history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-11-13 do 2023-10-14

§ 3. [Warunki wystawienia książeczki żeglarskiej] Wystawiając książeczkę żeglarską, należy:

1)  [1]  zweryfikować w Rejestrze Dokumentów Paszportowych, o którym mowa w art. 78 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. poz. 350 i 583), istnienie wobec wnioskodawcy przesłanek odmowy wydania paszportu;

2) w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec – zasięgnąć opinii właściwego miejscowo organu Straży Granicznej, czy osoba ta legalnie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3) nadrukować na naklejkę personalizacyjną za pomocą drukarki atramentowej fotografię, podpis i dane posiadacza książeczki, organ wydający, datę ważności książeczki oraz datę i miejsce jej wydania;

4) wkleić naklejkę personalizacją na stronę książeczki przeznaczoną do jej wklejenia;

5) odcisnąć na pięćdziesiątej piątej stronie książeczki pieczęć urzędu morskiego oraz umieścić obok niej podpis dyrektora urzędu morskiego albo osoby przez niego upoważnionej.

[1] § 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie książeczki żeglarskiej (Dz.U. poz. 2296). Zmiana weszła w życie 13 listopada 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-11-13 do 2023-10-14

§ 3. [Warunki wystawienia książeczki żeglarskiej] Wystawiając książeczkę żeglarską, należy:

1)  [1]  zweryfikować w Rejestrze Dokumentów Paszportowych, o którym mowa w art. 78 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. poz. 350 i 583), istnienie wobec wnioskodawcy przesłanek odmowy wydania paszportu;

2) w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec – zasięgnąć opinii właściwego miejscowo organu Straży Granicznej, czy osoba ta legalnie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3) nadrukować na naklejkę personalizacyjną za pomocą drukarki atramentowej fotografię, podpis i dane posiadacza książeczki, organ wydający, datę ważności książeczki oraz datę i miejsce jej wydania;

4) wkleić naklejkę personalizacją na stronę książeczki przeznaczoną do jej wklejenia;

5) odcisnąć na pięćdziesiątej piątej stronie książeczki pieczęć urzędu morskiego oraz umieścić obok niej podpis dyrektora urzędu morskiego albo osoby przez niego upoważnionej.

[1] § 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie książeczki żeglarskiej (Dz.U. poz. 2296). Zmiana weszła w życie 13 listopada 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-22 do 2022-11-12

§ 3. [Warunki wystawienia książeczki żeglarskiej] Wystawiając książeczkę żeglarską, należy:

1) [4] zasięgnąć opinii organu paszportowego w sprawie istnienia wobec wnioskodawcy przesłanek odmowy wydania paszportu;

2) w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec – zasięgnąć opinii właściwego miejscowo organu Straży Granicznej, czy osoba ta legalnie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3) nadrukować na naklejkę personalizacyjną za pomocą drukarki atramentowej fotografię, podpis i dane posiadacza książeczki, organ wydający, datę ważności książeczki oraz datę i miejsce jej wydania;

4) wkleić naklejkę personalizacją na stronę książeczki przeznaczoną do jej wklejenia;

5) odcisnąć na pięćdziesiątej piątej stronie książeczki pieczęć urzędu morskiego oraz umieścić obok niej podpis dyrektora urzędu morskiego albo osoby przez niego upoważnionej.

[4] § 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie książeczki żeglarskiej (Dz.U. poz. 1015). Zmiana weszła w życie 22 czerwca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-12 do 2016-06-21

§ 3. [Warunki wystawienia książeczki żeglarskiej] Wystawiając książeczkę żeglarską, należy:

1) zasięgnąć opinii właściwego organu paszportowego w sprawie istnienia wobec wnioskodawcy przesłanek odmowy wydania paszportu;

2) w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec – zasięgnąć opinii właściwego miejscowo organu Straży Granicznej, czy osoba ta legalnie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3) nadrukować na naklejkę personalizacyjną za pomocą drukarki atramentowej fotografię, podpis i dane posiadacza książeczki, organ wydający, datę ważności książeczki oraz datę i miejsce jej wydania;

4) wkleić naklejkę personalizacją na stronę książeczki przeznaczoną do jej wklejenia;

5) odcisnąć na pięćdziesiątej piątej stronie książeczki pieczęć urzędu morskiego oraz umieścić obok niej podpis dyrektora urzędu morskiego albo osoby przez niego upoważnionej.