Wersja obowiązująca od 2020.01.31     (Dz.U.2020.159 tekst jednolity)

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.

Wersja obowiązująca od 2020.01.31     (Dz.U.2020.159 tekst jednolity)

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.08.10 do 2020.01.30     (Dz.U.2016.1207 tekst jednolity)

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.05.28 do 2016.08.09     (Dz.U.2015.735 tekst jednolity)

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009.05.07 do 2015.05.27     (Dz.U.2009.69.599 tekst jednolity)

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.05.15 do 2009.05.06

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy [48] , ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej [49] .

[48] Art. 48 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 11 ustawy z dnia 5 marca 2004 r. o zmianie ustawy o izbach morskich (Dz.U. Nr 62, poz. 575). Zmiana weszła w życie 15 maja 2004 r.

[49] Art. 48 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 27 ustawy z dnia 5 marca 2004 r. o zmianie ustawy o izbach morskich (Dz.U. Nr 62, poz. 575). Zmiana weszła w życie 15 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1962.01.01 do 2004.05.14

Rozdział VI

Koszty postępowania

Art. 48. [Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i technicznego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.

2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji państwowej.