history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2003-09-01 do 2006-08-16

[Obowiązki związane z rejestrem] 1. Notariusz jest obowiązany:

1) podsumować w rejestrze kwoty pobranego podatku w okresach dokonywania wpłat;

2) odnotować w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę wpłaconego podatku, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy;

3) [3] wypełnić i przesłać organowi podatkowemu właściwemu ze względu na siedzibę kancelarii notarialnej deklarację o wysokości pobranego oraz wpłacanego podatku;

4) w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek:

a) przekazywać pobrany podatek,

b) przesyłać urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na siedzibę płatnika odpisy sporządzonych aktów notarialnych wpisanych do rejestru wraz z odpisem rejestru podatku za każdy ubiegły miesiąc.

2. Rejestry podatku oraz dowody wpłaty należy przechowywać przez okres 5 lat, licząc od końca roku, w którym rejestr założono.

[3] § 7 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów i Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 sierpnia 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu poboru przez notariuszy podatku od spadków i darowizn, prowadzenia rejestru podatku oraz trybu wykonywania przez notariuszy czynności związanych z poborem podatku (Dz.U. Nr 152, poz. 1474). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003-09-01 do 2006-08-16

[Obowiązki związane z rejestrem] 1. Notariusz jest obowiązany:

1) podsumować w rejestrze kwoty pobranego podatku w okresach dokonywania wpłat;

2) odnotować w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę wpłaconego podatku, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy;

3) [3] wypełnić i przesłać organowi podatkowemu właściwemu ze względu na siedzibę kancelarii notarialnej deklarację o wysokości pobranego oraz wpłacanego podatku;

4) w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek:

a) przekazywać pobrany podatek,

b) przesyłać urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na siedzibę płatnika odpisy sporządzonych aktów notarialnych wpisanych do rejestru wraz z odpisem rejestru podatku za każdy ubiegły miesiąc.

2. Rejestry podatku oraz dowody wpłaty należy przechowywać przez okres 5 lat, licząc od końca roku, w którym rejestr założono.

[3] § 7 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów i Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 sierpnia 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu poboru przez notariuszy podatku od spadków i darowizn, prowadzenia rejestru podatku oraz trybu wykonywania przez notariuszy czynności związanych z poborem podatku (Dz.U. Nr 152, poz. 1474). Zmiana weszła w życie 1 września 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2003-08-31

[Obowiązki związane z rejestrem] 1. Notariusz jest obowiązany:

1) podsumować w rejestrze kwoty pobranego podatku w okresach dokonywania wpłat;

2) odnotować w rejestrze w rubryce „uwagi” kwotę wpłaconego podatku, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy;

3) wypełnić i przestać deklarację o wysokości pobranego podatku oraz o wysokości podatku przekazywanego na rachunek urzędu skarbowego;

4) w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek:

a) przekazywać pobrany podatek,

b) przesyłać urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na siedzibę płatnika odpisy sporządzonych aktów notarialnych wpisanych do rejestru wraz z odpisem rejestru podatku za każdy ubiegły miesiąc.

2. Rejestry podatku oraz dowody wpłaty należy przechowywać przez okres 5 lat, licząc od końca roku, w którym rejestr założono.