history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-11-17 do 2017-01-01

[Kryterium oceny pracy nauczyciela] 1. Kryterium oceny pracy nauczyciela stanowi stopień realizacji zadań określonych w art. 6 Karty Nauczyciela, art. 4 ustawy o systemie oświaty, art. 3 i art. 65 ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, obowiązków określonych w art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela oraz szczegółowych zadań zakładu lub ośrodka określonych odrębnymi przepisami – ustalony w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego.

2. [1] Na ocenę pracy nauczyciela nie mogą mieć wpływu jego przekonania religijne i poglądy polityczne, a także fakt odmowy wykonania przez nauczyciela polecenia służbowego, gdy odmowa taka wynikała z uzasadnionego przekonania nauczyciela, że wydane polecenie było sprzeczne z dobrem nieletniego, dobrem publicznym, oraz nie stanowiła bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa zakładu lub ośrodka.

3. Dyrektor zakładu, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w zakładzie, uwzględnia w szczególności:

1) poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

2) stopień realizacji indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz oferty resocjalizacyjnej zakładu;

3) działania w zakresie przygotowania nieletniego do samodzielności życiowej, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb rozwojowych;

4) zaangażowanie zawodowe w działalność resocjalizacyjną zakładu oraz podejmowanie działań innowacyjnych i współpracę z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

5) aktywność w podejmowaniu działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych;

6) aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;

7) przestrzeganie ustalonego porządku pracy oraz prawidłowość prowadzenia dokumentacji;

8) przestrzeganie i ochronę praw nieletniego;

9) respektowanie i przestrzeganie zadań związanych z bezpieczeństwem zakładu;

10) kulturę osobistą, poprawność używanego języka, zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;

11) sposoby przeciwdziałania negatywnym przejawom zachowań nieletnich.

4. Kierownik ośrodka, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w ośrodku, uwzględnia w szczególności:

1) stopień realizacji zadań ośrodka;

2) aktywność w podejmowaniu działalności w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania demoralizacji;

3) aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;

4) prawidłowość prowadzenia dokumentacji;

5) kulturę osobistą oraz zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;

6) poprawność, terminowość i rzetelność sporządzanych opinii;

7) trafność doboru technik diagnostycznych oraz umiejętność ich interpretowania;

8) sposób prowadzenia mediacji;

9) sposób sprawowania opieki specjalistycznej nad nieletnim.

[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich oraz rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz.U. poz. 1766). Zmiana weszła w życie 17 listopada 2015 r.

Wersja obowiązująca od 2015-11-17 do 2017-01-01

[Kryterium oceny pracy nauczyciela] 1. Kryterium oceny pracy nauczyciela stanowi stopień realizacji zadań określonych w art. 6 Karty Nauczyciela, art. 4 ustawy o systemie oświaty, art. 3 i art. 65 ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, obowiązków określonych w art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela oraz szczegółowych zadań zakładu lub ośrodka określonych odrębnymi przepisami – ustalony w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego.

2. [1] Na ocenę pracy nauczyciela nie mogą mieć wpływu jego przekonania religijne i poglądy polityczne, a także fakt odmowy wykonania przez nauczyciela polecenia służbowego, gdy odmowa taka wynikała z uzasadnionego przekonania nauczyciela, że wydane polecenie było sprzeczne z dobrem nieletniego, dobrem publicznym, oraz nie stanowiła bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa zakładu lub ośrodka.

3. Dyrektor zakładu, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w zakładzie, uwzględnia w szczególności:

1) poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

2) stopień realizacji indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz oferty resocjalizacyjnej zakładu;

3) działania w zakresie przygotowania nieletniego do samodzielności życiowej, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb rozwojowych;

4) zaangażowanie zawodowe w działalność resocjalizacyjną zakładu oraz podejmowanie działań innowacyjnych i współpracę z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

5) aktywność w podejmowaniu działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych;

6) aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;

7) przestrzeganie ustalonego porządku pracy oraz prawidłowość prowadzenia dokumentacji;

8) przestrzeganie i ochronę praw nieletniego;

9) respektowanie i przestrzeganie zadań związanych z bezpieczeństwem zakładu;

10) kulturę osobistą, poprawność używanego języka, zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;

11) sposoby przeciwdziałania negatywnym przejawom zachowań nieletnich.

4. Kierownik ośrodka, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w ośrodku, uwzględnia w szczególności:

1) stopień realizacji zadań ośrodka;

2) aktywność w podejmowaniu działalności w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania demoralizacji;

3) aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;

4) prawidłowość prowadzenia dokumentacji;

5) kulturę osobistą oraz zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;

6) poprawność, terminowość i rzetelność sporządzanych opinii;

7) trafność doboru technik diagnostycznych oraz umiejętność ich interpretowania;

8) sposób prowadzenia mediacji;

9) sposób sprawowania opieki specjalistycznej nad nieletnim.

[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich oraz rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz.U. poz. 1766). Zmiana weszła w życie 17 listopada 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-11-30 do 2015-11-16

[Kryterium oceny pracy nauczyciela] 1. Kryterium oceny pracy nauczyciela stanowi stopień realizacji zadań określonych w art. 6 Karty Nauczyciela, art. 4 ustawy o systemie oświaty, art. 3 i art. 65 ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, obowiązków określonych w art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela oraz szczegółowych zadań zakładu lub ośrodka określonych odrębnymi przepisami – ustalony w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego.

2. Na ocenę pracy nauczyciela nie mogą mieć wpływu jego przekonania religijne i poglądy polityczne, a także fakt odmowy wykonania przez nauczyciela polecenia służbowego, gdy odmowa taka wynikała z uzasadnionego przekonania nauczyciela, że wydane polecenie było sprzeczne z dobrem nieletniego, dobrem publicznym, oraz nie stanowiła bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa zakładu.

3. Dyrektor zakładu, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w zakładzie, uwzględnia w szczególności:

1) poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

2) stopień realizacji indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz oferty resocjalizacyjnej zakładu;

3) działania w zakresie przygotowania nieletniego do samodzielności życiowej, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb rozwojowych;

4) zaangażowanie zawodowe w działalność resocjalizacyjną zakładu oraz podejmowanie działań innowacyjnych i współpracę z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;

5) aktywność w podejmowaniu działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych;

6) aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;

7) przestrzeganie ustalonego porządku pracy oraz prawidłowość prowadzenia dokumentacji;

8) przestrzeganie i ochronę praw nieletniego;

9) respektowanie i przestrzeganie zadań związanych z bezpieczeństwem zakładu;

10) kulturę osobistą, poprawność używanego języka, zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;

11) sposoby przeciwdziałania negatywnym przejawom zachowań nieletnich.

4. Kierownik ośrodka, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w ośrodku, uwzględnia w szczególności:

1) stopień realizacji zadań ośrodka;

2) aktywność w podejmowaniu działalności w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania demoralizacji;

3) aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;

4) prawidłowość prowadzenia dokumentacji;

5) kulturę osobistą oraz zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;

6) poprawność, terminowość i rzetelność sporządzanych opinii;

7) trafność doboru technik diagnostycznych oraz umiejętność ich interpretowania;

8) sposób prowadzenia mediacji;

9) sposób sprawowania opieki specjalistycznej nad nieletnim.