history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2003-09-01 do 2004-01-01

[Czasowe zwolnienia podatkowe] 1. W okresie do dnia 31 grudnia 2003 r. zwalnia się od podatku akcyzowego sprzedaż:

1) produktów rafinacji ropy naftowej wytwarzanych przez rafinerie ropy naftowej, do których ropa naftowa jest dostarczana wyłącznie transportem kolejowym lub samochodowym, w części odpowiadającej kwocie 120,00 zł od każdej tony zakupionej do przerobu ropy naftowej, dostarczonej tym transportem,

2) benzyn silnikowych etylizowanych i nieetylizowanych z etanolem z zawartością od 4,5% do 5% alkoholu etylowego, w części odpowiadającej kwocie 91,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

3) benzyn silnikowych etylizowanych z zawartością od 8% eteru etylo-tert-butylowego, oraz benzyn silnikowych nieetylizowanych z zawartością od 5% eteru etylo-tert-butylowego wytwarzanego z alkoholu etylowego wyprodukowanego w kraju, w części odpowiadającej kwocie 61,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

4) [36] benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych oraz paliwa do lotniczych silników turbinowych i olejów silnikowych do silników lotniczych, dokonywaną przez producenta tych wyrobów na zamówienie:

a) Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych – z przeznaczeniem na potrzeby lotnictwa,

b) [37] jednostek organizacyjnych Aeroklubu Polskiego, z przeznaczeniem na realizację celów statutowych tych jednostek,

c) Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych,

d) jednostek organizacyjnych lotnictwa sanitarnego, na potrzeby tych jednostek,

e) Centralnego Ośrodka Lotniczego Związku Harcerstwa Polskiego z przeznaczeniem na szkolenie lotnicze młodzieży, wykonywane na zlecenie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

5) [38] oleju napędowego, opałowego i silnikowego dokonywaną przez producenta tych wyrobów na zamówienie podmiotów wymienionych w odrębnych przepisach w sprawie zasad sprzedaży oleju napędowego armatorom rybołówstwa morskiego – z przeznaczeniem na zaopatrzenie podmiotów posiadających środki transportu morskiego oraz armatorów rybołówstwa morskiego, w celu zużycia do silników środków transportu morskiego lub jednostek rybołówstwa morskiego tych podmiotów,

6) [39] oleju napędowego do silników okrętowych i silników do techniki morskiej oraz olejów silnikowych do silników okrętowych i silników do techniki morskiej, dokonywaną przez producenta tych wyrobów na zamówienie Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych, Ministra Obrony Narodowej z przeznaczeniem dla potrzeb marynarki wojennej oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych z przeznaczeniem na potrzeby techniki morskiej,

7) [40] benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych, paliwa do lotniczych silników turbinowych oraz oleju napędowego do silników okrętowych i silników do techniki morskiej oraz olejów silnikowych do silników lotniczych, okrętowych i techniki morskiej dokonywaną przez Agencję Rezerw Materiałowych na zamówienie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

8) spirytusu, z wyłączeniem spirytusu rektyfikowanego w opakowaniach jednostkowych (PKWiU 15.92.11-00.21, 15.92.11-00.22, 15.92.11-00.23) na zamówienie Agencji Rynku Rolnego,

8a) olejów napędowych wytworzonych z udziałem minimum 10% komponentu uzyskanego w wyniku przerobu odpadów z tworzyw sztucznych na specjalistycznych instalacjach do katalitycznego przerobu tych tworzyw, w części odpowiadającej kwocie 300 zł od każdego 1000 l tych paliw,

8b) benzyn silnikowych etylizowanych i nieetylizowanych wytworzonych z udziałem minimum 5% komponentu uzyskanego w wyniku przerobu odpadów z tworzyw sztucznych na specjalistycznych instalacjach do katalitycznego przerobu tych tworzyw, w części odpowiadającej kwocie 180 zł od każdego 1000 l tych paliw,

9) benzyn nieetylizowanych z udziałem jako komponentu zeoformatu, w ilości nie mniejszej niż 30% w gotowym produkcie, wytwarzanego w kraju przy zastosowaniu specjalistycznej instalacji zeoformingu – w części odpowiadającej 10% stawki podatku akcyzowego dla benzyn nieetylizowanych, pod warunkiem niestosowania zwolnień, o których mowa w pkt 2 i 3.

2. [41] Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4–7, ma zastosowanie w przypadku, gdy do zamówienia zostanie dołączone oświadczenie stwierdzające, że zakupione wyroby zostaną zużyte do celów uprawniających zastosowanie zwolnienia podatkowego.

3. [42] Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, stosuje się również w przypadku importu benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych, paliwa do lotniczych silników turbinowych, oleju napędowego i opałowego, olejów silnikowych, importowanych bezpośrednio przez wymienione podmioty lub na ich pisemne zamówienie; przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

[36] § 26 ust. 1 pkt 4 zdanie wstępne w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[37] § 26 ust. 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[38] § 26 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[39] § 26 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[40] § 26 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[41] § 26 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[42] § 26 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003-09-01 do 2004-01-01

[Czasowe zwolnienia podatkowe] 1. W okresie do dnia 31 grudnia 2003 r. zwalnia się od podatku akcyzowego sprzedaż:

1) produktów rafinacji ropy naftowej wytwarzanych przez rafinerie ropy naftowej, do których ropa naftowa jest dostarczana wyłącznie transportem kolejowym lub samochodowym, w części odpowiadającej kwocie 120,00 zł od każdej tony zakupionej do przerobu ropy naftowej, dostarczonej tym transportem,

2) benzyn silnikowych etylizowanych i nieetylizowanych z etanolem z zawartością od 4,5% do 5% alkoholu etylowego, w części odpowiadającej kwocie 91,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

3) benzyn silnikowych etylizowanych z zawartością od 8% eteru etylo-tert-butylowego, oraz benzyn silnikowych nieetylizowanych z zawartością od 5% eteru etylo-tert-butylowego wytwarzanego z alkoholu etylowego wyprodukowanego w kraju, w części odpowiadającej kwocie 61,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

4) [36] benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych oraz paliwa do lotniczych silników turbinowych i olejów silnikowych do silników lotniczych, dokonywaną przez producenta tych wyrobów na zamówienie:

a) Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych – z przeznaczeniem na potrzeby lotnictwa,

b) [37] jednostek organizacyjnych Aeroklubu Polskiego, z przeznaczeniem na realizację celów statutowych tych jednostek,

c) Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych,

d) jednostek organizacyjnych lotnictwa sanitarnego, na potrzeby tych jednostek,

e) Centralnego Ośrodka Lotniczego Związku Harcerstwa Polskiego z przeznaczeniem na szkolenie lotnicze młodzieży, wykonywane na zlecenie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

5) [38] oleju napędowego, opałowego i silnikowego dokonywaną przez producenta tych wyrobów na zamówienie podmiotów wymienionych w odrębnych przepisach w sprawie zasad sprzedaży oleju napędowego armatorom rybołówstwa morskiego – z przeznaczeniem na zaopatrzenie podmiotów posiadających środki transportu morskiego oraz armatorów rybołówstwa morskiego, w celu zużycia do silników środków transportu morskiego lub jednostek rybołówstwa morskiego tych podmiotów,

6) [39] oleju napędowego do silników okrętowych i silników do techniki morskiej oraz olejów silnikowych do silników okrętowych i silników do techniki morskiej, dokonywaną przez producenta tych wyrobów na zamówienie Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych, Ministra Obrony Narodowej z przeznaczeniem dla potrzeb marynarki wojennej oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych z przeznaczeniem na potrzeby techniki morskiej,

7) [40] benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych, paliwa do lotniczych silników turbinowych oraz oleju napędowego do silników okrętowych i silników do techniki morskiej oraz olejów silnikowych do silników lotniczych, okrętowych i techniki morskiej dokonywaną przez Agencję Rezerw Materiałowych na zamówienie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

8) spirytusu, z wyłączeniem spirytusu rektyfikowanego w opakowaniach jednostkowych (PKWiU 15.92.11-00.21, 15.92.11-00.22, 15.92.11-00.23) na zamówienie Agencji Rynku Rolnego,

8a) olejów napędowych wytworzonych z udziałem minimum 10% komponentu uzyskanego w wyniku przerobu odpadów z tworzyw sztucznych na specjalistycznych instalacjach do katalitycznego przerobu tych tworzyw, w części odpowiadającej kwocie 300 zł od każdego 1000 l tych paliw,

8b) benzyn silnikowych etylizowanych i nieetylizowanych wytworzonych z udziałem minimum 5% komponentu uzyskanego w wyniku przerobu odpadów z tworzyw sztucznych na specjalistycznych instalacjach do katalitycznego przerobu tych tworzyw, w części odpowiadającej kwocie 180 zł od każdego 1000 l tych paliw,

9) benzyn nieetylizowanych z udziałem jako komponentu zeoformatu, w ilości nie mniejszej niż 30% w gotowym produkcie, wytwarzanego w kraju przy zastosowaniu specjalistycznej instalacji zeoformingu – w części odpowiadającej 10% stawki podatku akcyzowego dla benzyn nieetylizowanych, pod warunkiem niestosowania zwolnień, o których mowa w pkt 2 i 3.

2. [41] Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4–7, ma zastosowanie w przypadku, gdy do zamówienia zostanie dołączone oświadczenie stwierdzające, że zakupione wyroby zostaną zużyte do celów uprawniających zastosowanie zwolnienia podatkowego.

3. [42] Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, stosuje się również w przypadku importu benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych, paliwa do lotniczych silników turbinowych, oleju napędowego i opałowego, olejów silnikowych, importowanych bezpośrednio przez wymienione podmioty lub na ich pisemne zamówienie; przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

[36] § 26 ust. 1 pkt 4 zdanie wstępne w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[37] § 26 ust. 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[38] § 26 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[39] § 26 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[40] § 26 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[41] § 26 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

[42] § 26 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 137, poz. 1305). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2003-08-31

[Czasowe zwolnienia podatkowe] 1. W okresie do dnia 31 grudnia 2003 r. [44] zwalnia się od podatku akcyzowego sprzedaż:

1) produktów rafinacji ropy naftowej [45] wytwarzanych przez rafinerie ropy naftowej, do których ropa naftowa jest dostarczana wyłącznie transportem kolejowym lub samochodowym, w części odpowiadającej kwocie 120,00 zł od każdej tony zakupionej do przerobu ropy naftowej, dostarczonej tym transportem,

2) benzyn silnikowych etylizowanych i nieetylizowanych z etanolem [46] z zawartością od 4,5% do 5% alkoholu etylowego, w części odpowiadającej kwocie 91,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

3) [47] benzyn silnikowych etylizowanych z zawartością od 8% eteru etylo-tert-butylowego, oraz benzyn silnikowych nieetylizowanych z zawartością od 5% eteru etylo-tert-butylowego wytwarzanego z alkoholu etylowego wyprodukowanego w kraju, w części odpowiadającej kwocie 61,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

4) benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych oraz paliwa do silników odrzutowych, [48] dokonywaną przez producenta tych paliw na zamówienie:

a) Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych – z przeznaczeniem na potrzeby lotnictwa,

b) jednostek organizacyjnych Aeroklubu Polskiego, z przeznaczeniem na potrzeby tych jednostek,

c) Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych,

d) jednostek organizacyjnych lotnictwa sanitarnego, na potrzeby tych jednostek,

e) Centralnego Ośrodka Lotniczego Związku Harcerstwa Polskiego z przeznaczeniem na szkolenie lotnicze młodzieży, wykonywane na zlecenie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

5) oleju napędowego i opałowego dokonywaną przez producenta tego paliwa na zamówienie podmiotów wymienionych w odrębnych przepisach, [49] w sprawie zasad sprzedaży oleju napędowego armatorom rybołówstwa morskiego – z przeznaczeniem na zaopatrzenie podmiotów posiadających środki transportu morskiego oraz armatorów rybołówstwa morskiego, w celu zużycia do napędu silników środków transportu morskiego lub jednostek rybołówstwa morskiego tych podmiotów,

6) oleju napędowego do silników okrętowych, dokonywaną przez producenta tego paliwa na zamówienie Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych, Ministra Obrony Narodowej z przeznaczeniem na potrzeby marynarki wojennej oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych z przeznaczeniem na potrzeby techniki morskiej,

7) benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych, paliwa do silników odrzutowych, [50] oraz oleju napędowego do silników okrętowych dokonywaną przez Agencję Rezerw Materiałowych na zamówienie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

8) [51] spirytusu, z wyłączeniem spirytusu rektyfikowanego w opakowaniach jednostkowych (PKWiU 15.92.11-00.21, 15.92.11-00.22, 15.92.11-00.23) na zamówienie Agencji Rynku Rolnego,

8a) [52] olejów napędowych wytworzonych z udziałem minimum 10% komponentu uzyskanego w wyniku przerobu odpadów z tworzyw sztucznych na specjalistycznych instalacjach do katalitycznego przerobu tych tworzyw, w części odpowiadającej kwocie 300 zł od każdego 1000 l tych paliw,

8b) [53] benzyn silnikowych etylizowanych i nieetylizowanych wytworzonych z udziałem minimum 5% komponentu uzyskanego w wyniku przerobu odpadów z tworzyw sztucznych na specjalistycznych instalacjach do katalitycznego przerobu tych tworzyw, w części odpowiadającej kwocie 180 zł od każdego 1000 l tych paliw,

9) [54] benzyn nieetylizowanych z udziałem jako komponentu zeoformatu, w ilości nie mniejszej niż 30% w gotowym produkcie, wytwarzanego w kraju przy zastosowaniu specjalistycznej instalacji zeoformingu – w części odpowiadającej 10% stawki podatku akcyzowego dla benzyn nieetylizowanych, pod warunkiem niestosowania zwolnień, o których mowa w pkt 2 i 3.

2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4–7, ma zastosowanie w przypadku, gdy do zamówienia zostanie dołączone oświadczenie stwierdzające, że zakupione paliwa zostaną zużyte do celów uprawniających zastosowanie zwolnienia podatkowego.

3. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, stosuje się również w przypadku importu benzyny silnikowej lotniczej do silników tłokowych, paliwa do silników odrzutowych [55], oleju napędowego i opałowego, importowanego bezpośrednio przez wymienione podmioty lub na ich pisemne zamówienie; przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

[44] § 26 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[45] § 26 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[46] § 26 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[47] § 26 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[48] § 26 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[49] § 26 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[50] § 26 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[51] § 26 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[52] § 26 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[53] § 26 ust. 1 pkt 8b dodany przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[54] § 26 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

[55] § 26 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 216, poz. 1829). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-03-26 do 2002-12-31

[Czasowe zwolnienia podatkowe] 1. W okresie do dnia 31 grudnia 2002 r. zwalnia się od podatku akcyzowego sprzedaż:

1) produktów naftowych i syntetycznych paliw płynnych wytwarzanych przez rafinerie ropy naftowej, do których ropa naftowa jest dostarczana wyłącznie transportem kolejowym lub samochodowym, w części odpowiadającej kwocie 120,00 zł od każdej tony zakupionej do przerobu ropy naftowej, dostarczonej tym transportem,

2) etylin 98, etylin 94 E i innych etylin 94 oraz benzyn bezołowiowych z zawartością od 4,5% do 5% alkoholu etylowego, w części odpowiadającej kwocie 91,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

3) etylin z zawartością od 8% eteru etylo-tert-butylowego, oraz benzyn bezołowiowych z zawartością od 3% eteru etylo-tert-butylowego wytwarzanego z alkoholu etylowego wyprodukowanego w kraju, w części odpowiadającej kwocie 61,00 zł od każdego 1000 l tych paliw,

4) paliwa lotniczego oraz paliwa do silników lotniczych turbospalinowych, dokonywaną przez producenta tych paliw na zamówienie:

a) Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych – z przeznaczeniem na potrzeby lotnictwa,

b) jednostek organizacyjnych Aeroklubu Polskiego, z przeznaczeniem na potrzeby tych jednostek,

c) Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych,

d) jednostek organizacyjnych lotnictwa sanitarnego, na potrzeby tych jednostek,

e) Centralnego Ośrodka Lotniczego Związku Harcerstwa Polskiego z przeznaczeniem na szkolenie lotnicze młodzieży, wykonywane na zlecenie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

5) oleju napędowego i opałowego dokonywaną przez producenta tego paliwa na zamówienie podmiotów wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw rolnictwa w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki morskiej w wytycznych dla okręgowych inspektorów rybołówstwa morskiego w sprawie zasad sprzedaży oleju napędowego armatorom rybołówstwa morskiego – z przeznaczeniem na zaopatrzenie podmiotów posiadających środki transportu morskiego oraz armatorów rybołówstwa morskiego, w celu zużycia do napędu silników środków transportu morskiego lub jednostek rybołówstwa morskiego tych podmiotów,

6) oleju napędowego do silników okrętowych, dokonywaną przez producenta tego paliwa na zamówienie Agencji Rezerw Materiałowych na uzupełnienie rezerw państwowych, Ministra Obrony Narodowej z przeznaczeniem na potrzeby marynarki wojennej oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych z przeznaczeniem na potrzeby techniki morskiej,

7) paliwa lotniczego, paliwa do silników lotniczych turbospalinowych oraz oleju napędowego do silników okrętowych dokonywaną przez Agencję Rezerw Materiałowych na zamówienie Ministra Obrony Narodowej lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

8) spirytusu, z wyłączeniem spirytusu butelkowanego (SWW: 2443-15), na zamówienie Agencji Rynku Rolnego,

9) benzyn bezołowiowych z udziałem jako komponentu zeoformatu, w ilości nie mniejszej niż 30% w gotowym produkcie, wytwarzanego w kraju przy zastosowaniu specjalistycznej instalacji zeoformingu – w części odpowiadającej 30% stawki podatku akcyzowego dla benzyn bezołowiowych.

2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4–7, ma zastosowanie w przypadku, gdy do zamówienia zostanie dołączone oświadczenie stwierdzające, że zakupione paliwa zostaną zużyte do celów uprawniających zastosowanie zwolnienia podatkowego.

3. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, stosuje się również w przypadku importu paliwa lotniczego, paliwa do silników lotniczych turbospalinowych, oleju napędowego i opałowego, importowanego bezpośrednio przez wymienione podmioty lub na ich pisemne zamówienie; przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.