history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-01-01

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) [171] wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 i art. 15a, w zakresie poszczególnych kwalifikacji wolnorynkowych i kwalifikacji sektorowych

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) [172] zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, w zakresie monitorowania prowadzenia przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

[171] Art. 89 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 9 pkt 66 lit. a) ustawy z dnia 30 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2005). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

[172] Art. 89 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 9 pkt 66 lit. b) ustawy z dnia 30 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2005). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-01-01

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) [171] wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 i art. 15a, w zakresie poszczególnych kwalifikacji wolnorynkowych i kwalifikacji sektorowych

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) [172] zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, w zakresie monitorowania prowadzenia przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

[171] Art. 89 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 9 pkt 66 lit. a) ustawy z dnia 30 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2005). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

[172] Art. 89 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 9 pkt 66 lit. b) ustawy z dnia 30 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2005). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-12 do 2023-12-31    (Dz.U.2020.226 tekst jednolity)

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 ust. 1, w zakresie poszczególnych kwalifikacji rynkowych;

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, w zakresie monitorowania prowadzenia przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-16 do 2020-02-11    (Dz.U.2018.2153 tekst jednolity)

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 ust. 1, w zakresie poszczególnych kwalifikacji rynkowych;

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, w zakresie monitorowania prowadzenia przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-01 do 2018-11-15

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 ust. 1, w zakresie poszczególnych kwalifikacji rynkowych;

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. [3] Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, w zakresie monitorowania prowadzenia przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

[3] Art. 89 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 15 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1475). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-05-19 do 2017-12-31    (Dz.U.2017.986 tekst jednolity)

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 ust. 1, w zakresie poszczególnych kwalifikacji rynkowych;

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-15 do 2017-05-18

Rozdział 8

Koordynacja funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Art. 89. [Zadania ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji ] 1. Do zadań ministra koordynatora Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji należy:

1) projektowanie szczegółowych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, z uwzględnieniem kierunków rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

2) wspomaganie ustalania właściwości ministrów do rozpatrzenia wniosków, o których mowa w art. 14 ust. 1, w zakresie poszczególnych kwalifikacji rynkowych;

3) monitorowanie funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w tym badanie karier zawodowych osób posiadających kwalifikacje nadawane w ramach systemu oświaty;

4) opracowywanie na wniosek Rady Ministrów raportów dotyczących Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) zapewnianie obsługi Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

6) upowszechnianie wiedzy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;

7) prowadzenie portalu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

2. Minister koordynator Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji może upoważnić Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1.