history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-06-07    (Dz.U.2021.1017 tekst jednolity)

§ 11. [Wszczęcie postępowania akredytacyjnego] 1. Wszczęcie postępowania akredytacyjnego następuje na wniosek szkoły o przeprowadzenie oceny niezbędnej do udzielenia i utrzymania akredytacji, zwany dalej „wnioskiem”, składany wraz z dołączonymi do niego dokumentami odrębnie dla kierunku pielęgniarstwo albo położnictwo, w postaci dokumentu elektronicznego sporządzonego w formacie PDF i opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym rektora, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. Szkoła, która występuje po raz pierwszy o udzielenie akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed terminem rozpoczęcia rekrutacji.

3. Szkoła, która występuje z wnioskiem o udzielenie kolejnej akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed upływem okresu, na jaki otrzymała akredytację.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę szkoły;

2) określenie siedziby szkoły;

3) numer telefonu lub faksu oraz adres poczty elektronicznej szkoły;

4) oznaczenie kierunku studiów, w tym specjalności prowadzonej przez szkołę, w ramach kierunków studiów, wraz z liczbą studentów i dookreśleniem:

a) nazwy kierunku studiów ze wskazaniem liczby studentów na kierunku, z podziałem na specjalności, w poszczególnych latach studiów,

b) ogólnej liczby studentów;

5) wskazanie zamiejscowych jednostek organizacyjnych, jeżeli szkoła takie posiada;

6) w przypadku szkół ubiegających się ponownie o udzielenie akredytacji – informację o udzieleniu poprzedniej akredytacji ze wskazaniem daty jej wydania;

7) informacje dotyczące infrastruktury szkoły zawierające opis:

a) bazy materialnej, w tym liczby i wielkość budynków, pomieszczeń i innych zasobów,

b) stanu technicznego i dokumentów potwierdzających spełnienie określonych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,

c) wyposażenia w środki audiowizualne, filmy, inne środki techniczne, a w przypadku pracowni nauki zawodu – modele lub fantomy, materiały pomocnicze, kompletne zestawy do zabiegów i sprzęt medyczny;

8) informacje dotyczące kadry zawierające:

a) opis struktury organizacyjnej szkoły i jej władz,

b) zestawienie liczbowe pracowników szkoły, w tym liczbę nauczycieli akademickich,

c) opis dorobku naukowego, dydaktycznego, doświadczenia zawodowego, wymiaru czasu pracy, nauczycieli akademickich na potrzeby kierunków pielęgniarstwo lub położnictwo;

9) informacje dotyczące procesu dydaktycznego dla kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo uwzględniające:

a) plan studiów i program kształcenia,

b) system rekrutacji kandydatów na studia,

c) organizację procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego,

d) sposób dokumentowania procesu kształcenia obejmujący rodzaje, przechowywanie oraz kontrolę obiegu dokumentów,

e) metody oceny wyników kształcenia,

f) narzędzia ewaluacji procesu kształcenia,

g) stosowane metody oceny pracy szkoły;

10) informacje dotyczące osiągnięć szkoły, w tym udziału w międzynarodowych programach, oraz współpracy z innymi szkołami lub uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami.

Wersja obowiązująca od 2021-06-07    (Dz.U.2021.1017 tekst jednolity)

§ 11. [Wszczęcie postępowania akredytacyjnego] 1. Wszczęcie postępowania akredytacyjnego następuje na wniosek szkoły o przeprowadzenie oceny niezbędnej do udzielenia i utrzymania akredytacji, zwany dalej „wnioskiem”, składany wraz z dołączonymi do niego dokumentami odrębnie dla kierunku pielęgniarstwo albo położnictwo, w postaci dokumentu elektronicznego sporządzonego w formacie PDF i opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym rektora, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. Szkoła, która występuje po raz pierwszy o udzielenie akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed terminem rozpoczęcia rekrutacji.

3. Szkoła, która występuje z wnioskiem o udzielenie kolejnej akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed upływem okresu, na jaki otrzymała akredytację.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę szkoły;

2) określenie siedziby szkoły;

3) numer telefonu lub faksu oraz adres poczty elektronicznej szkoły;

4) oznaczenie kierunku studiów, w tym specjalności prowadzonej przez szkołę, w ramach kierunków studiów, wraz z liczbą studentów i dookreśleniem:

a) nazwy kierunku studiów ze wskazaniem liczby studentów na kierunku, z podziałem na specjalności, w poszczególnych latach studiów,

b) ogólnej liczby studentów;

5) wskazanie zamiejscowych jednostek organizacyjnych, jeżeli szkoła takie posiada;

6) w przypadku szkół ubiegających się ponownie o udzielenie akredytacji – informację o udzieleniu poprzedniej akredytacji ze wskazaniem daty jej wydania;

7) informacje dotyczące infrastruktury szkoły zawierające opis:

a) bazy materialnej, w tym liczby i wielkość budynków, pomieszczeń i innych zasobów,

b) stanu technicznego i dokumentów potwierdzających spełnienie określonych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,

c) wyposażenia w środki audiowizualne, filmy, inne środki techniczne, a w przypadku pracowni nauki zawodu – modele lub fantomy, materiały pomocnicze, kompletne zestawy do zabiegów i sprzęt medyczny;

8) informacje dotyczące kadry zawierające:

a) opis struktury organizacyjnej szkoły i jej władz,

b) zestawienie liczbowe pracowników szkoły, w tym liczbę nauczycieli akademickich,

c) opis dorobku naukowego, dydaktycznego, doświadczenia zawodowego, wymiaru czasu pracy, nauczycieli akademickich na potrzeby kierunków pielęgniarstwo lub położnictwo;

9) informacje dotyczące procesu dydaktycznego dla kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo uwzględniające:

a) plan studiów i program kształcenia,

b) system rekrutacji kandydatów na studia,

c) organizację procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego,

d) sposób dokumentowania procesu kształcenia obejmujący rodzaje, przechowywanie oraz kontrolę obiegu dokumentów,

e) metody oceny wyników kształcenia,

f) narzędzia ewaluacji procesu kształcenia,

g) stosowane metody oceny pracy szkoły;

10) informacje dotyczące osiągnięć szkoły, w tym udziału w międzynarodowych programach, oraz współpracy z innymi szkołami lub uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-09-03 do 2021-06-06

[Wszczęcie postępowania akredytacyjnego ] 1. [12] Wszczęcie postępowania akredytacyjnego następuje na wniosek szkoły o przeprowadzenie oceny niezbędnej do udzielenia i utrzymania akredytacji, zwany dalej „wnioskiem”, składany wraz z dołączonymi do niego dokumentami odrębnie dla kierunku pielęgniarstwo albo położnictwo, w postaci dokumentu elektronicznego sporządzonego w formacie PDF i opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym rektora, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. Szkoła, która występuje po raz pierwszy o udzielenie akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed terminem rozpoczęcia rekrutacji.

3. Szkoła, która występuje z wnioskiem o udzielenie kolejnej akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed upływem okresu, na jaki otrzymała akredytację.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę szkoły;

2) określenie siedziby szkoły;

3) numer telefonu lub faksu oraz adres poczty elektronicznej szkoły;

4) oznaczenie kierunku studiów, w tym specjalności prowadzonej przez szkołę, w ramach kierunków studiów, wraz z liczbą studentów i dookreśleniem:

a) nazwy kierunku studiów ze wskazaniem liczby studentów na kierunku, z podziałem na specjalności, w poszczególnych latach studiów,

b) ogólnej liczby studentów;

5) wskazanie zamiejscowych jednostek organizacyjnych, jeżeli szkoła takie posiada;

6) w przypadku szkół ubiegających się ponownie o udzielenie akredytacji – informację o udzieleniu poprzedniej akredytacji ze wskazaniem daty jej wydania;

7) informacje dotyczące infrastruktury szkoły zawierające opis:

a) bazy materialnej, w tym liczby i wielkość budynków, pomieszczeń i innych zasobów,

b) stanu technicznego i dokumentów potwierdzających spełnienie określonych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,

c) wyposażenia w środki audiowizualne, filmy, inne środki techniczne, a w przypadku pracowni nauki zawodu – modele lub fantomy, materiały pomocnicze, kompletne zestawy do zabiegów i sprzęt medyczny;

8) informacje dotyczące kadry zawierające:

a) opis struktury organizacyjnej szkoły i jej władz,

b) zestawienie liczbowe pracowników szkoły, w tym liczbę nauczycieli akademickich,

c) opis dorobku naukowego, dydaktycznego, doświadczenia zawodowego, wymiaru czasu pracy, nauczycieli akademickich na potrzeby kierunków pielęgniarstwo lub położnictwo;

9) informacje dotyczące procesu dydaktycznego dla kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo uwzględniające:

a) plan studiów i program kształcenia,

b) system rekrutacji kandydatów na studia,

c) organizację procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego,

d) sposób dokumentowania procesu kształcenia obejmujący rodzaje, przechowywanie oraz kontrolę obiegu dokumentów,

e) metody oceny wyników kształcenia,

f) narzędzia ewaluacji procesu kształcenia,

g) stosowane metody oceny pracy szkoły;

10) informacje dotyczące osiągnięć szkoły, w tym udziału w międzynarodowych programach, oraz współpracy z innymi szkołami lub uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami.

[12] § 11 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 sierpnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych (Dz.U. poz. 1515). Zmiana weszła w życie 3 września 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-01-04 do 2020-09-02

[Wszczęcie postępowania akredytacyjnego] 1. Wszczęcie postępowania akredytacyjnego następuje na wniosek szkoły o przeprowadzenie oceny niezbędnej do udzielenia i utrzymania akredytacji, zwany dalej „wnioskiem”, składany odrębnie dla kierunku pielęgniarstwo albo położnictwo.

2. Szkoła, która występuje po raz pierwszy o udzielenie akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed terminem rozpoczęcia rekrutacji.

3. Szkoła, która występuje z wnioskiem o udzielenie kolejnej akredytacji, składa wniosek nie później niż na 3 miesiące przed upływem okresu, na jaki otrzymała akredytację.

4. Wniosek zawiera:

1) nazwę szkoły;

2) określenie siedziby szkoły;

3) numer telefonu lub faksu oraz adres poczty elektronicznej szkoły;

4) oznaczenie kierunku studiów, w tym specjalności prowadzonej przez szkołę, w ramach kierunków studiów, wraz z liczbą studentów i dookreśleniem:

a) nazwy kierunku studiów ze wskazaniem liczby studentów na kierunku, z podziałem na specjalności, w poszczególnych latach studiów,

b) ogólnej liczby studentów;

5) wskazanie zamiejscowych jednostek organizacyjnych, jeżeli szkoła takie posiada;

6) w przypadku szkół ubiegających się ponownie o udzielenie akredytacji – informację o udzieleniu poprzedniej akredytacji ze wskazaniem daty jej wydania;

7) informacje dotyczące infrastruktury szkoły zawierające opis:

a) bazy materialnej, w tym liczby i wielkość budynków, pomieszczeń i innych zasobów,

b) stanu technicznego i dokumentów potwierdzających spełnienie określonych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,

c) wyposażenia w środki audiowizualne, filmy, inne środki techniczne, a w przypadku pracowni nauki zawodu – modele lub fantomy, materiały pomocnicze, kompletne zestawy do zabiegów i sprzęt medyczny;

8) informacje dotyczące kadry zawierające:

a) opis struktury organizacyjnej szkoły i jej władz,

b) zestawienie liczbowe pracowników szkoły, w tym liczbę nauczycieli akademickich,

c) opis dorobku naukowego, dydaktycznego, doświadczenia zawodowego, wymiaru czasu pracy, nauczycieli akademickich na potrzeby kierunków pielęgniarstwo lub położnictwo;

9) informacje dotyczące procesu dydaktycznego dla kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo uwzględniające:

a) plan studiów i program kształcenia,

b) system rekrutacji kandydatów na studia,

c) organizację procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego,

d) sposób dokumentowania procesu kształcenia obejmujący rodzaje, przechowywanie oraz kontrolę obiegu dokumentów,

e) metody oceny wyników kształcenia,

f) narzędzia ewaluacji procesu kształcenia,

g) stosowane metody oceny pracy szkoły;

10) informacje dotyczące osiągnięć szkoły, w tym udziału w międzynarodowych programach, oraz współpracy z innymi szkołami lub uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami.