history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-07-01

Art. 14. [Maksymalny limit wydatków] 1. W latach 2018–2027 maksymalny limit wydatków budżetu państwa będących skutkiem finansowym ustawy wynosi: [1]

1) [2] dla ministra właściwego do spraw transportu:

a) w roku 2018 – 1 144 977 zł,

b) w roku 2019 – 1 179 327 zł,

c) w roku 2020 – 957 826 zł,

d) w roku 2021 – 732 644 zł,

e) w roku 2022 – 699 994 zł,

f) w roku 2023 – 737 800 zł,

g) w roku 2024 – 776 765 zł,

h) w roku 2025 – 816 924 zł,

i) w roku 2026 – 858 314 zł,

j) w roku 2027 – 900 972 zł;

2) [3] dla Głównego Inspektora Transportu Drogowego:

a) w roku 2018 – 40 107 800 zł,

b) w roku 2019 – 60 988 800 zł,

c) w roku 2020 – 39 526 100 zł,

d) w roku 2021 – 26 662 100 zł,

e) w roku 2022 – 29 534 200 zł,

f) w roku 2023 – 28 458 400 zł,

g) w roku 2024 – 28 904 700 zł,

h) w roku 2025 – 29 361 000 zł,

i) w roku 2026 – 29 827 900 zł,

j) w roku 2027 – 30 305 300 zł;

3) dla wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego:

a) w roku 2018 – 930 800 zł,

b) w roku 2019 – 1 927 700 zł,

c) w roku 2020 – 1 993 800 zł,

d) w roku 2021 – 1 993 800 zł,

e) w roku 2022 – 1 993 800 zł,

f) w roku 2023 – 1 993 800 zł,

g) w roku 2024 – 1 993 800 zł,

h) w roku 2025 – 1 993 800 zł,

i) w roku 2026 – 1 993 800 zł,

j) w roku 2027 – 1 993 800 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz wdraża mechanizmy korygujące, o których mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wysokość wydatków, o których mowa w ust. 1, po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, dysponent środków zmniejsza wysokość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy wysokością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wysokość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[1] Art. 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 8 ustawy z dnia 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2020 r.

[2] Art. 14 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 8 ustawy z dnia 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2020 r.

[3] Art. 14 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 8 ustawy z dnia 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-07-01

Art. 14. [Maksymalny limit wydatków] 1. W latach 2018–2027 maksymalny limit wydatków budżetu państwa będących skutkiem finansowym ustawy wynosi: [1]

1) [2] dla ministra właściwego do spraw transportu:

a) w roku 2018 – 1 144 977 zł,

b) w roku 2019 – 1 179 327 zł,

c) w roku 2020 – 957 826 zł,

d) w roku 2021 – 732 644 zł,

e) w roku 2022 – 699 994 zł,

f) w roku 2023 – 737 800 zł,

g) w roku 2024 – 776 765 zł,

h) w roku 2025 – 816 924 zł,

i) w roku 2026 – 858 314 zł,

j) w roku 2027 – 900 972 zł;

2) [3] dla Głównego Inspektora Transportu Drogowego:

a) w roku 2018 – 40 107 800 zł,

b) w roku 2019 – 60 988 800 zł,

c) w roku 2020 – 39 526 100 zł,

d) w roku 2021 – 26 662 100 zł,

e) w roku 2022 – 29 534 200 zł,

f) w roku 2023 – 28 458 400 zł,

g) w roku 2024 – 28 904 700 zł,

h) w roku 2025 – 29 361 000 zł,

i) w roku 2026 – 29 827 900 zł,

j) w roku 2027 – 30 305 300 zł;

3) dla wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego:

a) w roku 2018 – 930 800 zł,

b) w roku 2019 – 1 927 700 zł,

c) w roku 2020 – 1 993 800 zł,

d) w roku 2021 – 1 993 800 zł,

e) w roku 2022 – 1 993 800 zł,

f) w roku 2023 – 1 993 800 zł,

g) w roku 2024 – 1 993 800 zł,

h) w roku 2025 – 1 993 800 zł,

i) w roku 2026 – 1 993 800 zł,

j) w roku 2027 – 1 993 800 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz wdraża mechanizmy korygujące, o których mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wysokość wydatków, o których mowa w ust. 1, po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, dysponent środków zmniejsza wysokość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy wysokością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wysokość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[1] Art. 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 8 ustawy z dnia 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2020 r.

[2] Art. 14 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 8 ustawy z dnia 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2020 r.

[3] Art. 14 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 8 ustawy z dnia 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1087). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-03 do 2020-06-30

Art. 14. [Maksymalny limit wydatków] 1. W latach 2018–2027 maksymalny limit wydatków budżetu państwa będących skutkiem finansowym ustawy wynosi:

1) dla ministra właściwego do spraw transportu:

a) w roku 2018 – 1 144 977 zł,

b) w roku 2019 – 1 179 327 zł,

c) w roku 2020 – 1 214 707 zł,

d) w roku 2021 – 1 251 148 zł,

e) w roku 2022 – 1 288 682 zł,

f) w roku 2023 – 1 327 343 zł,

g) w roku 2024 – 1 367 163 zł,

h) w roku 2025 – 1 408 178 zł,

i) w roku 2026 – 1 450 423 zł,

j) w roku 2027 – 1 493 936 zł;

2) dla Głównego Inspektora Transportu Drogowego:

a) w roku 2018 – 40 107 800 zł,

b) w roku 2019 – 60 988 800 zł,

c) w roku 2020 – 72 551 000 zł,

d) w roku 2021 – 84 350 400 zł,

e) w roku 2022 – 94 437 200 zł,

f) w roku 2023 – 95 169 400 zł,

g) w roku 2024 – 95 896 600 zł,

h) w roku 2025 – 96 557 900 zł,

i) w roku 2026 – 96 679 000 zł,

j) w roku 2027 – 96 685 600 zł;

3) dla wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego:

a) w roku 2018 – 930 800 zł,

b) w roku 2019 – 1 927 700 zł,

c) w roku 2020 – 1 993 800 zł,

d) w roku 2021 – 1 993 800 zł,

e) w roku 2022 – 1 993 800 zł,

f) w roku 2023 – 1 993 800 zł,

g) w roku 2024 – 1 993 800 zł,

h) w roku 2025 – 1 993 800 zł,

i) w roku 2026 – 1 993 800 zł,

j) w roku 2027 – 1 993 800 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz wdraża mechanizmy korygujące, o których mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wysokość wydatków, o których mowa w ust. 1, po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, dysponent środków zmniejsza wysokość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy wysokością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wysokość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym, przepisu ust. 3 nie stosuje się.