Wersja obowiązująca od 2017.11.13 do 2019.11.09     (Dz.U.2017.2095 tekst jednolity)

Art. 16. (utracił moc)

Wersja obowiązująca od 2017.11.13 do 2019.11.09     (Dz.U.2017.2095 tekst jednolity)

Art. 16. (utracił moc)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.12.17 do 2017.11.12

[Określanie wysokości wypłat z Funduszu ] 1. Wypłaty z Funduszu dla armatora, który wprowadzi do eksploatacji statek nowy lub używany, statek przebudowany lub zmodernizowany o zwiększonej nośności lub mocy napędowej, dokonuje się z uwzględnieniem różnicy między nośnością lub mocą napędową statku złomowanego a nośnością lub mocą napędową statku wprowadzonego do eksploatacji.

2. Do ustalenia różnicy między nośnością lub mocą napędową statku wprowadzonego do eksploatacji i statku złomowanego są stosowane współczynniki korygujące.

3. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej [13], w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, wielkości współczynników korygujących, o których mowa w ust. 2, dla każdego rodzaju statku, biorąc pod uwagę sytuację na rynku przewozów śródlądowego transportu wodnego.

[13] Art. 16 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 14 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1954). Zmiana weszła w życie 17 grudnia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003.01.01 do 2016.12.16

[Określanie wysokości wypłat z Funduszu] 1. Wypłaty z Funduszu dla armatora, który wprowadzi do eksploatacji statek nowy lub używany, statek przebudowany lub zmodernizowany o zwiększonej nośności lub mocy napędowej, dokonuje się z uwzględnieniem różnicy między nośnością lub mocą napędową statku złomowanego a nośnością lub mocą napędową statku wprowadzonego do eksploatacji.

2. Do ustalenia różnicy między nośnością lub mocą napędową statku wprowadzonego do eksploatacji i statku złomowanego są stosowane współczynniki korygujące.

3. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, wielkości współczynników korygujących, o których mowa w ust. 2, dla każdego rodzaju statku, biorąc pod uwagę sytuację na rynku przewozów śródlądowego transportu wodnego.