Wersja obowiązująca od 2024-01-01
[Warunki wydania certyfikatu kwalifikacji] [112] 1. Warunkiem wydania przez instytucję certyfikującą certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej lub certyfikatu kwalifikacji sektorowej jest potwierdzenie w drodze walidacji osiągnięcia wszystkich efektów uczenia się wymaganych dla danej kwalifikacji wolnorynkowej lub danej kwalifikacji sektorowej.
2. Certyfikat kwalifikacji wolnorynkowej i certyfikat kwalifikacji sektorowej zawierają:
1) nazwę dokumentu odpowiednio: „certyfikat kwalifikacji wolnorynkowej” albo „certyfikat kwalifikacji sektorowej”;
2) nazwę kwalifikacji odpowiednio wolnorynkowej lub sektorowej;
3) nazwę i siedzibę instytucji certyfikującej;
4) informacje dotyczące posiadacza certyfikatu:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) datę urodzenia;
5) numer certyfikatu nadany przez instytucję certyfikującą;
6) znak graficzny określony w przepisach wydanych na podstawie art. 10 ust. 4;
7) imię (imiona) i nazwisko oraz podpis osoby upoważnionej do wydania certyfikatu;
8) nazwę miejscowości i datę wydania certyfikatu;
9) okres ważności certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej lub certyfikatu kwalifikacji sektorowej, o którym mowa w art. 25 ust. 2 pkt 7.
3. Instytucja certyfikująca w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, związanego z potwierdzeniem przez osoby posiadania określonych kwalifikacji, prowadzi ewidencję wydanych certyfikatów kwalifikacji wolnorynkowych i certyfikatów kwalifikacji sektorowych obejmującą:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 4, 5 i 8;
2) informacje o datach przeprowadzenia walidacji i podmiotach przeprowadzających walidację;
3) informacje o osiągnięciach uznanych w sposób określony w art. 49 ust. 1 lub 2.
4. Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 4, są przechowywane w ewidencji, o której mowa w ust. 3, przez okres 5 lat.
5. Ewidencja, o której mowa w ust. 3, jest prowadzona w postaci papierowej lub elektronicznej. System informatyczny służący do prowadzenia ewidencji w postaci elektronicznej umożliwia eksport danych do formatu XML.
6. Instytucja certyfikująca przechowuje protokoły z przeprowadzonej walidacji albo rozmowy, o której mowa w art. 49 ust. 3, przez okres 5 lat, licząc od dnia wystawienia certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej lub certyfikatu kwalifikacji sektorowej.
[112] Art. 49a dodany przez art. 9 pkt 38 ustawy z dnia 30 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2005). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-01-01
[Warunki wydania certyfikatu kwalifikacji] [112] 1. Warunkiem wydania przez instytucję certyfikującą certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej lub certyfikatu kwalifikacji sektorowej jest potwierdzenie w drodze walidacji osiągnięcia wszystkich efektów uczenia się wymaganych dla danej kwalifikacji wolnorynkowej lub danej kwalifikacji sektorowej.
2. Certyfikat kwalifikacji wolnorynkowej i certyfikat kwalifikacji sektorowej zawierają:
1) nazwę dokumentu odpowiednio: „certyfikat kwalifikacji wolnorynkowej” albo „certyfikat kwalifikacji sektorowej”;
2) nazwę kwalifikacji odpowiednio wolnorynkowej lub sektorowej;
3) nazwę i siedzibę instytucji certyfikującej;
4) informacje dotyczące posiadacza certyfikatu:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) datę urodzenia;
5) numer certyfikatu nadany przez instytucję certyfikującą;
6) znak graficzny określony w przepisach wydanych na podstawie art. 10 ust. 4;
7) imię (imiona) i nazwisko oraz podpis osoby upoważnionej do wydania certyfikatu;
8) nazwę miejscowości i datę wydania certyfikatu;
9) okres ważności certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej lub certyfikatu kwalifikacji sektorowej, o którym mowa w art. 25 ust. 2 pkt 7.
3. Instytucja certyfikująca w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, związanego z potwierdzeniem przez osoby posiadania określonych kwalifikacji, prowadzi ewidencję wydanych certyfikatów kwalifikacji wolnorynkowych i certyfikatów kwalifikacji sektorowych obejmującą:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 4, 5 i 8;
2) informacje o datach przeprowadzenia walidacji i podmiotach przeprowadzających walidację;
3) informacje o osiągnięciach uznanych w sposób określony w art. 49 ust. 1 lub 2.
4. Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 4, są przechowywane w ewidencji, o której mowa w ust. 3, przez okres 5 lat.
5. Ewidencja, o której mowa w ust. 3, jest prowadzona w postaci papierowej lub elektronicznej. System informatyczny służący do prowadzenia ewidencji w postaci elektronicznej umożliwia eksport danych do formatu XML.
6. Instytucja certyfikująca przechowuje protokoły z przeprowadzonej walidacji albo rozmowy, o której mowa w art. 49 ust. 3, przez okres 5 lat, licząc od dnia wystawienia certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej lub certyfikatu kwalifikacji sektorowej.
[112] Art. 49a dodany przez art. 9 pkt 38 ustawy z dnia 30 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2005). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.