Wersja obowiązująca od 2025.10.17

§ 4. [Dziennik zajęć] 1. Dzienniki zajęć są prowadzone przez szkoły:

1) prowadzące świetlicę;

2) [3] zatrudniające pedagoga, psychologa szkolnego lub wychowawcę świetlicy;

3) realizujące zgodnie z planem nauczania inne zajęcia niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika lekcyjnego, dziennika lekcyjnego zajęć edukacyjnych artystycznych oraz dziennika zajęć w świetlicy, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2. W dzienniku zajęć świetlicy nauczyciel – wychowawca świetlicy wpisuje:

1) plan pracy świetlicy na dany rok szkolny;

2) imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy oraz klasę, do której uczęszczają;

3) tematy przeprowadzonych zajęć;

4) obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.

3. W dzienniku zajęć nauczyciel – pedagog lub nauczyciel – psycholog szkolny wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć;

2) wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy;

3) informację o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel – pedagog lub nauczyciel – psycholog szkolny współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;

4) wnioski do dalszej pracy.

4. [4] (uchylony)

5. W dziennikach zajęć, o których mowa w ust. 1 pkt 3, prowadzący zajęcia wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć;

2) wykaz uczniów i ich obecność na zajęciach;

3) indywidualny program pracy z uczniem;

4) tematy przeprowadzonych zajęć;

5) ocenę postępów ucznia;

6) wnioski do dalszej pracy.

6. W przypadku ucznia zakwalifikowanego do indywidualnego nauczania szkoła prowadzi odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania.

7. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 10 ust. 5.

8. [5] Szkoła lub placówka gromadzi, w indywidualnej teczce, dla każdego ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez nauczyciela – pedagoga, psychologa, logopedę lub terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także inną dokumentację związaną z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

[3] § 4 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. poz. 1335). Zmiana weszła w życie 17 października 2025 r.

[4] § 4 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. poz. 1335). Zmiana weszła w życie 17 października 2025 r.

[5] § 4 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. poz. 1335). Zmiana weszła w życie 17 października 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.10.17

§ 4. [Dziennik zajęć] 1. Dzienniki zajęć są prowadzone przez szkoły:

1) prowadzące świetlicę;

2) [3] zatrudniające pedagoga, psychologa szkolnego lub wychowawcę świetlicy;

3) realizujące zgodnie z planem nauczania inne zajęcia niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika lekcyjnego, dziennika lekcyjnego zajęć edukacyjnych artystycznych oraz dziennika zajęć w świetlicy, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2. W dzienniku zajęć świetlicy nauczyciel – wychowawca świetlicy wpisuje:

1) plan pracy świetlicy na dany rok szkolny;

2) imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy oraz klasę, do której uczęszczają;

3) tematy przeprowadzonych zajęć;

4) obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.

3. W dzienniku zajęć nauczyciel – pedagog lub nauczyciel – psycholog szkolny wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć;

2) wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy;

3) informację o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel – pedagog lub nauczyciel – psycholog szkolny współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;

4) wnioski do dalszej pracy.

4. [4] (uchylony)

5. W dziennikach zajęć, o których mowa w ust. 1 pkt 3, prowadzący zajęcia wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć;

2) wykaz uczniów i ich obecność na zajęciach;

3) indywidualny program pracy z uczniem;

4) tematy przeprowadzonych zajęć;

5) ocenę postępów ucznia;

6) wnioski do dalszej pracy.

6. W przypadku ucznia zakwalifikowanego do indywidualnego nauczania szkoła prowadzi odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania.

7. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 10 ust. 5.

8. [5] Szkoła lub placówka gromadzi, w indywidualnej teczce, dla każdego ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez nauczyciela – pedagoga, psychologa, logopedę lub terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także inną dokumentację związaną z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

[3] § 4 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. poz. 1335). Zmiana weszła w życie 17 października 2025 r.

[4] § 4 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. poz. 1335). Zmiana weszła w życie 17 października 2025 r.

[5] § 4 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. poz. 1335). Zmiana weszła w życie 17 października 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.12.30 do 2025.10.16

§ 4. [Dziennik zajęć] 1. Dzienniki zajęć są prowadzone przez szkoły:

1) prowadzące świetlicę;

2) zatrudniające pedagoga, psychologa szkolnego, doradcę zawodowego lub wychowawcę świetlicy;

3) realizujące zgodnie z planem nauczania inne zajęcia niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika lekcyjnego, dziennika lekcyjnego zajęć edukacyjnych artystycznych oraz dziennika zajęć w świetlicy, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2. W dzienniku zajęć świetlicy nauczyciel – wychowawca świetlicy wpisuje:

1) plan pracy świetlicy na dany rok szkolny;

2) imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy oraz klasę, do której uczęszczają;

3) tematy przeprowadzonych zajęć;

4) obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.

3. W dzienniku zajęć nauczyciel – pedagog lub nauczyciel – psycholog szkolny wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć;

2) wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy;

3) informację o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel – pedagog lub nauczyciel – psycholog szkolny współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;

4) wnioski do dalszej pracy.

4. W dzienniku zajęć nauczyciel – doradca zawodowy wpisuje:

1) tematykę zajęć;

2) tygodniowy plan stałych zajęć;

3) informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel – doradca zawodowy współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;

4) porady i informacje grupowe;

5) realizację zadań;

6) porady i informacje indywidualne;

7) spotkania, zajęcia psychoedukacyjne z rodzicami;

8) informacje dodatkowe o działalności nauczyciela – doradcy zawodowego;

9) wnioski do dalszej pracy.

5. W dziennikach zajęć, o których mowa w ust. 1 pkt 3, prowadzący zajęcia wpisuje:

1) tygodniowy plan zajęć;

2) wykaz uczniów i ich obecność na zajęciach;

3) indywidualny program pracy z uczniem;

4) tematy przeprowadzonych zajęć;

5) ocenę postępów ucznia;

6) wnioski do dalszej pracy.

6. W przypadku ucznia zakwalifikowanego do indywidualnego nauczania szkoła prowadzi odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania.

7. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 10 ust. 5.

8. Szkoła lub placówka gromadzi, w indywidualnej teczce, dla każdego ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez nauczyciela – pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego lub terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także inną dokumentację związaną z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.