Wersja obowiązująca od 2005.10.24 do 2005.12.31

[82] (utracił moc).

[82] Ustawa traci moc 24 października 2005 r. z wyjątkiem art. 118-123 oraz art. 123a i 123b i art. 146a, które tracą moc 31 grudnia 2005 r. na podstawie art. 224 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr 183, poz. 1538).

Wersja obowiązująca od 2005.10.24 do 2005.12.31

[82] (utracił moc).

[82] Ustawa traci moc 24 października 2005 r. z wyjątkiem art. 118-123 oraz art. 123a i 123b i art. 146a, które tracą moc 31 grudnia 2005 r. na podstawie art. 224 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr 183, poz. 1538).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005.06.23 do 2005.10.23     (Dz.U.2005.111.937 tekst jednolity)

1. Bank może prowadzić rachunki papierów wartościowych po uzyskaniu zezwolenia Komisji.

1a. Prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych na terytorium państwa członkowskiego wymaga zezwolenia, o którym mowa w ust. 1.

2. Zezwolenie to może być udzielone również w przypadku, gdy bank otrzymał już zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej.

3. Prowadzenie rachunków papierów wartościowych na podstawie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, odbywa się poza jednostką organizacyjną banku prowadzącą działalność maklerską.

4. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej;

2) w przypadku banku będącego spółką akcyjną – wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 10 % ogólnej liczby głosów lub co najmniej 10 % kapitału zakładowego;

3) informacje o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy;

4) informację o wysokości funduszy własnych;

5) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia rachunków papierów wartościowych;

6) informację o planowanej organizacji prowadzenia rachunków papierów wartościowych;

7) oświadczenia o niekaralności za przestępstwa, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3, osób, które będą kierować działalnością objętą wnioskiem.

5. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru;

2) regulamin prowadzenia rachunków papierów wartościowych;

3) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania;

4) regulamin kontroli wewnętrznej;

5) treść procedur wewnętrznych określających zasady inwestowania przez członków zarządu i rady nadzorczej oraz pracowników tego banku na własny rachunek w instrumenty finansowe.

6. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.05.01 do 2005.06.22

[Prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank] 1. Bank może prowadzić rachunki papierów wartościowych po uzyskaniu zezwolenia Komisji.

1a. [121] Prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych na terytorium państwa członkowskiego wymaga zezwolenia, o którym mowa w ust. 1.

2. Zezwolenie to może być udzielone również w przypadku, gdy bank otrzymał już zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej.

3. Prowadzenie rachunków papierów wartościowych na podstawie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, odbywa się poza jednostką organizacyjną banku prowadzącą działalność maklerską.

4. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

2) [122] w przypadku banku będącego spółką akcyjną – wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 10% ogólnej liczby głosów lub co najmniej 10% kapitału zakładowego,

3) informacje o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy,

4) informację o wysokości funduszy własnych,

5) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

6) informację o planowanej organizacji prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

7) oświadczenia o niekaralności za przestępstwa, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3, osób, które będą kierować działalnością objętą wnioskiem.

5. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru,

2) regulamin prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

3) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania,

4) regulamin kontroli wewnętrznej,

5) [123] treść procedur wewnętrznych określających zasady inwestowania przez członków zarządu i rady nadzorczej oraz pracowników tego banku na własny rachunek w instrumenty finansowe.

6. (skreślony).

[121] Art. 57 ust. 1a dodany przez art. 1 pkt 42 lit. a) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[122] Art. 57 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 42 lit. b) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[123] Art. 57 ust. 5 pkt 5 dodany przez art. 1 pkt 42 lit. c) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.05.07 do 2004.04.30     (Dz.U.2002.49.447 tekst jednolity)

[Prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank] 1. Bank może prowadzić rachunki papierów wartościowych po uzyskaniu zezwolenia Komisji.

2. Zezwolenie to może być udzielone również w przypadku, gdy bank otrzymał już zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej.

3. Prowadzenie rachunków papierów wartościowych na podstawie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, odbywa się poza jednostką organizacyjną banku prowadzącą działalność maklerską.

4. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

2) w przypadku banku będącego spółką akcyjną – wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu oraz proporcji ich uczestnictwa w kapitale zakładowym banku,

3) informacje o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy,

4) informację o wysokości funduszy własnych,

5) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

6) informację o planowanej organizacji prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

7) oświadczenia o niekaralności za przestępstwa, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3, osób, które będą kierować działalnością objętą wnioskiem.

5. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru,

2) regulamin prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

3) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania,

4) regulamin kontroli wewnętrznej.

6. (skreślony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001.01.15 do 2002.05.06

[Prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank] 1. Bank może prowadzić rachunki papierów wartościowych po uzyskaniu zezwolenia Komisji.

2. Zezwolenie to może być udzielone również w przypadku, gdy bank otrzymał już zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej.

3. Prowadzenie rachunków papierów wartościowych na podstawie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, odbywa się poza jednostką organizacyjną banku prowadzącą działalność maklerską.

4. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

2) w przypadku banku będącego spółką akcyjną - wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu oraz proporcji ich uczestnictwa w kapitale zakładowym banku,

3) informacje o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy,

4) informację o wysokości funduszy własnych,

5) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

6) informację o planowanej organizacji prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

7) oświadczenia o niekaralności za przestępstwa, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3, osób, które będą kierować działalnością objętą wnioskiem.

5. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru,

2) regulamin prowadzenia rachunków papierów wartościowych,

3) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania,

4) regulamin kontroli wewnętrznej.

6. (skreślony).