history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2004-08-09

1. Przekazywanie gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień następuje na podstawie ich wniosków składanych do Prezesa Zarządu Funduszu za pośrednictwem właściwych miejscowo oddziałów Funduszu, w terminach:

1) do dnia 31 lipca roku podatkowego – wykazując przewidywane roczne skutki zwolnień, wynikające z decyzji, dokonanych czynności cywilnoprawnych w formie aktów notarialnych oraz deklaracji i informacji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 30 czerwca roku podatkowego, za który sporządzany jest wniosek;

2) [1] do dnia 25 marca roku następującego po roku podatkowym – wykazując faktyczne roczne skutki zwolnień, wynikające z decyzji, dokonanych czynności cywilnoprawnych w formie aktów notarialnych oraz deklaracji i informacji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 31 grudnia roku podatkowego, za który sporządzany jest wniosek.

2. Fundusz sprawdza pod względem rachunkowym i formalnym:

1) do dnia 10 września – wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1;

2) [2] do dnia 15 kwietnia – wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

3. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów rachunkowych. Fundusz wzywa gminę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków lub błędów w tym terminie powoduje pozostawienie bez rozpoznania wniosku gminy o wypłatę kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień.

[1] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom dotacji celowej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 174, poz. 1811). Zmiana weszła w życie 9 sierpnia 2004 r.

[2] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom dotacji celowej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 174, poz. 1811). Zmiana weszła w życie 9 sierpnia 2004 r.

Wersja obowiązująca od 2004-08-09

1. Przekazywanie gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień następuje na podstawie ich wniosków składanych do Prezesa Zarządu Funduszu za pośrednictwem właściwych miejscowo oddziałów Funduszu, w terminach:

1) do dnia 31 lipca roku podatkowego – wykazując przewidywane roczne skutki zwolnień, wynikające z decyzji, dokonanych czynności cywilnoprawnych w formie aktów notarialnych oraz deklaracji i informacji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 30 czerwca roku podatkowego, za który sporządzany jest wniosek;

2) [1] do dnia 25 marca roku następującego po roku podatkowym – wykazując faktyczne roczne skutki zwolnień, wynikające z decyzji, dokonanych czynności cywilnoprawnych w formie aktów notarialnych oraz deklaracji i informacji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 31 grudnia roku podatkowego, za który sporządzany jest wniosek.

2. Fundusz sprawdza pod względem rachunkowym i formalnym:

1) do dnia 10 września – wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1;

2) [2] do dnia 15 kwietnia – wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

3. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów rachunkowych. Fundusz wzywa gminę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków lub błędów w tym terminie powoduje pozostawienie bez rozpoznania wniosku gminy o wypłatę kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień.

[1] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom dotacji celowej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 174, poz. 1811). Zmiana weszła w życie 9 sierpnia 2004 r.

[2] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom dotacji celowej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 174, poz. 1811). Zmiana weszła w życie 9 sierpnia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-09-22 do 2004-08-08

1. Przekazywanie gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień następuje na podstawie ich wniosków składanych do Prezesa Zarządu Funduszu za pośrednictwem właściwych miejscowo oddziałów Funduszu, w terminach:

1) do dnia 31 lipca roku podatkowego – wykazując przewidywane roczne skutki zwolnień, wynikające z decyzji, dokonanych czynności cywilnoprawnych w formie aktów notarialnych oraz deklaracji i informacji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 30 czerwca roku podatkowego, za który sporządzany jest wniosek;

2) do dnia 25 lutego roku następującego po roku podatkowym – wykazując faktyczne roczne skutki zwolnień, wynikające z decyzji, dokonanych czynności cywilnoprawnych w formie aktów notarialnych oraz deklaracji i informacji podatkowych na dany rok podatkowy, według stanu na dzień 31 grudnia roku podatkowego, za który sporządzany jest wniosek.

2. Fundusz sprawdza pod względem rachunkowym i formalnym:

1) do dnia 10 września – wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1;

2) do dnia 31 marca – wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

3. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów rachunkowych. Fundusz wzywa gminę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków lub błędów w tym terminie powoduje pozostawienie bez rozpoznania wniosku gminy o wypłatę kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień.