history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2013-01-30 do 2016-01-01    (Dz.U.2013.143 tekst jednolity)

[Rejestr podatku] 1. Rejestr podatku powinien zawierać następujące rubryki:

1) liczbę porządkową;

2) datę sporządzenia aktu notarialnego;

3) numer repertorium A;

4) datę wpisania do rejestru aktu notarialnego;

5) imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania podatnika;

6) identyfikator podatkowy NIP lub identyfikator podatkowy numer PESEL (jeżeli podatnik go posiada);

7) zwięzłe określenie treści czynności;

8) wartość przedmiotu czynności;

9) miejsce położenia nieruchomości stanowiącej przedmiot tej czynności (miejscowość, gmina, powiat, województwo);

10) grupę podatkową wynikającą z osobistego stosunku łączącego strony czynności;

11) kwotę pobranego podatku albo podstawę prawną jego niepobrania;

12) uwagi.

2. Płatnicy w rejestrze podatku:

1) dokonują podsumowania kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym;

2) odnotowują w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy organu podatkowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy.

3. Rejestr podatku może być zastąpiony przez repertorium A, przewidziane przepisami o prowadzeniu ksiąg notarialnych oraz przekazywaniu na przechowanie dokumentów. Przepisy dotyczące rejestru stosuje się odpowiednio do repertorium zastępującego rejestr.

Wersja obowiązująca od 2013-01-30 do 2016-01-01    (Dz.U.2013.143 tekst jednolity)

[Rejestr podatku] 1. Rejestr podatku powinien zawierać następujące rubryki:

1) liczbę porządkową;

2) datę sporządzenia aktu notarialnego;

3) numer repertorium A;

4) datę wpisania do rejestru aktu notarialnego;

5) imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania podatnika;

6) identyfikator podatkowy NIP lub identyfikator podatkowy numer PESEL (jeżeli podatnik go posiada);

7) zwięzłe określenie treści czynności;

8) wartość przedmiotu czynności;

9) miejsce położenia nieruchomości stanowiącej przedmiot tej czynności (miejscowość, gmina, powiat, województwo);

10) grupę podatkową wynikającą z osobistego stosunku łączącego strony czynności;

11) kwotę pobranego podatku albo podstawę prawną jego niepobrania;

12) uwagi.

2. Płatnicy w rejestrze podatku:

1) dokonują podsumowania kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym;

2) odnotowują w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy organu podatkowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy.

3. Rejestr podatku może być zastąpiony przez repertorium A, przewidziane przepisami o prowadzeniu ksiąg notarialnych oraz przekazywaniu na przechowanie dokumentów. Przepisy dotyczące rejestru stosuje się odpowiednio do repertorium zastępującego rejestr.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-01 do 2013-01-29

1. Rejestr podatku powinien zawierać następujące rubryki:

1) liczbę porządkową;

2) datę sporządzenia aktu notarialnego;

3) numer repertorium A;

4) datę wpisania do rejestru aktu notarialnego;

5) imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania podatnika;

6) [1] identyfikator podatkowy NIP lub identyfikator podatkowy numer PESEL (jeżeli podatnik go posiada);

7) zwięzłe określenie treści czynności;

8) wartość przedmiotu czynności;

9) miejsce położenia nieruchomości stanowiącej przedmiot tej czynności (miejscowość, gmina, powiat, województwo);

10) grupę podatkową wynikającą z osobistego stosunku łączącego strony czynności;

11) kwotę pobranego podatku albo podstawę prawną jego niepobrania;

12) uwagi.

2. Płatnicy w rejestrze podatku:

1) dokonują podsumowania kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym;

2) odnotowują w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy organu podatkowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy.

3. Rejestr podatku może być zastąpiony przez repertorium A, przewidziane przepisami o prowadzeniu ksiąg notarialnych oraz przekazywaniu na przechowanie dokumentów. Przepisy dotyczące rejestru stosuje się odpowiednio do repertorium zastępującego rejestr.

[1] § 4 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pobierania przez płatników podatku od spadków i darowizn (Dz.U. Nr 292, poz. 1715). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-01-01 do 2011-12-31

1. Rejestr podatku powinien zawierać następujące rubryki:

1) liczbę porządkową;

2) datę sporządzenia aktu notarialnego;

3) numer repertorium A;

4) datę wpisania do rejestru aktu notarialnego;

5) imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania podatnika;

6) numer identyfikacji podatkowej (jeżeli podatnik go posiada);

7) zwięzłe określenie treści czynności;

8) wartość przedmiotu czynności;

9) miejsce położenia nieruchomości stanowiącej przedmiot tej czynności (miejscowość, gmina, powiat, województwo);

10) grupę podatkową wynikającą z osobistego stosunku łączącego strony czynności;

11) kwotę pobranego podatku albo podstawę prawną jego niepobrania;

12) uwagi.

2. Płatnicy w rejestrze podatku:

1) dokonują podsumowania kwoty podatku pobranego w każdym miesiącu, za jaki dokonywane jest rozliczenie podatku z organem podatkowym;

2) odnotowują w rubryce „uwagi” kwotę podatku przekazanego na rachunek bankowy organu podatkowego, datę wpłaty i okres, którego wpłata dotyczy.

3. Rejestr podatku może być zastąpiony przez repertorium A, przewidziane przepisami o prowadzeniu ksiąg notarialnych oraz przekazywaniu na przechowanie dokumentów. Przepisy dotyczące rejestru stosuje się odpowiednio do repertorium zastępującego rejestr.