history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-07-10    (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

TYTUŁ II

Statek morski

DZIAŁ I

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. (uchylony)

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Wersja obowiązująca od 2023-07-10    (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

TYTUŁ II

Statek morski

DZIAŁ I

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. (uchylony)

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-21 do 2023-07-09    (Dz.U.2018.2175 tekst jednolity)

TYTUŁ II

Statek morski

DZIAŁ I

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. (uchylony)

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-15 do 2018-11-20    (Dz.U.2016.66 tekst jednolity)

TYTUŁ II

Statek morski

DZIAŁ I

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. (uchylony)

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-01 do 2016-01-14    (Dz.U.2013.758 tekst jednolity)

Tytuł II

Statek morski

DZIAŁ I

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. (uchylony).

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-12-21 do 2013-06-30    (Dz.U.2009.217.1689 tekst jednolity)

Tytuł II

Statek morski

DZIAŁ I

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. (uchylony).

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-01 do 2009-12-20

TYTUŁ II

STATEK MORSKI

DZIAŁ l

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. [1] (uchylony).

§ 3. [2] Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.

[1] Art. 9 § 2 uchylony przez art. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie ustawy – Kodeks morski, ustawy o pracy na morskich statkach handlowych oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 229, poz. 2277). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[2] Art. 9 § 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. b) ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie ustawy – Kodeks morski, ustawy o pracy na morskich statkach handlowych oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 229, poz. 2277). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-05 do 2004-04-30

TYTUŁ II

STATEK MORSKI

DZIAŁ l

Polska przynależność statku

Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 2. Z zastrzeżeniem § 3 stały przewóz pasażerów lub ładunku pomiędzy portami polskimi może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.

§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może, w uzasadnionych przypadkach, zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu pomiędzy portami polskimi przez statek o obcej przynależności.