history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-02-25 do 2012-01-01

Do zakresu działania Krajowego Biura należy:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy, zwanej dalej „ustawą”;

2) nadzór nad funkcjonowaniem Biur Terenowych, w szczególności kontrola realizacji wypłat świadczeń ze środków Funduszu i ich zwrotu;

3) zarząd majątkiem Funduszu;

4) kontrola wydatków ponoszonych na obsługę i funkcjonowanie Funduszu;

5) planowanie, prowadzenie analiz, statystyk i sprawozdawczości związanych z działalnością Funduszu;

6) prowadzenie działalności informacyjnej, w tym na podstawie przepisów o dostępie do informacji publicznej, a także wydawniczej dotyczącej funkcjonowania Funduszu;

7) [1] realizacja zadań określonych w odrębnych przepisach lub w ustanowionych przez Komisję Europejską zasadach udzielania i rozliczania pomocy publicznej określonych w komunikacie Komisji – Tymczasowe wspólnotowe ramy prawne w zakresie pomocy państwa ułatwiające dostęp do finansowania w dobie kryzysu finansowego i gospodarczego (Dz. Urz. UE C 83 z 07.04.2009, str. 1);

8) [2] monitorowanie i raportowanie Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poziomu pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom ze środków Funduszu;

9) [3] techniczno-organizacyjna obsługa Dyrektora Krajowego Biura.

[1] § 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 lutego 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji, sposobu, trybu i zakresu działania Krajowego Biura i Biur Terenowych Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.U. Nr 22, poz. 115). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2010 r.

[2] § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 lutego 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji, sposobu, trybu i zakresu działania Krajowego Biura i Biur Terenowych Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.U. Nr 22, poz. 115). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2010 r.

[3] § 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 lutego 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji, sposobu, trybu i zakresu działania Krajowego Biura i Biur Terenowych Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.U. Nr 22, poz. 115). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-02-25 do 2012-01-01

Do zakresu działania Krajowego Biura należy:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy, zwanej dalej „ustawą”;

2) nadzór nad funkcjonowaniem Biur Terenowych, w szczególności kontrola realizacji wypłat świadczeń ze środków Funduszu i ich zwrotu;

3) zarząd majątkiem Funduszu;

4) kontrola wydatków ponoszonych na obsługę i funkcjonowanie Funduszu;

5) planowanie, prowadzenie analiz, statystyk i sprawozdawczości związanych z działalnością Funduszu;

6) prowadzenie działalności informacyjnej, w tym na podstawie przepisów o dostępie do informacji publicznej, a także wydawniczej dotyczącej funkcjonowania Funduszu;

7) [1] realizacja zadań określonych w odrębnych przepisach lub w ustanowionych przez Komisję Europejską zasadach udzielania i rozliczania pomocy publicznej określonych w komunikacie Komisji – Tymczasowe wspólnotowe ramy prawne w zakresie pomocy państwa ułatwiające dostęp do finansowania w dobie kryzysu finansowego i gospodarczego (Dz. Urz. UE C 83 z 07.04.2009, str. 1);

8) [2] monitorowanie i raportowanie Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poziomu pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom ze środków Funduszu;

9) [3] techniczno-organizacyjna obsługa Dyrektora Krajowego Biura.

[1] § 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 lutego 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji, sposobu, trybu i zakresu działania Krajowego Biura i Biur Terenowych Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.U. Nr 22, poz. 115). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2010 r.

[2] § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 lutego 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji, sposobu, trybu i zakresu działania Krajowego Biura i Biur Terenowych Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.U. Nr 22, poz. 115). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2010 r.

[3] § 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 lutego 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji, sposobu, trybu i zakresu działania Krajowego Biura i Biur Terenowych Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.U. Nr 22, poz. 115). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-03-05 do 2010-02-24

Do zakresu działania Krajowego Biura należy:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy, zwanej dalej „ustawą”;

2) nadzór nad funkcjonowaniem Biur Terenowych, w szczególności kontrola realizacji wypłat świadczeń ze środków Funduszu i ich zwrotu;

3) zarząd majątkiem Funduszu;

4) kontrola wydatków ponoszonych na obsługę i funkcjonowanie Funduszu;

5) planowanie, prowadzenie analiz, statystyk i sprawozdawczości związanych z działalnością Funduszu;

6) prowadzenie działalności informacyjnej, w tym na podstawie przepisów o dostępie do informacji publicznej, a także wydawniczej dotyczącej funkcjonowania Funduszu;

7) realizacja zadań wynikających z odrębnych przepisów.