history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-07-03 do 2023-06-17

§ 36. [Prowadzenie imiennej ewidencji wydanych świadectw, aneksów, legitymacji ] 1. Dotychczasowe gimnazjum dla dorosłych, czteroletnie liceum ogólnokształcące, pięcioletnie technikum, branżowa szkoła I stopnia, branżowa szkoła II stopnia i szkoła policealna prowadzi imienną ewidencję wydanych odpowiednio:

1) świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw dojrzałości i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, a także duplikatów tych świadectw ukończenia szkoły;

2) [33] aneksów do świadectw dojrzałości i zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, o których mowa w § 2 ust. 3, oraz świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną;

3) legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych i mLegitymacji szkolnych, o których mowa w § 2 ust. 4, a także duplikatów tych dokumentów.

2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument.

3. [34] Placówka kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego, w których przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, lub pracodawca, u którego przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, przekazywanych przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ewidencja zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument.

4. [35] Okręgowa komisja egzaminacyjna prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, świadectw dojrzałości, świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i zaświadczeń, o których mowa w § 33 ust. 3, a także duplikatów tych dokumentów.

5. Ewidencja, o której mowa w ust. 4, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL osoby, której wystawiono dokument, numer wydanego dokumentu, a także:

1) w przypadku świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego – nazwę i adres szkoły, do której przekazano dokument;

2) w przypadku świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie przekazywanego [36] do szkoły, placówki kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego lub pracodawcy, o których mowa w ust. 3 – nazwę i adres odpowiednio szkoły, placówki lub centrum, do którego przekazano dokument, albo nazwę i adres pracodawcy, do którego przekazano dokument;

3) w przypadku świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, a także zaświadczeń o zdaniu egzaminów eksternistycznych z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla zasadniczej szkoły zawodowej, wydawanych osobom przystępującym do egzaminów zgodnie z przepisami w sprawie egzaminów eksternistycznych oraz duplikatów tych dokumentów – datę odbioru dokumentu oraz podpis osoby, która otrzymała dokument, albo zwrotne potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej, jeżeli dokument przesłano za pośrednictwem operatora pocztowego [37] .

6. Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 1 i 2, jest prowadzona w postaci elektronicznej bazy danych.

7. W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 1, 3 i 4, w przypadkach, o których mowa odpowiednio w § 17 ust. 8, § 22 ust. 4, § 23 ust. 1 i § 26 ust. 6 i 7, w ewidencjach, o których mowa odpowiednio w ust. 1, 3 i 4:

1) wpisuje się adnotację o zniszczeniu dokumentu, który podlegał zwrotowi;

2) nadaje się nowy numer wydanego dokumentu lub jego duplikatu oraz wpisuje się datę odbioru dokumentu lub jego duplikatu; ewidencja zawiera:

a) w przypadku ewidencji, o której mowa w ust. 2 i 3 – podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument lub jego duplikat,

b) w przypadku ewidencji, o której mowa w ust. 5 pkt 3 – podpis osoby, która otrzymała dokument lub jego duplikat, albo zwrotne potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej, jeżeli dokument lub jego duplikat przesłano za pośrednictwem operatora pocztowego [38] .

8. (uchylony)

[33] § 36 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[34] § 36 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[35] § 36 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[36] § 36 ust. 5 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[37] § 36 ust. 5 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[38] § 36 ust. 7 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-07-03 do 2023-06-17

§ 36. [Prowadzenie imiennej ewidencji wydanych świadectw, aneksów, legitymacji ] 1. Dotychczasowe gimnazjum dla dorosłych, czteroletnie liceum ogólnokształcące, pięcioletnie technikum, branżowa szkoła I stopnia, branżowa szkoła II stopnia i szkoła policealna prowadzi imienną ewidencję wydanych odpowiednio:

1) świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw dojrzałości i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, a także duplikatów tych świadectw ukończenia szkoły;

2) [33] aneksów do świadectw dojrzałości i zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, o których mowa w § 2 ust. 3, oraz świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną;

3) legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych i mLegitymacji szkolnych, o których mowa w § 2 ust. 4, a także duplikatów tych dokumentów.

2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument.

3. [34] Placówka kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego, w których przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, lub pracodawca, u którego przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, przekazywanych przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ewidencja zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument.

4. [35] Okręgowa komisja egzaminacyjna prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, świadectw dojrzałości, świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i zaświadczeń, o których mowa w § 33 ust. 3, a także duplikatów tych dokumentów.

5. Ewidencja, o której mowa w ust. 4, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL osoby, której wystawiono dokument, numer wydanego dokumentu, a także:

1) w przypadku świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego – nazwę i adres szkoły, do której przekazano dokument;

2) w przypadku świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie przekazywanego [36] do szkoły, placówki kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego lub pracodawcy, o których mowa w ust. 3 – nazwę i adres odpowiednio szkoły, placówki lub centrum, do którego przekazano dokument, albo nazwę i adres pracodawcy, do którego przekazano dokument;

3) w przypadku świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, a także zaświadczeń o zdaniu egzaminów eksternistycznych z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla zasadniczej szkoły zawodowej, wydawanych osobom przystępującym do egzaminów zgodnie z przepisami w sprawie egzaminów eksternistycznych oraz duplikatów tych dokumentów – datę odbioru dokumentu oraz podpis osoby, która otrzymała dokument, albo zwrotne potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej, jeżeli dokument przesłano za pośrednictwem operatora pocztowego [37] .

6. Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 1 i 2, jest prowadzona w postaci elektronicznej bazy danych.

7. W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 1, 3 i 4, w przypadkach, o których mowa odpowiednio w § 17 ust. 8, § 22 ust. 4, § 23 ust. 1 i § 26 ust. 6 i 7, w ewidencjach, o których mowa odpowiednio w ust. 1, 3 i 4:

1) wpisuje się adnotację o zniszczeniu dokumentu, który podlegał zwrotowi;

2) nadaje się nowy numer wydanego dokumentu lub jego duplikatu oraz wpisuje się datę odbioru dokumentu lub jego duplikatu; ewidencja zawiera:

a) w przypadku ewidencji, o której mowa w ust. 2 i 3 – podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument lub jego duplikat,

b) w przypadku ewidencji, o której mowa w ust. 5 pkt 3 – podpis osoby, która otrzymała dokument lub jego duplikat, albo zwrotne potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej, jeżeli dokument lub jego duplikat przesłano za pośrednictwem operatora pocztowego [38] .

8. (uchylony)

[33] § 36 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[34] § 36 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[35] § 36 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[36] § 36 ust. 5 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[37] § 36 ust. 5 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

[38] § 36 ust. 7 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. e) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1203). Zmiana weszła w życie 3 lipca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-19 do 2021-07-02

§ 36. [Prowadzenie imiennej ewidencji wydanych świadectw, aneksów, legitymacji ] 1. Dotychczasowe gimnazjum dla dorosłych, czteroletnie liceum ogólnokształcące, pięcioletnie technikum, branżowa szkoła I stopnia, branżowa szkoła II stopnia i szkoła policealna prowadzi imienną ewidencję wydanych odpowiednio:

1) świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw dojrzałości i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, a także duplikatów tych świadectw ukończenia szkoły;

2) aneksów do świadectw dojrzałości i zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, o których mowa w § 2 ust. 3, oraz świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną;

3) legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych i mLegitymacji szkolnych, o których mowa w § 2 ust. 4, a także duplikatów tych dokumentów.

2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument [9].

3. Placówka kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego, w których przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, lub pracodawca, u którego przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, przekazywanych przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ewidencja zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument [10].

4. Okręgowa komisja egzaminacyjna prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, świadectw dojrzałości, świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i zaświadczeń, o których mowa w § 33 ust. 3, a także duplikatów tych dokumentów.

5. Ewidencja, o której mowa w ust. 4, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL osoby, której wystawiono dokument, numer wydanego dokumentu, a także:

1) w przypadku świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego – nazwę i adres szkoły, do której przekazano dokument;

2) w przypadku świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie i dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, przekazywanych do szkoły, placówki kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego lub pracodawcy, o których mowa w ust. 3 – nazwę i adres odpowiednio szkoły, placówki lub centrum, do którego przekazano dokument, albo nazwę i adres pracodawcy, do którego przekazano dokument;

3) w przypadku świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, a także zaświadczeń o zdaniu egzaminów eksternistycznych z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla zasadniczej szkoły zawodowej, wydawanych osobom przystępującym do egzaminów zgodnie z przepisami w sprawie egzaminów eksternistycznych oraz duplikatów tych dokumentów – datę odbioru dokumentu oraz podpis osoby, która otrzymała dokument, albo zwrotne potwierdzenie odbioru listu poleconego, jeżeli dokument przesłano pocztą.

6. Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 1 i 2, jest prowadzona w postaci elektronicznej bazy danych.

7. W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 1, 3 i 4, w przypadkach, o których mowa odpowiednio w § 17 ust. 8, § 22 ust. 4, § 23 ust. 1 i § 26 ust. 6 i 7, w ewidencjach, o których mowa odpowiednio w ust. 1, 3 i 4:

1) wpisuje się adnotację o zniszczeniu dokumentu, który podlegał zwrotowi;

2) [11] nadaje się nowy numer wydanego dokumentu lub jego duplikatu oraz wpisuje się datę odbioru dokumentu lub jego duplikatu; ewidencja zawiera:

a) w przypadku ewidencji, o której mowa w ust. 2 i 3 – podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument lub jego duplikat,

b) w przypadku ewidencji, o której mowa w ust. 5 pkt 3 – podpis osoby, która otrzymała dokument lub jego duplikat, albo zwrotne potwierdzenie odbioru listu poleconego, jeżeli dokument lub jego duplikat przesłano pocztą.

8. [12] (uchylony)

[9] § 36 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1780). Zmiana weszła w życie 19 września 2019 r.

[10] § 36 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1780). Zmiana weszła w życie 19 września 2019 r.

[11] § 36 ust. 7 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1780). Zmiana weszła w życie 19 września 2019 r.

[12] § 36 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. poz. 1780). Zmiana weszła w życie 19 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-06 do 2019-09-18

§ 36. [Prowadzenie imiennej ewidencji wydanych świadectw, aneksów, legitymacji ] 1. Dotychczasowe gimnazjum dla dorosłych, czteroletnie liceum ogólnokształcące, pięcioletnie technikum, branżowa szkoła I stopnia, branżowa szkoła II stopnia i szkoła policealna prowadzi imienną ewidencję wydanych odpowiednio:

1) świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw dojrzałości i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, a także duplikatów tych świadectw ukończenia szkoły;

2) aneksów do świadectw dojrzałości i zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną, o których mowa w § 2 ust. 3, oraz świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, o których mowa w § 33 ust. 3, przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną;

3) legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych i mLegitymacji szkolnych, o których mowa w § 2 ust. 4, a także duplikatów tych dokumentów.

2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta.

3. Placówka kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego, w których przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, lub pracodawca, u którego przeprowadzono egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, przekazywanych przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ewidencja zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo absolwenta.

4. Okręgowa komisja egzaminacyjna prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, świadectw dojrzałości, świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i zaświadczeń, o których mowa w § 33 ust. 3, a także duplikatów tych dokumentów.

5. Ewidencja, o której mowa w ust. 4, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL osoby, której wystawiono dokument, numer wydanego dokumentu, a także:

1) w przypadku świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego – nazwę i adres szkoły, do której przekazano dokument;

2) w przypadku świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie i dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, przekazywanych do szkoły, placówki kształcenia ustawicznego, centrum kształcenia zawodowego lub pracodawcy, o których mowa w ust. 3 – nazwę i adres odpowiednio szkoły, placówki lub centrum, do którego przekazano dokument, albo nazwę i adres pracodawcy, do którego przekazano dokument;

3) w przypadku świadectw ukończenia gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, a także zaświadczeń o zdaniu egzaminów eksternistycznych z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla zasadniczej szkoły zawodowej, wydawanych osobom przystępującym do egzaminów zgodnie z przepisami w sprawie egzaminów eksternistycznych oraz duplikatów tych dokumentów – datę odbioru dokumentu oraz podpis osoby, która otrzymała dokument, albo zwrotne potwierdzenie odbioru listu poleconego, jeżeli dokument przesłano pocztą.

6. Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 1 i 2, jest prowadzona w postaci elektronicznej bazy danych.

7. W odniesieniu do dokumentów wymienionych w ust. 1, 3 i 4, w przypadkach, o których mowa odpowiednio w § 17 ust. 8, § 22 ust. 4, § 23 ust. 1 i § 26 ust. 6 i 7, w ewidencjach, o których mowa odpowiednio w ust. 1, 3 i 4:

1) wpisuje się adnotację o zniszczeniu dokumentu, który podlegał zwrotowi;

2) nadaje się nowy numer wydanego dokumentu lub jego duplikatu oraz wpisuje się datę odbioru dokumentu lub jego duplikatu; ewidencja zawiera podpis pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo absolwenta, którzy odebrali dokument lub jego duplikat.

8. Przepisu ust. 7 pkt 2 w zakresie podpisu pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo absolwenta nie stosuje się do ewidencji, o której mowa w ust. 5 pkt 1 i 2.