Wersja obowiązująca od 2025.04.03

[Pytania konkursowe] [23] 1. Przesłuchanie kandydata na dyrektora składa się z etapu odpowiadania przez kandydata na pytania konkursowe oraz etapu autoprezentacji kandydata.

2. Pytania konkursowe zatwierdza komisja konkursowa.

3. Pytania konkursowe są pogrupowane w trzy zestawy odpowiadające następującym zagadnieniom:

1) wiedza w dziedzinie kinematografii, w tym znajomość rynku filmowego;

2) wiedza z zakresu finansów publicznych, administracji publicznej oraz przepisów prawa w zakresie kinematografii i finansowego wspierania produkcji audiowizualnej;

3) znajomość europejskiego modelu wspierania kultury filmowej oraz zagadnień międzynarodowej współpracy w dziedzinie kinematografii.

4. Każdy zestaw zawiera liczbę pytań konkursowych nie mniejszą niż liczba kandydatów na dyrektora.

5. W ramach etapu odpowiadania na pytania konkursowe kandydat na dyrektora losuje po jednym pytaniu konkursowym z każdego zestawu.

6. Każdemu kandydatowi na dyrektora jest zadawane pytanie dodatkowe w języku angielskim, które nie jest wliczane do zestawu, o którym mowa w ust. 3.

7. Pytanie dodatkowe w języku angielskim dotyczy dowolnej kwestii z zakresu kinematografii. Zadaje je członek komisji posługujący się językiem angielskim. Odpowiedź na pytanie zadane w języku angielskim jest udzielana także w tym języku.

8. Odpowiedź kandydata na dyrektora składa się z wypowiedzi swobodnej oraz rozmowy kandydata z członkami komisji dotyczącej wylosowanego zagadnienia. W celu uzupełnienia udzielonej przez kandydata na dyrektora odpowiedzi członkowie komisji mogą zadawać kandydatowi na dyrektora pytania uzupełniające.

9. W trakcie etapu odpowiadania na pytania konkursowe kandydatom na dyrektora nie udziela się żadnych wyjaśnień dotyczących wylosowanych pytań konkursowych ani ich nie komentuje.

10. W przypadku stwierdzenia przez kandydata na dyrektora, że zadane przez członka komisji pytanie uzupełniające nie mieści się w zakresie zadanego pytania konkursowego, kandydat na dyrektora może uchylić się od udzielenia odpowiedzi na to pytanie. Fakt uchylenia się od odpowiedzi, jak i treść pytania uzupełniającego, co do którego kandydat na dyrektora uchylił się od odpowiedzi, zostaje odnotowana w protokole przez sekretarza.

11. W ramach etapu autoprezentacji kandydat na dyrektora w wypowiedzi przed komisją omawia w szczególności:

1) swoje przygotowanie oraz doświadczenie niezbędne do sprawowania funkcji dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w tym profil wykształcenia;

2) swoją znajomość języków obcych;

3) złożoną w ofercie konkursowej koncepcję rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

12. Autoprezentacja kandydata na dyrektora, o której mowa w ust. 11, może być w całości lub w części przeprowadzona z wykorzystaniem materiałów w formie plików elektronicznych.

13. Członkowie komisji mogą zadawać kandydatowi na dyrektora pytania po zakończonej przez niego autoprezentacji.

[23] § 14a dodany przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 21 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (Dz.U. poz. 385). Zmiana weszła w życie 3 kwietnia 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.04.03

[Pytania konkursowe] [23] 1. Przesłuchanie kandydata na dyrektora składa się z etapu odpowiadania przez kandydata na pytania konkursowe oraz etapu autoprezentacji kandydata.

2. Pytania konkursowe zatwierdza komisja konkursowa.

3. Pytania konkursowe są pogrupowane w trzy zestawy odpowiadające następującym zagadnieniom:

1) wiedza w dziedzinie kinematografii, w tym znajomość rynku filmowego;

2) wiedza z zakresu finansów publicznych, administracji publicznej oraz przepisów prawa w zakresie kinematografii i finansowego wspierania produkcji audiowizualnej;

3) znajomość europejskiego modelu wspierania kultury filmowej oraz zagadnień międzynarodowej współpracy w dziedzinie kinematografii.

4. Każdy zestaw zawiera liczbę pytań konkursowych nie mniejszą niż liczba kandydatów na dyrektora.

5. W ramach etapu odpowiadania na pytania konkursowe kandydat na dyrektora losuje po jednym pytaniu konkursowym z każdego zestawu.

6. Każdemu kandydatowi na dyrektora jest zadawane pytanie dodatkowe w języku angielskim, które nie jest wliczane do zestawu, o którym mowa w ust. 3.

7. Pytanie dodatkowe w języku angielskim dotyczy dowolnej kwestii z zakresu kinematografii. Zadaje je członek komisji posługujący się językiem angielskim. Odpowiedź na pytanie zadane w języku angielskim jest udzielana także w tym języku.

8. Odpowiedź kandydata na dyrektora składa się z wypowiedzi swobodnej oraz rozmowy kandydata z członkami komisji dotyczącej wylosowanego zagadnienia. W celu uzupełnienia udzielonej przez kandydata na dyrektora odpowiedzi członkowie komisji mogą zadawać kandydatowi na dyrektora pytania uzupełniające.

9. W trakcie etapu odpowiadania na pytania konkursowe kandydatom na dyrektora nie udziela się żadnych wyjaśnień dotyczących wylosowanych pytań konkursowych ani ich nie komentuje.

10. W przypadku stwierdzenia przez kandydata na dyrektora, że zadane przez członka komisji pytanie uzupełniające nie mieści się w zakresie zadanego pytania konkursowego, kandydat na dyrektora może uchylić się od udzielenia odpowiedzi na to pytanie. Fakt uchylenia się od odpowiedzi, jak i treść pytania uzupełniającego, co do którego kandydat na dyrektora uchylił się od odpowiedzi, zostaje odnotowana w protokole przez sekretarza.

11. W ramach etapu autoprezentacji kandydat na dyrektora w wypowiedzi przed komisją omawia w szczególności:

1) swoje przygotowanie oraz doświadczenie niezbędne do sprawowania funkcji dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w tym profil wykształcenia;

2) swoją znajomość języków obcych;

3) złożoną w ofercie konkursowej koncepcję rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

12. Autoprezentacja kandydata na dyrektora, o której mowa w ust. 11, może być w całości lub w części przeprowadzona z wykorzystaniem materiałów w formie plików elektronicznych.

13. Członkowie komisji mogą zadawać kandydatowi na dyrektora pytania po zakończonej przez niego autoprezentacji.

[23] § 14a dodany przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 21 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (Dz.U. poz. 385). Zmiana weszła w życie 3 kwietnia 2025 r.