history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-07-25 do 2009-10-08

Rozdział 4

Raporty bieżące funduszy inwestycyjnych zamkniętych

§ 10. 1. Fundusz inwestycyjny zamknięty jest obowiązany, z zastrzeżeniem § 11, do przekazywania w formie raportu bieżącego informacji o:

1) wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny w dniu wyceny;

2) błędnej wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;

2a) [41] niedokonaniu wyceny wartości aktywów funduszu w terminach określonych w statucie funduszu;

3) jednostkach zależnych od funduszu;

4) utracie przez fundusz lub jednostkę od niego zależną, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o wartości przekraczającej 10 % wartości aktywów funduszu;

5) [42] stanie przekroczenia ograniczeń inwestycyjnych wynikających z ustawy lub statutu funduszu lub o zwiększeniu tego przekroczenia, spowodowanych przez zdarzenia inne niż zmiana kursów papierów wartościowych posiadanych przez fundusz lub wzrost albo spadek wartości aktywów funduszu związany z nową emisją lub wykupieniem certyfikatów inwestycyjnych funduszu, oraz o stanie dostosowania swoich aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie;

6) [43] (uchylony);

7) [44] (uchylony);

8) [45] (uchylony);

9) nabyciu lub zbyciu przez fundusz aktywów o znacznej wartości, a także ustanowieniu hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego na aktywach o znacznej wartości;

10) zawarciu, zmianie, wypowiedzeniu lub rozwiązaniu przez fundusz znaczącej umowy;

11) udzieleniu przez fundusz poręczenia kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania albo udzieleniu gwarancji, jeżeli wartość poręczenia lub gwarancji stanowi równowartość co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu;

12) wszczęciu przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej postępowania dotyczącego zobowiązań lub wierzytelności funduszu, których wartość stanowi co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu;

13) zamiarze podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

14) dokonaniu podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

15) wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych;

16) wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

17) niedokonaniu w terminie wpłaty do funduszu przez uczestnika, któremu certyfikaty inwestycyjne zostały wydane bez opłacenia całości ceny emisyjnej;

18) [46] (uchylony);

19) wyznaczeniu daty zgromadzenia inwestorów funduszu inwestycyjnego zamkniętego, wraz z przytoczeniem treści uchwały towarzystwa funduszy inwestycyjnych w tej sprawie;

20) podjęciu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów uchwały o rozwiązaniu funduszu;

21) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów funduszu albo walne zgromadzenie akcjonariuszy towarzystwa rocznego sprawozdania finansowego;

22) utworzeniu nowego subfunduszu;

23) zamiarze likwidacji subfunduszu;

24) likwidacji subfunduszu;

25) wypowiedzeniu umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu przez depozytariusza lub fundusz;

26) zmianie składu portfela funduszu portfelowego;

27) zawarciu umowy, o której mowa w art. 185 ust. 6 ustawy, albo jej wypowiedzeniu, albo rozwiązaniu;

28) zawarciu umowy, o której mowa w art. 191 pkt 3 ustawy, albo jej wypowiedzeniu, albo rozwiązaniu;

29) [47] (uchylony);

30) zarządzającym funduszem oraz zmianie zarządzającego funduszem;

31) zakończeniu zapisów na certyfikaty inwestycyjne i przydziale certyfikatów;

32) niedojściu emisji do skutku;

33) odstąpieniu od przeprowadzenia emisji;

34) wniesieniu do funduszu papierów wartościowych lub udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością;

35) zamiarze połączenia ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego utworzonego funduszu za bieżący okres sprawozdawczy z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za następny okres sprawozdawczy;

36) sporządzeniu warunków emisji;

37) emisji obligacji;

38) [48] zmianach statutu funduszu, które nie wymagają zezwolenia Komisji.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę wyceny aktywów funduszu;

2) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę błędnej wyceny wartości aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny;

2) wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

3) wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

4) przyczyny powstania błędu w wycenie wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny, a w przypadku, gdy:

a) błąd został popełniony wskutek niezastosowania się pracowników do obowiązujących procedur – do raportu należy dołączyć kopie części procedury, z której niezastosowaniem związane było powstanie błędnej wyceny, oraz zwięzły opis przyczyn niezastosowania się pracownika do tej procedury,

b) błąd został popełniony w wyniku nieprawidłowego funkcjonowania systemu informatycznego służącego do prowadzenia rachunkowości funduszu inwestycyjnego – należy do raportu dołączyć dokładny opis zaistniałej nieprawidłowości, a w przypadku gdy z okoliczności wynika, iż błąd został spowodowany umyślnie przez pracownika wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za jego zaistnienie,

c) błąd został popełniony w wyniku pomyłki pracownika, przy czym nie zostały przekroczone postanowienia procedur wewnętrznych – w raporcie należy wskazać charakter pomyłki;

5) wskazanie, czy tego rodzaju błąd miał miejsce w przeszłości, z opisem podjętych wówczas działań;

6) sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu zamkniętego, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.

3a. [49] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2a, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę, w której upłynął termin dokonania obowiązkowej wyceny wartości aktywów funduszu;

2) wskazanie przyczyny niedokonania wyceny wartości aktywów funduszu;

3) wskazanie, czy tego rodzaju niedokonanie miało miejsce w przeszłości, z opisem podjętych wówczas działań;

4) informację o działaniach, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu zapobieżenia powstaniu podobnych sytuacji w dalszej działalności funduszu.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:

1) listę jednostek zależnych ze wskazaniem firmy, siedziby i kraju siedziby oraz adresu jednostki zależnej;

2) wskazanie charakteru zależności.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:

1) nazwę podmiotu, którego zdarzenie dotyczy;

2) datę wystąpienia zdarzenia;

3) charakter zdarzenia;

4) charakterystykę utraconych aktywów;

5) wartość ewidencyjną i szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

6) opis przewidywanych skutków utraty aktywów dla dalszej działalności funduszu lub jednostki od niego zależnej.

6. [50] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący sporządza się w formie zestawienia obejmującego przedstawione w porządku chronologicznym informacje o przekroczeniach ograniczeń inwestycyjnych, zwiększeniach tych przekroczeń oraz o dostosowaniu stanu aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie, które wystąpiły w danym dniu, a także informacje o wszystkich przekroczeniach oraz o zwiększeniach tych przekroczeń, które wystąpiły w dniach poprzedzających ten dzień, a nie zostały dostosowane do wymagań określonych w ustawie lub statucie, na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 [51] do rozporządzenia. Obowiązek przekazania raportu powstaje z chwilą wystąpienia jednego ze zdarzeń: przekroczenia ograniczeń inwestycyjnych, zwiększenia przekroczenia lub dostosowania stanu aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie.

7. [52] (uchylony).

8. [53] (uchylony).

9. [54] (uchylony).

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu nabywającego lub zbywającego aktywa albo podmiotu, na którego aktywach ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

2) podstawowe dane o nabywającym – podmiocie, na rzecz którego dokonano zbycia, lub o zbywającym – podmiocie, od którego nabyto aktywa, albo podmiocie, na rzecz którego ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

3) datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów albo datę i sposób ustanowienia hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego;

4) podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów albo aktywów, na których ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

5) cenę, po jakiej zostały nabyte lub zbyte aktywa, albo wartość zobowiązania zabezpieczonego ograniczonym prawem rzeczowym na aktywach oraz wartość ewidencyjną tych aktywów w księgach rachunkowych funduszu;

6) charakter powiązań pomiędzy funduszem i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi ten fundusz a nabywającym lub zbywającym aktywa lub podmiotem, na rzecz którego ustanowiono hipotekę, zastawnikiem oraz podmiotem, na rzecz którego ustanowiono inne ograniczone prawo rzeczowe, i osobami nimi zarządzającymi;

7) w przypadku nabycia aktywów – źródło finansowania nabytych aktywów;

8) w przypadku gdy umowa nabycia, zbycia lub obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym aktywów o znacznej wartości jest umową z podmiotem powiązanym – dodatkowo opis powiązań funduszu z podmiotem zbywającym, nabywającym lub podmiotem, na rzecz którego ustanowiono ograniczone prawo rzeczowe, oraz szczegółowy opis warunków tej umowy.

11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia lub zmiany znaczącej umowy;

2) oznaczenie stron znaczącej umowy;

3) oznaczenie przedmiotu znaczącej umowy;

4) istotne warunki znaczącej umowy, ze szczególnym uwzględnieniem warunków finansowych, oraz wskazanie określonych przez strony specyficznych warunków, charakterystycznych dla tej umowy, w szczególności tych, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów;

5) w przypadku zawarcia w znaczącej umowie postanowień dotyczących kar umownych, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartości tej umowy lub co najmniej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200 000 euro według średniego kursu ustalonego dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski na dzień zawarcia tej umowy – określenie tej maksymalnej wysokości, a w przypadku gdy nie jest to możliwe, wskazanie podstawy przekroczenia określonego limitu, jak również wskazanie, czy zapłata kar umownych wyłącza uprawnienia do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przekraczających wysokość tych kar;

6) w przypadku zawarcia znaczącej umowy z zastrzeżeniem warunku lub terminu – zastrzeżony w tej umowie warunek lub termin, ze wskazaniem, czy jest on rozwiązujący czy zawieszający;

7) w przypadku zawarcia przez fundusz z jednym podmiotem lub jednostką zależną od tego podmiotu, w okresie ostatnich 12 miesięcy, dwu lub więcej umów, które łącznie spełniają kryterium znaczącej umowy – informacje o łącznej wartości wszystkich tych umów oraz informacje określone w pkt 1–6 w odniesieniu do ostatniej umowy;

8) w przypadku zmiany znaczącej umowy albo ostatniej umowy, o której mowa w pkt 7 – określenie istotnych zmian dokonanych w treści znaczącej umowy albo w treści ostatniej umowy, o której mowa w pkt 7;

9) datę wypowiedzenia lub datę rozwiązania znaczącej umowy.

12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, któremu zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;

2) łączną kwotę kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania, które w całości lub w części zostało odpowiednio poręczone lub zabezpieczone gwarancją, wraz ze wskazaniem wysokości poręczenia lub gwarancji udzielonej przez fundusz;

3) okres, na jaki zostały udzielone poręczenie lub gwarancja;

4) warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone, z określeniem wynagrodzenia funduszu za udzielenie poręczenia lub gwarancji;

5) charakter powiązań pomiędzy funduszem a podmiotem, który zaciągnął kredyt lub pożyczkę.

13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:

1) przedmiot postępowania;

2) wartość przedmiotu sporu;

3) datę wszczęcia postępowania;

4) oznaczenie stron wszczętego postępowania;

5) stanowisko funduszu.

14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien określać planowaną datę oraz sposób dokonania podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych.

15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych przed podziałem albo połączeniem i po podziale albo połączeniu;

3) wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale albo połączeniu.

16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych przedstawionych do wykupienia w okresie wykupywania;

3) liczbę certyfikatów inwestycyjnych funduszu pozostałą po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

4) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny w dniu następnym po dniu zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

17. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

2) określenie kwoty podlegającej wypłacie;

3) określenie procentowego udziału wypłaconej kwoty w wartości aktywów funduszu;

4) opis wpływu dokonania wypłaty na wartość aktywów, wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto na certyfikat inwestycyjny;

5) wskazanie składników lokat, z których zbyciem związana była wypłata przychodów.

18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę, w której upłynął termin do dokonania wpłaty na certyfikaty;

2) wskazanie uczestnika, który nie dokonał wpłaty na certyfikaty w terminie;

3) liczbę certyfikatów nieopłaconych, które są w posiadaniu tego uczestnika;

4) wysokość wpłaty, która powinna być dokonana.

19. [55] (uchylony).

20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem jej treści oraz uzasadnienia.

21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem jej treści oraz uzasadnienia.

22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę podjęcia uchwały;

2) wskazanie podmiotu, który podjął uchwałę, wraz z uzasadnieniem;

3) przytoczenie treści uchwały oraz uzasadnienia.

23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie subfunduszu oraz datę jego utworzenia;

2) datę wpisania subfunduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie planowanej daty rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

2) wskazanie przesłanek likwidacji subfunduszu;

3) planowany harmonogram likwidacji subfunduszu.

25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

2) zmiany w harmonogramie likwidacji subfunduszu;

3) datę zakończenia likwidacji subfunduszu;

4) datę wykreślenia subfunduszu z rejestru funduszy inwestycyjnych.

26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę wypowiedzenia umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

2) przewidywany termin rozwiązania umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

3) wskazanie strony wypowiadającej umowę o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

4) przyczyny wypowiedzenia umowy.

27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zmiany składu portfela;

2) przyczyny zmiany składu portfela;

3) wskazanie składników portfela, których dotyczyły zmiany, oraz zakresu zmian.

28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

4) przedmiot umowy;

5) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.

29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

4) przedmiot umowy;

5) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.

30. [56] (uchylony).

31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:

1) imię i nazwisko zarządzającego funduszem;

2) datę rozpoczęcia oraz datę zakończenia zarządzania funduszem;

3) wskazanie, jaką częścią portfela funduszu zarządza.

32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 31, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania zapisów na certyfikaty inwestycyjne;

2) datę przydziału certyfikatów inwestycyjnych;

3) liczbę certyfikatów inwestycyjnych będących przedmiotem zapisów;

4) stopy redukcji w poszczególnych transzach, w przypadku gdy liczba certyfikatów inwestycyjnych, na które zostały złożone zapisy, jest większa niż liczba certyfikatów inwestycyjnych, będących przedmiotem zapisów;

5) liczbę certyfikatów inwestycyjnych, na które złożono zapisy;

6) liczbę certyfikatów inwestycyjnych, które zostały przydzielone;

7) ceny, po jakiej certyfikaty inwestycyjne były obejmowane;

8) liczbę osób, które złożyły zapisy na certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach;

9) liczbę osób, którym przydzielono certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach;

10) nazwy subemitentów albo podmiotów, które zobowiązały się w umowie z towarzystwem lub funduszem do objęcia na własny rachunek całości lub części certyfikatów będących przedmiotem emisji, wraz z określeniem liczby certyfikatów inwestycyjnych, które objęli w wykonaniu umowy, oraz określeniem faktycznej ceny jednostki certyfikatu inwestycyjnego (cena emisyjna po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki certyfikatu w wykonaniu umowy);

11) wartość zebranych wpłat do funduszu;

12) łączne określenie wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale co najmniej na:

a) koszty przygotowania i przeprowadzenia zapisów na certyfikaty inwestycyjne,

b) koszty wynagrodzenia subemitentów albo podmiotów, o których mowa w pkt 10, oddzielnie dla każdego subemitenta albo podmiotu,

c) koszty sporządzenia prospektu emisyjnego albo warunków emisji, z uwzględnieniem kosztów doradztwa, oraz metody rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposób ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym funduszu;

13) średni koszt przeprowadzenia zapisów na jednostkę certyfikatu inwestycyjnego objętego zapisami.

33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 32, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie emisji;

2) łączną wartość wpłat do funduszu na certyfikaty danej emisji;

3) przyczynę niedojścia emisji do skutku;

4) datę rozpoczęcia i zakończenia zwrotu wpłat.

34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie emisji;

2) informację o przyczynach odstąpienia od przeprowadzenia emisji.

35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, raport bieżący powinien zawierać:

1) [57] łączną wartość wniesionych do funduszu papierów wartościowych (z wyszczególnieniem papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym albo wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu);

2) łączną wartość wniesionych do funduszu udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością;

3) określenie skutków wpłat do funduszu w papierach wartościowych i udziałach w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością na politykę inwestycyjną funduszu.

36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:

1) warunki emisji;

2) przytoczenie treści zmian w warunkach emisji;

3) datę dokonania zmian w warunkach emisji.

37. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:

1) cel emisji obligacji, jeżeli został określony;

2) określenie rodzaju emitowanych obligacji;

3) wielkość emisji;

4) wartość nominalną i cenę emisyjną obligacji lub sposób jej ustalenia;

5) warunki wykupu i warunki wypłaty oprocentowania obligacji;

6) formę i wysokość zabezpieczenia obligacji z oznaczeniem podmiotu udzielającego zabezpieczenia;

7) informację o niedojściu emisji do skutku z powodu nieosiągnięcia progu emisji;

8) informację o zmianie banku-reprezentanta;

9) informację o znaczącej zmianie przedmiotu zabezpieczenia ustanowionego w związku z emisją, z określeniem przyczyn tej zmiany;

10) informację o nabyciu przez fundusz obligacji w celu ich umorzenia;

11) informację o zastosowaniu przez bank-reprezentanta środków mających na celu ochronę praw obligatariuszy, wraz z ich wskazaniem.

38. [58] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać wypis aktu notarialnego zawierającego uchwalone zmiany statutu.

[41] § 10 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[42] § 10 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[43] § 10 ust. 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[44] § 10 ust. 1 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[45] § 10 ust. 1 pkt 8 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[46] § 10 ust. 1 pkt 18 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[47] § 10 ust. 1 pkt 29 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[48] § 10 ust. 1 pkt 38 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[49] § 10 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[50] § 10 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[51] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[52] § 10 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[53] § 10 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[54] § 10 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[55] § 10 ust. 19 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[56] § 10 ust. 30 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[57] § 10 ust. 35 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. g) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[58] § 10 ust. 38 dodany przez § 1 pkt 5 lit. h) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-07-25 do 2009-10-08

Rozdział 4

Raporty bieżące funduszy inwestycyjnych zamkniętych

§ 10. 1. Fundusz inwestycyjny zamknięty jest obowiązany, z zastrzeżeniem § 11, do przekazywania w formie raportu bieżącego informacji o:

1) wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny w dniu wyceny;

2) błędnej wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;

2a) [41] niedokonaniu wyceny wartości aktywów funduszu w terminach określonych w statucie funduszu;

3) jednostkach zależnych od funduszu;

4) utracie przez fundusz lub jednostkę od niego zależną, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o wartości przekraczającej 10 % wartości aktywów funduszu;

5) [42] stanie przekroczenia ograniczeń inwestycyjnych wynikających z ustawy lub statutu funduszu lub o zwiększeniu tego przekroczenia, spowodowanych przez zdarzenia inne niż zmiana kursów papierów wartościowych posiadanych przez fundusz lub wzrost albo spadek wartości aktywów funduszu związany z nową emisją lub wykupieniem certyfikatów inwestycyjnych funduszu, oraz o stanie dostosowania swoich aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie;

6) [43] (uchylony);

7) [44] (uchylony);

8) [45] (uchylony);

9) nabyciu lub zbyciu przez fundusz aktywów o znacznej wartości, a także ustanowieniu hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego na aktywach o znacznej wartości;

10) zawarciu, zmianie, wypowiedzeniu lub rozwiązaniu przez fundusz znaczącej umowy;

11) udzieleniu przez fundusz poręczenia kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania albo udzieleniu gwarancji, jeżeli wartość poręczenia lub gwarancji stanowi równowartość co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu;

12) wszczęciu przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej postępowania dotyczącego zobowiązań lub wierzytelności funduszu, których wartość stanowi co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu;

13) zamiarze podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

14) dokonaniu podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

15) wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych;

16) wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

17) niedokonaniu w terminie wpłaty do funduszu przez uczestnika, któremu certyfikaty inwestycyjne zostały wydane bez opłacenia całości ceny emisyjnej;

18) [46] (uchylony);

19) wyznaczeniu daty zgromadzenia inwestorów funduszu inwestycyjnego zamkniętego, wraz z przytoczeniem treści uchwały towarzystwa funduszy inwestycyjnych w tej sprawie;

20) podjęciu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów uchwały o rozwiązaniu funduszu;

21) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów funduszu albo walne zgromadzenie akcjonariuszy towarzystwa rocznego sprawozdania finansowego;

22) utworzeniu nowego subfunduszu;

23) zamiarze likwidacji subfunduszu;

24) likwidacji subfunduszu;

25) wypowiedzeniu umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu przez depozytariusza lub fundusz;

26) zmianie składu portfela funduszu portfelowego;

27) zawarciu umowy, o której mowa w art. 185 ust. 6 ustawy, albo jej wypowiedzeniu, albo rozwiązaniu;

28) zawarciu umowy, o której mowa w art. 191 pkt 3 ustawy, albo jej wypowiedzeniu, albo rozwiązaniu;

29) [47] (uchylony);

30) zarządzającym funduszem oraz zmianie zarządzającego funduszem;

31) zakończeniu zapisów na certyfikaty inwestycyjne i przydziale certyfikatów;

32) niedojściu emisji do skutku;

33) odstąpieniu od przeprowadzenia emisji;

34) wniesieniu do funduszu papierów wartościowych lub udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością;

35) zamiarze połączenia ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego utworzonego funduszu za bieżący okres sprawozdawczy z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za następny okres sprawozdawczy;

36) sporządzeniu warunków emisji;

37) emisji obligacji;

38) [48] zmianach statutu funduszu, które nie wymagają zezwolenia Komisji.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę wyceny aktywów funduszu;

2) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę błędnej wyceny wartości aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny;

2) wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

3) wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

4) przyczyny powstania błędu w wycenie wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny, a w przypadku, gdy:

a) błąd został popełniony wskutek niezastosowania się pracowników do obowiązujących procedur – do raportu należy dołączyć kopie części procedury, z której niezastosowaniem związane było powstanie błędnej wyceny, oraz zwięzły opis przyczyn niezastosowania się pracownika do tej procedury,

b) błąd został popełniony w wyniku nieprawidłowego funkcjonowania systemu informatycznego służącego do prowadzenia rachunkowości funduszu inwestycyjnego – należy do raportu dołączyć dokładny opis zaistniałej nieprawidłowości, a w przypadku gdy z okoliczności wynika, iż błąd został spowodowany umyślnie przez pracownika wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za jego zaistnienie,

c) błąd został popełniony w wyniku pomyłki pracownika, przy czym nie zostały przekroczone postanowienia procedur wewnętrznych – w raporcie należy wskazać charakter pomyłki;

5) wskazanie, czy tego rodzaju błąd miał miejsce w przeszłości, z opisem podjętych wówczas działań;

6) sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu zamkniętego, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.

3a. [49] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2a, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę, w której upłynął termin dokonania obowiązkowej wyceny wartości aktywów funduszu;

2) wskazanie przyczyny niedokonania wyceny wartości aktywów funduszu;

3) wskazanie, czy tego rodzaju niedokonanie miało miejsce w przeszłości, z opisem podjętych wówczas działań;

4) informację o działaniach, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu zapobieżenia powstaniu podobnych sytuacji w dalszej działalności funduszu.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:

1) listę jednostek zależnych ze wskazaniem firmy, siedziby i kraju siedziby oraz adresu jednostki zależnej;

2) wskazanie charakteru zależności.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:

1) nazwę podmiotu, którego zdarzenie dotyczy;

2) datę wystąpienia zdarzenia;

3) charakter zdarzenia;

4) charakterystykę utraconych aktywów;

5) wartość ewidencyjną i szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

6) opis przewidywanych skutków utraty aktywów dla dalszej działalności funduszu lub jednostki od niego zależnej.

6. [50] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący sporządza się w formie zestawienia obejmującego przedstawione w porządku chronologicznym informacje o przekroczeniach ograniczeń inwestycyjnych, zwiększeniach tych przekroczeń oraz o dostosowaniu stanu aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie, które wystąpiły w danym dniu, a także informacje o wszystkich przekroczeniach oraz o zwiększeniach tych przekroczeń, które wystąpiły w dniach poprzedzających ten dzień, a nie zostały dostosowane do wymagań określonych w ustawie lub statucie, na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 [51] do rozporządzenia. Obowiązek przekazania raportu powstaje z chwilą wystąpienia jednego ze zdarzeń: przekroczenia ograniczeń inwestycyjnych, zwiększenia przekroczenia lub dostosowania stanu aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie.

7. [52] (uchylony).

8. [53] (uchylony).

9. [54] (uchylony).

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu nabywającego lub zbywającego aktywa albo podmiotu, na którego aktywach ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

2) podstawowe dane o nabywającym – podmiocie, na rzecz którego dokonano zbycia, lub o zbywającym – podmiocie, od którego nabyto aktywa, albo podmiocie, na rzecz którego ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

3) datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów albo datę i sposób ustanowienia hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego;

4) podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów albo aktywów, na których ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

5) cenę, po jakiej zostały nabyte lub zbyte aktywa, albo wartość zobowiązania zabezpieczonego ograniczonym prawem rzeczowym na aktywach oraz wartość ewidencyjną tych aktywów w księgach rachunkowych funduszu;

6) charakter powiązań pomiędzy funduszem i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi ten fundusz a nabywającym lub zbywającym aktywa lub podmiotem, na rzecz którego ustanowiono hipotekę, zastawnikiem oraz podmiotem, na rzecz którego ustanowiono inne ograniczone prawo rzeczowe, i osobami nimi zarządzającymi;

7) w przypadku nabycia aktywów – źródło finansowania nabytych aktywów;

8) w przypadku gdy umowa nabycia, zbycia lub obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym aktywów o znacznej wartości jest umową z podmiotem powiązanym – dodatkowo opis powiązań funduszu z podmiotem zbywającym, nabywającym lub podmiotem, na rzecz którego ustanowiono ograniczone prawo rzeczowe, oraz szczegółowy opis warunków tej umowy.

11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia lub zmiany znaczącej umowy;

2) oznaczenie stron znaczącej umowy;

3) oznaczenie przedmiotu znaczącej umowy;

4) istotne warunki znaczącej umowy, ze szczególnym uwzględnieniem warunków finansowych, oraz wskazanie określonych przez strony specyficznych warunków, charakterystycznych dla tej umowy, w szczególności tych, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów;

5) w przypadku zawarcia w znaczącej umowie postanowień dotyczących kar umownych, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartości tej umowy lub co najmniej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200 000 euro według średniego kursu ustalonego dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski na dzień zawarcia tej umowy – określenie tej maksymalnej wysokości, a w przypadku gdy nie jest to możliwe, wskazanie podstawy przekroczenia określonego limitu, jak również wskazanie, czy zapłata kar umownych wyłącza uprawnienia do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przekraczających wysokość tych kar;

6) w przypadku zawarcia znaczącej umowy z zastrzeżeniem warunku lub terminu – zastrzeżony w tej umowie warunek lub termin, ze wskazaniem, czy jest on rozwiązujący czy zawieszający;

7) w przypadku zawarcia przez fundusz z jednym podmiotem lub jednostką zależną od tego podmiotu, w okresie ostatnich 12 miesięcy, dwu lub więcej umów, które łącznie spełniają kryterium znaczącej umowy – informacje o łącznej wartości wszystkich tych umów oraz informacje określone w pkt 1–6 w odniesieniu do ostatniej umowy;

8) w przypadku zmiany znaczącej umowy albo ostatniej umowy, o której mowa w pkt 7 – określenie istotnych zmian dokonanych w treści znaczącej umowy albo w treści ostatniej umowy, o której mowa w pkt 7;

9) datę wypowiedzenia lub datę rozwiązania znaczącej umowy.

12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, któremu zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;

2) łączną kwotę kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania, które w całości lub w części zostało odpowiednio poręczone lub zabezpieczone gwarancją, wraz ze wskazaniem wysokości poręczenia lub gwarancji udzielonej przez fundusz;

3) okres, na jaki zostały udzielone poręczenie lub gwarancja;

4) warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone, z określeniem wynagrodzenia funduszu za udzielenie poręczenia lub gwarancji;

5) charakter powiązań pomiędzy funduszem a podmiotem, który zaciągnął kredyt lub pożyczkę.

13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:

1) przedmiot postępowania;

2) wartość przedmiotu sporu;

3) datę wszczęcia postępowania;

4) oznaczenie stron wszczętego postępowania;

5) stanowisko funduszu.

14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien określać planowaną datę oraz sposób dokonania podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych.

15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych przed podziałem albo połączeniem i po podziale albo połączeniu;

3) wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale albo połączeniu.

16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych przedstawionych do wykupienia w okresie wykupywania;

3) liczbę certyfikatów inwestycyjnych funduszu pozostałą po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

4) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny w dniu następnym po dniu zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

17. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

2) określenie kwoty podlegającej wypłacie;

3) określenie procentowego udziału wypłaconej kwoty w wartości aktywów funduszu;

4) opis wpływu dokonania wypłaty na wartość aktywów, wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto na certyfikat inwestycyjny;

5) wskazanie składników lokat, z których zbyciem związana była wypłata przychodów.

18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę, w której upłynął termin do dokonania wpłaty na certyfikaty;

2) wskazanie uczestnika, który nie dokonał wpłaty na certyfikaty w terminie;

3) liczbę certyfikatów nieopłaconych, które są w posiadaniu tego uczestnika;

4) wysokość wpłaty, która powinna być dokonana.

19. [55] (uchylony).

20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem jej treści oraz uzasadnienia.

21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem jej treści oraz uzasadnienia.

22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę podjęcia uchwały;

2) wskazanie podmiotu, który podjął uchwałę, wraz z uzasadnieniem;

3) przytoczenie treści uchwały oraz uzasadnienia.

23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie subfunduszu oraz datę jego utworzenia;

2) datę wpisania subfunduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie planowanej daty rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

2) wskazanie przesłanek likwidacji subfunduszu;

3) planowany harmonogram likwidacji subfunduszu.

25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

2) zmiany w harmonogramie likwidacji subfunduszu;

3) datę zakończenia likwidacji subfunduszu;

4) datę wykreślenia subfunduszu z rejestru funduszy inwestycyjnych.

26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę wypowiedzenia umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

2) przewidywany termin rozwiązania umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

3) wskazanie strony wypowiadającej umowę o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

4) przyczyny wypowiedzenia umowy.

27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zmiany składu portfela;

2) przyczyny zmiany składu portfela;

3) wskazanie składników portfela, których dotyczyły zmiany, oraz zakresu zmian.

28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

4) przedmiot umowy;

5) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.

29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

4) przedmiot umowy;

5) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.

30. [56] (uchylony).

31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:

1) imię i nazwisko zarządzającego funduszem;

2) datę rozpoczęcia oraz datę zakończenia zarządzania funduszem;

3) wskazanie, jaką częścią portfela funduszu zarządza.

32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 31, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania zapisów na certyfikaty inwestycyjne;

2) datę przydziału certyfikatów inwestycyjnych;

3) liczbę certyfikatów inwestycyjnych będących przedmiotem zapisów;

4) stopy redukcji w poszczególnych transzach, w przypadku gdy liczba certyfikatów inwestycyjnych, na które zostały złożone zapisy, jest większa niż liczba certyfikatów inwestycyjnych, będących przedmiotem zapisów;

5) liczbę certyfikatów inwestycyjnych, na które złożono zapisy;

6) liczbę certyfikatów inwestycyjnych, które zostały przydzielone;

7) ceny, po jakiej certyfikaty inwestycyjne były obejmowane;

8) liczbę osób, które złożyły zapisy na certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach;

9) liczbę osób, którym przydzielono certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach;

10) nazwy subemitentów albo podmiotów, które zobowiązały się w umowie z towarzystwem lub funduszem do objęcia na własny rachunek całości lub części certyfikatów będących przedmiotem emisji, wraz z określeniem liczby certyfikatów inwestycyjnych, które objęli w wykonaniu umowy, oraz określeniem faktycznej ceny jednostki certyfikatu inwestycyjnego (cena emisyjna po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki certyfikatu w wykonaniu umowy);

11) wartość zebranych wpłat do funduszu;

12) łączne określenie wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale co najmniej na:

a) koszty przygotowania i przeprowadzenia zapisów na certyfikaty inwestycyjne,

b) koszty wynagrodzenia subemitentów albo podmiotów, o których mowa w pkt 10, oddzielnie dla każdego subemitenta albo podmiotu,

c) koszty sporządzenia prospektu emisyjnego albo warunków emisji, z uwzględnieniem kosztów doradztwa, oraz metody rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposób ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym funduszu;

13) średni koszt przeprowadzenia zapisów na jednostkę certyfikatu inwestycyjnego objętego zapisami.

33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 32, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie emisji;

2) łączną wartość wpłat do funduszu na certyfikaty danej emisji;

3) przyczynę niedojścia emisji do skutku;

4) datę rozpoczęcia i zakończenia zwrotu wpłat.

34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie emisji;

2) informację o przyczynach odstąpienia od przeprowadzenia emisji.

35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, raport bieżący powinien zawierać:

1) [57] łączną wartość wniesionych do funduszu papierów wartościowych (z wyszczególnieniem papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym albo wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu);

2) łączną wartość wniesionych do funduszu udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością;

3) określenie skutków wpłat do funduszu w papierach wartościowych i udziałach w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością na politykę inwestycyjną funduszu.

36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:

1) warunki emisji;

2) przytoczenie treści zmian w warunkach emisji;

3) datę dokonania zmian w warunkach emisji.

37. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:

1) cel emisji obligacji, jeżeli został określony;

2) określenie rodzaju emitowanych obligacji;

3) wielkość emisji;

4) wartość nominalną i cenę emisyjną obligacji lub sposób jej ustalenia;

5) warunki wykupu i warunki wypłaty oprocentowania obligacji;

6) formę i wysokość zabezpieczenia obligacji z oznaczeniem podmiotu udzielającego zabezpieczenia;

7) informację o niedojściu emisji do skutku z powodu nieosiągnięcia progu emisji;

8) informację o zmianie banku-reprezentanta;

9) informację o znaczącej zmianie przedmiotu zabezpieczenia ustanowionego w związku z emisją, z określeniem przyczyn tej zmiany;

10) informację o nabyciu przez fundusz obligacji w celu ich umorzenia;

11) informację o zastosowaniu przez bank-reprezentanta środków mających na celu ochronę praw obligatariuszy, wraz z ich wskazaniem.

38. [58] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać wypis aktu notarialnego zawierającego uchwalone zmiany statutu.

[41] § 10 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[42] § 10 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[43] § 10 ust. 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[44] § 10 ust. 1 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[45] § 10 ust. 1 pkt 8 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[46] § 10 ust. 1 pkt 18 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[47] § 10 ust. 1 pkt 29 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[48] § 10 ust. 1 pkt 38 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[49] § 10 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[50] § 10 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[51] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[52] § 10 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[53] § 10 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[54] § 10 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[55] § 10 ust. 19 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[56] § 10 ust. 30 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[57] § 10 ust. 35 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. g) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[58] § 10 ust. 38 dodany przez § 1 pkt 5 lit. h) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-07-01 do 2006-07-24

Rozdział 4

Raporty bieżące funduszy inwestycyjnych zamkniętych

§ 10.  1. Fundusz inwestycyjny zamknięty jest obowiązany, z zastrzeżeniem § 11, do przekazywania w formie raportu bieżącego informacji o:

1) wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny w dniu wyceny;

2) błędnej wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;

3) jednostkach zależnych od funduszu;

4) utracie przez fundusz lub jednostkę od niego zależną, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o wartości przekraczającej 10 % wartości aktywów funduszu;

5) przekroczeniu ograniczeń inwestycyjnych wynikających z ustawy lub statutu funduszu lub o zwiększeniu tego przekroczenia, spowodowanych przez zdarzenia inne niż zmiana kursów papierów wartościowych posiadanych przez fundusz lub wzrost albo spadek wartości aktywów funduszu związany ze zbywaniem lub odkupywaniem jednostek uczestnictwa funduszu oraz o dostosowaniu stanu swoich aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie;

6) zawarciu umowy, której przedmiotem jest sprzedaż papierów wartościowych lub praw majątkowych, z innym funduszem inwestycyjnym zarządzanym przez to samo towarzystwo oraz o istotnych warunkach zawartej umowy;

7) zawarciu umowy, której przedmiotem są papiery wartościowe lub prawa majątkowe, z towarzystwem działającym we własnym imieniu na rachunek zbiorczego portfela papierów wartościowych lub z klientem, dla którego towarzystwo wykonuje usługi zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie, oraz o istotnych warunkach zawartej umowy;

8) zawarciu umowy, o której mowa w art. 107 ust. 2 ustawy;

9) nabyciu lub zbyciu przez fundusz aktywów o znacznej wartości, a także ustanowieniu hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego na aktywach o znacznej wartości;

10) zawarciu, zmianie, wypowiedzeniu lub rozwiązaniu przez fundusz znaczącej umowy;

11) udzieleniu przez fundusz poręczenia kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania albo udzieleniu gwarancji, jeżeli wartość poręczenia lub gwarancji stanowi równowartość co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu;

12) wszczęciu przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej postępowania dotyczącego zobowiązań lub wierzytelności funduszu, których wartość stanowi co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu;

13) zamiarze podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

14) dokonaniu podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

15) wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych;

16) wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

17) niedokonaniu w terminie wpłaty do funduszu przez uczestnika, któremu certyfikaty inwestycyjne zostały wydane bez opłacenia całości ceny emisyjnej;

18) wpisie do rejestru przekształcenia funduszu mieszanego w fundusz zamknięty lub funduszu specjalistycznego zamkniętego w fundusz zamknięty;

19) wyznaczeniu daty zgromadzenia inwestorów funduszu inwestycyjnego zamkniętego, wraz z przytoczeniem treści uchwały towarzystwa funduszy inwestycyjnych w tej sprawie;

20) podjęciu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów uchwały o rozwiązaniu funduszu;

21) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów funduszu albo walne zgromadzenie akcjonariuszy towarzystwa rocznego sprawozdania finansowego;

22) utworzeniu nowego subfunduszu;

23) zamiarze likwidacji subfunduszu;

24) likwidacji subfunduszu;

25) wypowiedzeniu umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu przez depozytariusza lub fundusz;

26) zmianie składu portfela funduszu portfelowego;

27) zawarciu umowy, o której mowa w art. 185 ust. 6 ustawy, albo jej wypowiedzeniu, albo rozwiązaniu;

28) zawarciu umowy, o której mowa w art. 191 pkt 3 ustawy, albo jej wypowiedzeniu, albo rozwiązaniu;

29) przyznaniu, zmianie lub cofnięciu ratingu, dokonanego na zlecenie funduszu;

30) zarządzającym funduszem oraz zmianie zarządzającego funduszem;

31) zakończeniu zapisów na certyfikaty inwestycyjne i przydziale certyfikatów;

32) niedojściu emisji do skutku;

33) odstąpieniu od przeprowadzenia emisji;

34) wniesieniu do funduszu papierów wartościowych lub udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością;

35) zamiarze połączenia ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego utworzonego funduszu za bieżący okres sprawozdawczy z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za następny okres sprawozdawczy;

36) sporządzeniu warunków emisji;

37) emisji obligacji.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę wyceny aktywów funduszu;

2) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę błędnej wyceny wartości aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny;

2) wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

3) wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny;

4) przyczyny powstania błędu w wycenie wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny, a w przypadku, gdy:

a) błąd został popełniony wskutek niezastosowania się pracowników do obowiązujących procedur – do raportu należy dołączyć kopie części procedury, z której niezastosowaniem związane było powstanie błędnej wyceny, oraz zwięzły opis przyczyn niezastosowania się pracownika do tej procedury,

b) błąd został popełniony w wyniku nieprawidłowego funkcjonowania systemu informatycznego służącego do prowadzenia rachunkowości funduszu inwestycyjnego – należy do raportu dołączyć dokładny opis zaistniałej nieprawidłowości, a w przypadku gdy z okoliczności wynika, iż błąd został spowodowany umyślnie przez pracownika wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za jego zaistnienie,

c) błąd został popełniony w wyniku pomyłki pracownika, przy czym nie zostały przekroczone postanowienia procedur wewnętrznych – w raporcie należy wskazać charakter pomyłki;

5) wskazanie, czy tego rodzaju błąd miał miejsce w przeszłości, z opisem podjętych wówczas działań;

6) sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu zamkniętego, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:

1) listę jednostek zależnych ze wskazaniem firmy, siedziby i kraju siedziby oraz adresu jednostki zależnej;

2) wskazanie charakteru zależności.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:

1) nazwę podmiotu, którego zdarzenie dotyczy;

2) datę wystąpienia zdarzenia;

3) charakter zdarzenia;

4) charakterystykę utraconych aktywów;

5) wartość ewidencyjną i szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;

6) opis przewidywanych skutków utraty aktywów dla dalszej działalności funduszu lub jednostki od niego zależnej.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący sporządza się na formularzu, którego wzór stanowi:

1) dla przekroczenia limitów inwestycyjnych – załącznik nr 5 do rozporządzenia część A;

2) dla dostosowania aktywów do wymagań określonych w ustawie lub statucie – załącznik nr 5 do rozporządzenia część B.

7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie nazwy funduszu nabywającego papiery wartościowe lub prawa majątkowe oraz daty zawarcia umowy;

2) liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji zawartej w ramach umowy oraz nazwę emitenta tych papierów lub praw;

3) cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji oraz wartość transakcji;

4) przyczynę zawarcia transakcji i jej uzasadnienie.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie stron umowy oraz daty jej zawarcia;

2) liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji zawartej w ramach umowy, o której mowa w pkt 1, oraz nazwę emitenta tych papierów lub praw;

3) cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji oraz wartość transakcji;

4) przyczynę zawarcia transakcji i jej uzasadnienie.

9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać zestawienie wszystkich transakcji, na dokonywanie których fundusz uzyskał zgodę, zawartych w danym miesiącu, wykazanych w porządku chronologicznym na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu nabywającego lub zbywającego aktywa albo podmiotu, na którego aktywach ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

2) podstawowe dane o nabywającym – podmiocie, na rzecz którego dokonano zbycia, lub o zbywającym – podmiocie, od którego nabyto aktywa, albo podmiocie, na rzecz którego ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

3) datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów albo datę i sposób ustanowienia hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego;

4) podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów albo aktywów, na których ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;

5) cenę, po jakiej zostały nabyte lub zbyte aktywa, albo wartość zobowiązania zabezpieczonego ograniczonym prawem rzeczowym na aktywach oraz wartość ewidencyjną tych aktywów w księgach rachunkowych funduszu;

6) charakter powiązań pomiędzy funduszem i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi ten fundusz a nabywającym lub zbywającym aktywa lub podmiotem, na rzecz którego ustanowiono hipotekę, zastawnikiem oraz podmiotem, na rzecz którego ustanowiono inne ograniczone prawo rzeczowe, i osobami nimi zarządzającymi;

7) w przypadku nabycia aktywów – źródło finansowania nabytych aktywów;

8) w przypadku gdy umowa nabycia, zbycia lub obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym aktywów o znacznej wartości jest umową z podmiotem powiązanym – dodatkowo opis powiązań funduszu z podmiotem zbywającym, nabywającym lub podmiotem, na rzecz którego ustanowiono ograniczone prawo rzeczowe, oraz szczegółowy opis warunków tej umowy.

11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia lub zmiany znaczącej umowy;

2) oznaczenie stron znaczącej umowy;

3) oznaczenie przedmiotu znaczącej umowy;

4) istotne warunki znaczącej umowy, ze szczególnym uwzględnieniem warunków finansowych, oraz wskazanie określonych przez strony specyficznych warunków, charakterystycznych dla tej umowy, w szczególności tych, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów;

5) w przypadku zawarcia w znaczącej umowie postanowień dotyczących kar umownych, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartości tej umowy lub co najmniej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200 000 euro według średniego kursu ustalonego dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski na dzień zawarcia tej umowy – określenie tej maksymalnej wysokości, a w przypadku gdy nie jest to możliwe, wskazanie podstawy przekroczenia określonego limitu, jak również wskazanie, czy zapłata kar umownych wyłącza uprawnienia do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przekraczających wysokość tych kar;

6) w przypadku zawarcia znaczącej umowy z zastrzeżeniem warunku lub terminu – zastrzeżony w tej umowie warunek lub termin, ze wskazaniem, czy jest on rozwiązujący czy zawieszający;

7) w przypadku zawarcia przez fundusz z jednym podmiotem lub jednostką zależną od tego podmiotu, w okresie ostatnich 12 miesięcy, dwu lub więcej umów, które łącznie spełniają kryterium znaczącej umowy – informacje o łącznej wartości wszystkich tych umów oraz informacje określone w pkt 1–6 w odniesieniu do ostatniej umowy;

8) w przypadku zmiany znaczącej umowy albo ostatniej umowy, o której mowa w pkt 7 – określenie istotnych zmian dokonanych w treści znaczącej umowy albo w treści ostatniej umowy, o której mowa w pkt 7;

9) datę wypowiedzenia lub datę rozwiązania znaczącej umowy.

12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, któremu zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;

2) łączną kwotę kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania, które w całości lub w części zostało odpowiednio poręczone lub zabezpieczone gwarancją, wraz ze wskazaniem wysokości poręczenia lub gwarancji udzielonej przez fundusz;

3) okres, na jaki zostały udzielone poręczenie lub gwarancja;

4) warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone, z określeniem wynagrodzenia funduszu za udzielenie poręczenia lub gwarancji;

5) charakter powiązań pomiędzy funduszem a podmiotem, który zaciągnął kredyt lub pożyczkę.

13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:

1) przedmiot postępowania;

2) wartość przedmiotu sporu;

3) datę wszczęcia postępowania;

4) oznaczenie stron wszczętego postępowania;

5) stanowisko funduszu.

14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien określać planowaną datę oraz sposób dokonania podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych.

15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;

2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych przed podziałem albo połączeniem i po podziale albo połączeniu;

3) wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale albo połączeniu.

16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

2) liczbę certyfikatów inwestycyjnych przedstawionych do wykupienia w okresie wykupywania;

3) liczbę certyfikatów inwestycyjnych funduszu pozostałą po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;

4) wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny w dniu następnym po dniu zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

17. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;

2) określenie kwoty podlegającej wypłacie;

3) określenie procentowego udziału wypłaconej kwoty w wartości aktywów funduszu;

4) opis wpływu dokonania wypłaty na wartość aktywów, wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto na certyfikat inwestycyjny;

5) wskazanie składników lokat, z których zbyciem związana była wypłata przychodów.

18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę, w której upłynął termin do dokonania wpłaty na certyfikaty;

2) wskazanie uczestnika, który nie dokonał wpłaty na certyfikaty w terminie;

3) liczbę certyfikatów nieopłaconych, które są w posiadaniu tego uczestnika;

4) wysokość wpłaty, która powinna być dokonana.

19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać wskazanie daty wpisu przekształcenia do rejestru funduszy inwestycyjnych.

20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem jej treści oraz uzasadnienia.

21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać datę podjęcia uchwały, wraz z przytoczeniem jej treści oraz uzasadnienia.

22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę podjęcia uchwały;

2) wskazanie podmiotu, który podjął uchwałę, wraz z uzasadnieniem;

3) przytoczenie treści uchwały oraz uzasadnienia.

23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie subfunduszu oraz datę jego utworzenia;

2) datę wpisania subfunduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie planowanej daty rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

2) wskazanie przesłanek likwidacji subfunduszu;

3) planowany harmonogram likwidacji subfunduszu.

25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;

2) zmiany w harmonogramie likwidacji subfunduszu;

3) datę zakończenia likwidacji subfunduszu;

4) datę wykreślenia subfunduszu z rejestru funduszy inwestycyjnych.

26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę wypowiedzenia umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

2) przewidywany termin rozwiązania umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

3) wskazanie strony wypowiadającej umowę o prowadzenie rejestru aktywów funduszu;

4) przyczyny wypowiedzenia umowy.

27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zmiany składu portfela;

2) przyczyny zmiany składu portfela;

3) wskazanie składników portfela, których dotyczyły zmiany, oraz zakresu zmian.

28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

4) przedmiot umowy;

5) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.

29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:

1) firmę (nazwę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;

2) datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

3) przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;

4) przedmiot umowy;

5) charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.

30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:

1) nazwę wyspecjalizowanej instytucji, która przyznała, zmieniła lub cofnęła rating dla funduszu;

2) ocenę, jaka została przyznana, oraz skalę ocen wyspecjalizowanej instytucji dokonującej ratingu;

3) poprzednią ocenę oraz skalę ocen wyspecjalizowanej instytucji dokonującej ratingu, w przypadku gdy jest to inna instytucja niż wskazana w pkt 2;

4) datę przyznania, zmiany lub cofnięcia ratingu.

31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:

1) imię i nazwisko zarządzającego funduszem;

2) datę rozpoczęcia oraz datę zakończenia zarządzania funduszem;

3) wskazanie, jaką częścią portfela funduszu zarządza.

32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 31, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania zapisów na certyfikaty inwestycyjne;

2) datę przydziału certyfikatów inwestycyjnych;

3) liczbę certyfikatów inwestycyjnych będących przedmiotem zapisów;

4) stopy redukcji w poszczególnych transzach, w przypadku gdy liczba certyfikatów inwestycyjnych, na które zostały złożone zapisy, jest większa niż liczba certyfikatów inwestycyjnych, będących przedmiotem zapisów;

5) liczbę certyfikatów inwestycyjnych, na które złożono zapisy;

6) liczbę certyfikatów inwestycyjnych, które zostały przydzielone;

7) ceny, po jakiej certyfikaty inwestycyjne były obejmowane;

8) liczbę osób, które złożyły zapisy na certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach;

9) liczbę osób, którym przydzielono certyfikaty inwestycyjne w poszczególnych transzach;

10) nazwy subemitentów albo podmiotów, które zobowiązały się w umowie z towarzystwem lub funduszem do objęcia na własny rachunek całości lub części certyfikatów będących przedmiotem emisji, wraz z określeniem liczby certyfikatów inwestycyjnych, które objęli w wykonaniu umowy, oraz określeniem faktycznej ceny jednostki certyfikatu inwestycyjnego (cena emisyjna po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki certyfikatu w wykonaniu umowy);

11) wartość zebranych wpłat do funduszu;

12) łączne określenie wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale co najmniej na:

a) koszty przygotowania i przeprowadzenia zapisów na certyfikaty inwestycyjne,

b) koszty wynagrodzenia subemitentów albo podmiotów, o których mowa w pkt 10, oddzielnie dla każdego subemitenta albo podmiotu,

c) koszty sporządzenia prospektu emisyjnego albo warunków emisji, z uwzględnieniem kosztów doradztwa, oraz metody rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposób ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym funduszu;

13) średni koszt przeprowadzenia zapisów na jednostkę certyfikatu inwestycyjnego objętego zapisami.

33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 32, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie emisji;

2) łączną wartość wpłat do funduszu na certyfikaty danej emisji;

3) przyczynę niedojścia emisji do skutku;

4) datę rozpoczęcia i zakończenia zwrotu wpłat.

34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:

1) oznaczenie emisji;

2) informację o przyczynach odstąpienia od przeprowadzenia emisji.

35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, raport bieżący powinien zawierać:

1) łączną wartość wniesionych do funduszu papierów wartościowych (z wyszczególnieniem papierów wartościowych dopuszczonych i niedopuszczonych do publicznego obrotu);

2) łączną wartość wniesionych do funduszu udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością;

3) określenie skutków wpłat do funduszu w papierach wartościowych i udziałach w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością na politykę inwestycyjną funduszu.

36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:

1) warunki emisji;

2) przytoczenie treści zmian w warunkach emisji;

3) datę dokonania zmian w warunkach emisji.

37. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:

1) cel emisji obligacji, jeżeli został określony;

2) określenie rodzaju emitowanych obligacji;

3) wielkość emisji;

4) wartość nominalną i cenę emisyjną obligacji lub sposób jej ustalenia;

5) warunki wykupu i warunki wypłaty oprocentowania obligacji;

6) formę i wysokość zabezpieczenia obligacji z oznaczeniem podmiotu udzielającego zabezpieczenia;

7) informację o niedojściu emisji do skutku z powodu nieosiągnięcia progu emisji;

8) informację o zmianie banku-reprezentanta;

9) informację o znaczącej zmianie przedmiotu zabezpieczenia ustanowionego w związku z emisją, z określeniem przyczyn tej zmiany;

10) informację o nabyciu przez fundusz obligacji w celu ich umorzenia;

11) informację o zastosowaniu przez bank-reprezentanta środków mających na celu ochronę praw obligatariuszy, wraz z ich wskazaniem.