history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2004-03-23 do 2006-08-16

Rozdział 3

Pobór podatku przez płatników oraz sposób prowadzenia rejestrów podatku

§ 4. [Obowiązki płatników] 1. Płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych, zwani dalej „płatnikami”, są obowiązani:

1) założyć i prowadzić na każdy rok podatkowy osobny rejestr podatku oraz ponumerować jego karty,

2) w razie niepobrania podatku zamieszczać w treści aktów notarialnych i innych dokumentów stwierdzających dokonanie czynności cywilnoprawnej adnotacje stwierdzające fakt niepobrania podatku z podaniem podstawy prawnej bądź wskazaniem decyzji organu podatkowego o zwolnieniu płatnika z obowiązku pobrania podatku,

3) jeżeli czynność cywilnoprawna jest zwolniona od podatku, wypełnić następujące rubryki rejestru: liczbę porządkową, datę wpisania do rejestru aktu notarialnego lub innego dokumentu stwierdzającego dokonanie czynności cywilnoprawnej, datę i numer dokumentu, imię i nazwisko albo nazwę lub firmę strony (stron) czynności cywilnoprawnej, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) strony (stron) czynności cywilnoprawnej, a w rubryce „uwagi” – podstawę prawną niepobrania podatku,

4) podsumować w rejestrze kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym,

5) przekazywać podatek w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek,

6) odnotowywać w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy organu podatkowego [4], datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy, oraz wskazywać podatnika, od którego podatek został pobrany.

2. Płatnicy są obowiązani w terminach przekazywania podatku sporządzić i przesłać właściwemu miejscowo organowi podatkowemu deklarację o należnościach wpłaconych przez płatnika z tytułu podatku; deklaracja powinna określać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę płatnika, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) płatnika, wysokość pobranego i przekazywanego podatku.

[4] § 4 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów  z dnia 10 marca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 47, poz. 453). Zmiana weszła w życie 23 marca 2004 r.

Wersja obowiązująca od 2004-03-23 do 2006-08-16

Rozdział 3

Pobór podatku przez płatników oraz sposób prowadzenia rejestrów podatku

§ 4. [Obowiązki płatników] 1. Płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych, zwani dalej „płatnikami”, są obowiązani:

1) założyć i prowadzić na każdy rok podatkowy osobny rejestr podatku oraz ponumerować jego karty,

2) w razie niepobrania podatku zamieszczać w treści aktów notarialnych i innych dokumentów stwierdzających dokonanie czynności cywilnoprawnej adnotacje stwierdzające fakt niepobrania podatku z podaniem podstawy prawnej bądź wskazaniem decyzji organu podatkowego o zwolnieniu płatnika z obowiązku pobrania podatku,

3) jeżeli czynność cywilnoprawna jest zwolniona od podatku, wypełnić następujące rubryki rejestru: liczbę porządkową, datę wpisania do rejestru aktu notarialnego lub innego dokumentu stwierdzającego dokonanie czynności cywilnoprawnej, datę i numer dokumentu, imię i nazwisko albo nazwę lub firmę strony (stron) czynności cywilnoprawnej, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) strony (stron) czynności cywilnoprawnej, a w rubryce „uwagi” – podstawę prawną niepobrania podatku,

4) podsumować w rejestrze kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym,

5) przekazywać podatek w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek,

6) odnotowywać w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy organu podatkowego [4], datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy, oraz wskazywać podatnika, od którego podatek został pobrany.

2. Płatnicy są obowiązani w terminach przekazywania podatku sporządzić i przesłać właściwemu miejscowo organowi podatkowemu deklarację o należnościach wpłaconych przez płatnika z tytułu podatku; deklaracja powinna określać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę płatnika, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) płatnika, wysokość pobranego i przekazywanego podatku.

[4] § 4 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów  z dnia 10 marca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 47, poz. 453). Zmiana weszła w życie 23 marca 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-09-01 do 2004-03-22

Rozdział 3

Pobór podatku przez płatników oraz sposób prowadzenia rejestrów podatku

§ 4. [Obowiązki płatników] 1. Płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych, zwani dalej „płatnikami”, są obowiązani:

1) założyć i prowadzić na każdy rok podatkowy osobny rejestr podatku oraz ponumerować jego karty,

2) w razie niepobrania podatku zamieszczać w treści aktów notarialnych i innych dokumentów stwierdzających dokonanie czynności cywilnoprawnej adnotacje stwierdzające fakt niepobrania podatku z podaniem podstawy prawnej bądź wskazaniem decyzji organu podatkowego [3] o zwolnieniu płatnika z obowiązku pobrania podatku,

3) jeżeli czynność cywilnoprawna jest zwolniona od podatku, wypełnić następujące rubryki rejestru: liczbę porządkową, datę wpisania do rejestru aktu notarialnego lub innego dokumentu stwierdzającego dokonanie czynności cywilnoprawnej, datę i numer dokumentu, imię i nazwisko albo nazwę lub firmę strony (stron) czynności cywilnoprawnej, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) strony (stron) czynności cywilnoprawnej, a w rubryce „uwagi” – podstawę prawną niepobrania podatku,

4) podsumować w rejestrze kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym, [4]

5) przekazywać podatek w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek,

6) odnotowywać w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy urzędu skarbowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy, oraz wskazywać podatnika, od którego podatek został pobrany.

2. Płatnicy są obowiązani w terminach przekazywania podatku sporządzić i przesłać właściwemu miejscowo organowi podatkowemu [5] deklarację o należnościach wpłaconych przez płatnika z tytułu podatku; deklaracja powinna określać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę płatnika, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) płatnika, wysokość pobranego i przekazywanego podatku.

[3] § 4 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 sierpnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 146, poz. 1419). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[4] § 4 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 sierpnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 146, poz. 1419). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[5] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 sierpnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 146, poz. 1419). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2003-08-31

Rozdział 3

Pobór podatku przez płatników oraz sposób prowadzenia rejestrów podatku

§ 4. [Obowiązki płatników] 1. Płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych, zwani dalej „płatnikami”, są obowiązani:

1) założyć i prowadzić na każdy rok podatkowy osobny rejestr podatku oraz ponumerować jego karty,

2) w razie niepobrania podatku zamieszczać w treści aktów notarialnych i innych dokumentów stwierdzających dokonanie czynności cywilnoprawnej adnotacje stwierdzające fakt niepobrania podatku z podaniem podstawy prawnej bądź wskazaniem decyzji urzędu skarbowego o zwolnieniu płatnika z obowiązku pobrania podatku,

3) [3] jeżeli czynność cywilnoprawna jest zwolniona od podatku, wypełnić następujące rubryki rejestru: liczbę porządkową, datę wpisania do rejestru aktu notarialnego lub innego dokumentu stwierdzającego dokonanie czynności cywilnoprawnej, datę i numer dokumentu, imię i nazwisko albo nazwę lub firmę strony (stron) czynności cywilnoprawnej, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) strony (stron) czynności cywilnoprawnej, a w rubryce „uwagi” – podstawę prawną niepobrania podatku,

4) podsumować w rejestrze kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z urzędem skarbowym,

5) przekazywać podatek w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek,

6) odnotowywać w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy urzędu skarbowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy, oraz wskazywać podatnika, od którego podatek został pobrany.

2. Płatnicy są obowiązani w terminach przekazywania podatku sporządzić i przesłać właściwemu miejscowo urzędowi skarbowemu deklarację o należnościach wpłaconych przez płatnika z tytułu podatku; deklaracja powinna określać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę płatnika, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) płatnika, wysokość pobranego i przekazywanego podatku.

[3] § 4 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 229, poz. 1915). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2002-12-31

Rozdział 3

Pobór podatku przez płatników oraz sposób prowadzenia rejestrów podatku

§ 4. [Obowiązki płatników] 1. Płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych, zwani dalej „płatnikami”, są obowiązani:

1) założyć i prowadzić na każdy rok podatkowy osobny rejestr podatku oraz ponumerować jego karty,

2) w razie niepobrania podatku zamieszczać w treści aktów notarialnych i innych dokumentów stwierdzających dokonanie czynności cywilnoprawnej adnotacje stwierdzające fakt niepobrania podatku z podaniem podstawy prawnej bądź wskazaniem decyzji urzędu skarbowego o zwolnieniu płatnika z obowiązku pobrania podatku,

3) jeżeli czynność cywilnoprawna nie podlega podatkowi lub jest zwolniona od podatku, wypełnić następujące rubryki rejestru: liczbę porządkową, datę wpisania do rejestru aktu notarialnego lub innego dokumentu stwierdzającego dokonanie czynności cywilnoprawnej, datę i numer dokumentu, imię i nazwisko albo nazwę lub firmę strony (stron) czynności cywilnoprawnej, numer (numery) identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) strony (stron) czynności cywilnoprawnej, a w rubryce „uwagi” – podstawę prawną niepobrania podatku,

4) podsumować w rejestrze kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z urzędem skarbowym,

5) przekazywać podatek w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek,

6) odnotowywać w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy urzędu skarbowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy, oraz wskazywać podatnika, od którego podatek został pobrany.

2. Płatnicy są obowiązani w terminach przekazywania podatku sporządzić i przesłać właściwemu miejscowo urzędowi skarbowemu deklarację o należnościach wpłaconych przez płatnika z tytułu podatku; deklaracja powinna określać imię i nazwisko albo nazwę lub firmę płatnika, numer identyfikacji podatkowej oraz miejsce zamieszkania (siedzibę) płatnika, wysokość pobranego i przekazywanego podatku.