history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-01-01 do 2011-01-01

[Obliczanie poziomu odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji] 1. Poziom odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oblicza się oddzielnie dla pojazdów wyprodukowanych do dnia 31 grudnia 1979 r. [3] i pojazdów wyprodukowanych od dnia 1 stycznia 1980 r.

2. Poziom odzysku pojazdów wycofanych z eksploatacji oblicza się zgodnie ze wzorem:

infoRgrafika

gdzie:

PO – oznacza, wyrażony w procentach, poziom odzysku,

P – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z przyjętych w danym roku sprawozdawczym pojazdów wycofanych z eksploatacji,

O – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, sumę mas:

– odpadów poddanych recyklingowi, poddanych procesom odzysku energii – na podstawie zaświadczeń potwierdzających odzysk oraz wywiezionych za granicę w celu poddania procesom odzysku – na podstawie dokumentów potwierdzających wywóz,

– frakcji materiałowych pochodzących ze strzępiarki, których zagospodarowanie zalicza się do innych procesów odzysku niż recykling – na podstawie wyników próby strzępienia – jako iloczyn masy odpadów przeznaczonych do przekazania oraz przekazanych do strzępiarki i sumy procentowych udziałów frakcji, o których mowa w § 3, wyrażonej w formie ułamka,

M – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę pojazdów wycofanych z eksploatacji, które zostały przyjęte do danej stacji demontażu; zgodnie z art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, jest to masa własna w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.2)), pomniejszona o masę paliwa w ilości nominalnej;

nominalną masę paliwa ustala się na 40 kg;

do pojazdów wycofanych z eksploatacji przyjętych do danej stacji demontażu zalicza się również pojazdy wycofane z eksploatacji zebrane przez punkt zbierania pojazdów, który zawarł umowę z daną stacją demontażu.

3. Poziom recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oblicza się zgodnie ze wzorem:

infoRgrafika

gdzie:

PR – oznacza, wyrażony w procentach, poziom recyklingu,

P – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z przyjętych w danym roku sprawozdawczym pojazdów wycofanych z eksploatacji,

R – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, sumę mas:

– odpadów poddanych recyklingowi w stacji demontażu, przekazanych do recyklingu – na podstawie zaświadczeń potwierdzających recykling oraz wywiezionych za granicę w celu poddania procesowi recyklingu – na podstawie dokumentów potwierdzających wywóz, z wyłączeniem odpadów przeznaczonych do przekazania i przekazanych do strzępiarki,

– frakcji materiałowych pochodzących ze strzępiarki, których zagospodarowanie zalicza się do recyklingu – na podstawie wyników próby strzępienia – jako iloczyn masy odpadów przeznaczonych do przekazania oraz przekazanych do strzępiarki i sumy procentowych udziałów frakcji, o których mowa w § 2, wyrażonej w formie ułamka,

M – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę pojazdów wycofanych z eksploatacji, które zostały przyjęte do danej stacji demontażu; zgodnie z art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, jest to masa własna w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, pomniejszona o masę paliwa w ilości nominalnej;

nominalną masę paliwa ustala się na 40 kg; do pojazdów wycofanych z eksploatacji przyjętych do danej stacji demontażu zalicza się również pojazdy wycofane z eksploatacji zebrane przez punkt zbierania pojazdów, który zawarł umowę z daną stacją demontażu.

[3] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 2 lit. b) obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2005 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U. Nr 266, poz. 2250).

Wersja obowiązująca od 2006-01-01 do 2011-01-01

[Obliczanie poziomu odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji] 1. Poziom odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oblicza się oddzielnie dla pojazdów wyprodukowanych do dnia 31 grudnia 1979 r. [3] i pojazdów wyprodukowanych od dnia 1 stycznia 1980 r.

2. Poziom odzysku pojazdów wycofanych z eksploatacji oblicza się zgodnie ze wzorem:

infoRgrafika

gdzie:

PO – oznacza, wyrażony w procentach, poziom odzysku,

P – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z przyjętych w danym roku sprawozdawczym pojazdów wycofanych z eksploatacji,

O – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, sumę mas:

– odpadów poddanych recyklingowi, poddanych procesom odzysku energii – na podstawie zaświadczeń potwierdzających odzysk oraz wywiezionych za granicę w celu poddania procesom odzysku – na podstawie dokumentów potwierdzających wywóz,

– frakcji materiałowych pochodzących ze strzępiarki, których zagospodarowanie zalicza się do innych procesów odzysku niż recykling – na podstawie wyników próby strzępienia – jako iloczyn masy odpadów przeznaczonych do przekazania oraz przekazanych do strzępiarki i sumy procentowych udziałów frakcji, o których mowa w § 3, wyrażonej w formie ułamka,

M – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę pojazdów wycofanych z eksploatacji, które zostały przyjęte do danej stacji demontażu; zgodnie z art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, jest to masa własna w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.2)), pomniejszona o masę paliwa w ilości nominalnej;

nominalną masę paliwa ustala się na 40 kg;

do pojazdów wycofanych z eksploatacji przyjętych do danej stacji demontażu zalicza się również pojazdy wycofane z eksploatacji zebrane przez punkt zbierania pojazdów, który zawarł umowę z daną stacją demontażu.

3. Poziom recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oblicza się zgodnie ze wzorem:

infoRgrafika

gdzie:

PR – oznacza, wyrażony w procentach, poziom recyklingu,

P – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z przyjętych w danym roku sprawozdawczym pojazdów wycofanych z eksploatacji,

R – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, sumę mas:

– odpadów poddanych recyklingowi w stacji demontażu, przekazanych do recyklingu – na podstawie zaświadczeń potwierdzających recykling oraz wywiezionych za granicę w celu poddania procesowi recyklingu – na podstawie dokumentów potwierdzających wywóz, z wyłączeniem odpadów przeznaczonych do przekazania i przekazanych do strzępiarki,

– frakcji materiałowych pochodzących ze strzępiarki, których zagospodarowanie zalicza się do recyklingu – na podstawie wyników próby strzępienia – jako iloczyn masy odpadów przeznaczonych do przekazania oraz przekazanych do strzępiarki i sumy procentowych udziałów frakcji, o których mowa w § 2, wyrażonej w formie ułamka,

M – oznacza, wyrażoną w Mg z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku, masę pojazdów wycofanych z eksploatacji, które zostały przyjęte do danej stacji demontażu; zgodnie z art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, jest to masa własna w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, pomniejszona o masę paliwa w ilości nominalnej;

nominalną masę paliwa ustala się na 40 kg; do pojazdów wycofanych z eksploatacji przyjętych do danej stacji demontażu zalicza się również pojazdy wycofane z eksploatacji zebrane przez punkt zbierania pojazdów, który zawarł umowę z daną stacją demontażu.

[3] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 2 lit. b) obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2005 r. o sprostowaniu błędów (Dz.U. Nr 266, poz. 2250).