspierania rozwoju regionalnego i ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 66, poz. 596). Zmiana weszła w życie 31 maja 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-01 do 2002-05-30

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) [1] (skreślony),

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) [2] (skreślony),

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) [3] (skreślony),

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) (skreślony),

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

2a. Projekt planu działalności Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest przedkładany ministrowi do zaopiniowania.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do planu finansowego środka specjalnego, o jakim mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 117 i Nr 70.poz.816).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, są obowiązane konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

[1] Art. 14 ust. 2 pkt 1 skreślony przez art. 55 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 25, poz. 253). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2002 r.

[2] Art. 14 ust. 2 pkt 5 skreślony przez art. 55 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 25, poz. 253). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2002 r.

[3] Art. 14 ust. 2 pkt 7 skreślony przez art. 55 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 25, poz. 253). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-01 do 2002-03-31

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad,

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) Agencji Techniki i Technologii,

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) Agencji Prywatyzacji,

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) [2] (skreślony),

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

2a. [3] Projekt planu działalności Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest przedkładany ministrowi do zaopiniowania.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do planu finansowego środka specjalnego, o jakim mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 117 i Nr 70.poz.816).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, są obowiązane konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

[2] Art. 14 ust. 2 pkt 19 skreślony przez art. 55 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o wprowadzeniu ustawy - Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 100, poz. 1085). Zmiana weszła w życie 1 października 2001 r.

[3] Art. 14 ust. 2a dodany przez art. 55 pkt 2 lit. b) ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o wprowadzeniu ustawy - Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 100, poz. 1085). Zmiana weszła w życie 1 października 2001 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-05-30 do 2001-09-30

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków:

1) Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad,

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) Agencji Techniki i Technologii,

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) Agencji Prywatyzacji,

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do planu finansowego środka specjalnego, o jakim mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 117 i Nr 70.poz.816).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, są obowiązane konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programami wojewódzkimi. [3]

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

[3] Art. 14 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 3 ustawy z dnia 11 kwietnia 2001 r. o zmianie ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o administracji rządowej w województwie oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 45, poz. 497). Zmiana weszła w życie 30 maja 2001 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2001-05-29

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych oraz zasad i kryteriów rozdziału środków [1]:

1) Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad,

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) Agencji Techniki i Technologii,

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) Agencji Prywatyzacji,

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,

23) [2] Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

4a. [3] Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do planu finansowego środka specjalnego, o jakim mowa w art. 47b ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155, poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 117 i Nr 70.poz.816).

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, są obowiązane konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programem wojewódzkim.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.

[1] Art. 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 14 pkt 1 ustawy z dnia 13 października 2000 r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 95, poz. 1041). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2001 r.

[2] Art. 14 ust. 2 pkt 23 dodany przez art. 20 ustawy z dnia 9 listopada o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2001 r.

[3] Art. 14 ust. 4a dodany przez art. 14 pkt 2 ustawy z dnia 13 października 2000 r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 95, poz. 1041). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2001 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-07-15 do 2000-12-31

1. Rada Ministrów i właściwi ministrowie wykonujący uprawnienia założycielskie lub nadzorcze wobec wymienionych w ust. 2 agencji i funduszy kontrolują, czy zachowana jest kierunkowa zgodność planów, programów i działań tych podmiotów z zatwierdzoną strategią i programem wsparcia.

2. Projekty programów i planów działań, w tym planów finansowych:

1) Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad,

2) Agencji Mienia Wojskowego,

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

4) Agencji Rynku Rolnego,

5) Agencji Techniki i Technologii,

6) Agencji Rozwoju Przemysłu,

7) Agencji Prywatyzacji,

8) Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

9) funduszu leśnego, w części dotyczącej krajowego programu zwiększania lesistości,

10) centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i Leśnych,

11) centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

12) Funduszu Pracy,

13) Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

14) Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,

15) Funduszu Promocji Twórczości,

16) Funduszu Termomodernizacji,

17) Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych,

18) Krajowego Funduszu Mieszkaniowego,

19) Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

20) Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

21) Państwowej Agencji Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego,

22) Wojskowej Agencji Mieszkaniowej

– są przedkładane ministrowi przez organy zarządzające tymi agencjami i funduszami w celu uzgodnienia z ustaleniami strategii i programu wsparcia.

3. Sprawy nie uzgodnione w trybie ust. 2 minister przedkłada do rozstrzygnięcia Radzie Ministrów.

4. Brak uzgodnienia, o którym mowa w ust. 2 i 3, stanowi przeszkodę w przeznaczeniu na rzecz agencji lub funduszu środków z budżetu państwa.

5. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio do innych, wskazanych w strategii instytucji i podmiotów mających szczególne znaczenie dla rozwoju regionalnego, które zarządzają środkami pochodzącymi z budżetu państwa, wyłącznie w zakresie dotyczącym wykorzystania tych środków.

6. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, są obowiązane konsultować z zarządem województwa programy i plany swojej działalności, w tym plany finansowe, na terenie województwa pod kątem ich zgodności ze strategią rozwoju województwa i programem wojewódzkim.

7. Organy zarządzające podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładają corocznie Radzie Ministrów, a także zarządom właściwych województw, informacje o kierunkach programów i planów swojej działalności w układzie wojewódzkim, z uwzględnieniem nakładów finansowych przewidywanych do realizacji na terenie poszczególnych województw, oraz sprawozdania z wykonania zadań.

8. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają zasad wykonywania zobowiązań wobec osób trzecich, przyjętych przez te fundusze, agencje i instytucje przed wejściem w życie niniejszej ustawy.