Wersja obowiązująca od 2021-02-01 (Dz.U.2021.214 tekst jednolity)
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
Wersja obowiązująca od 2021-02-01 (Dz.U.2021.214 tekst jednolity)
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-05 do 2021-01-31 (Dz.U.2020.177 tekst jednolity)
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-02 do 2020-02-04 (Dz.U.2018.1472 tekst jednolity)
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-06-21 do 2018-08-01
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa [14];
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa [15].
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa [16] przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa [17] powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa [18].
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa [19] określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
[14] Art. 22 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. poz. 1090). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2018 r.
[15] Art. 22 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. poz. 1090). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2018 r.
[16] Art. 22 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. poz. 1090). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2018 r.
[17] Art. 22 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. poz. 1090). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2018 r.
[18] Art. 22 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. poz. 1090). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2018 r.
[19] Art. 22 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. poz. 1090). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-01 do 2018-06-20
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) [4] Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw informatyzacji powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
[4] Art. 22 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 513 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz.U. poz. 1566). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-07-17 do 2017-12-31 (Dz.U.2017.1382 tekst jednolity)
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw informatyzacji powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50% kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-01 do 2017-07-16
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) [7] przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) [8] czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
2. [9] Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. [10] Minister właściwy do spraw informatyzacji powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. [11] Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw informatyzacji [12] określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50 % kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.
[7] Art. 22 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 13 pkt 6 lit. a) ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. poz. 2003). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
[8] Art. 22 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez art. 13 pkt 6 lit. a) ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. poz. 2003). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
[9] Art. 22 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 13 pkt 6 lit. b) ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. poz. 2003). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
[10] Art. 22 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 13 pkt 6 lit. b) ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. poz. 2003). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
[11] Art. 22 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 13 pkt 6 lit. b) ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. poz. 2003). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
[12] Art. 22 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 13 pkt 6 lit. c) ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. poz. 2003). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-06-07 do 2016-12-31
[Skład Rady] 1. W skład Rady wchodzą:
1) Główny Geodeta Kraju;
2) Główny Geolog Kraju;
3) Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska;
4) Główny Inspektor Ochrony Środowiska;
5) Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej;
6) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
7) Szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej;
8) przedstawiciele innych organów administracji rządowej w randze sekretarza lub podsekretarza stanu wyznaczeni przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej;
9) czterej przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wyznaczeni przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego;
10) czterej przedstawiciele instytucji naukowych lub organizacji pozarządowych powołani przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej.
2. Kandydaci na członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mogą być zgłaszani ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej przez zainteresowane instytucje i organizacje.
3. Minister właściwy do spraw administracji publicznej powołuje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków oraz zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej informację o składzie osobowym Rady.
4. Obsługę administracyjną prac Rady zapewnia Główny Geodeta Kraju.
5. Członkom Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, przysługuje wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Rady.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) organizację i tryb pracy Rady, mając na uwadze zakres realizowanych przez Radę zadań, efektywność funkcjonowania Rady oraz jej reprezentatywność;
2) wysokość wynagrodzenia członków Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 10, mając na uwadze zakres zadań określonych w art. 21 ust. 2 oraz znaczenie tych zadań dla procesu tworzenia infrastruktury informacji przestrzennej, a także przyjmując, że wynagrodzenie członka Rady za udział w posiedzeniu Rady nie może przekroczyć 50 % kwoty bazowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, ustalanej corocznie w ustawie budżetowej.