Wersja obowiązująca od 2021.11.04     (Dz.U.2021.1996 tekst jednolity)

§ 2. [Warunki niezbędne do sporządzenia dokumentu] Świadczeniodawca lub niebędąca świadczeniodawcą osoba uprawniona, występujący do Funduszu o sporządzenie dokumentu elektronicznego potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 50 ust. 3 ustawy, zwanego dalej „dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń”, jest obowiązany spełniać następujące warunki:

1) w przypadku:

a) świadczeniodawcy – posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,

b) apteki realizującej czynności z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne – posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne,

c) niebędącej świadczeniodawcą osoby uprawnionej – potwierdzić prawo wykonywania zawodu medycznego, które zgodnie z przepisami dotyczącymi wykonywania danego zawodu medycznego uprawnia do wystawiania recept zgodnie z ustawą z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych oraz ustawą z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1977) oraz zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne, o których mowa w art. 38 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych – przez przedstawienie kopii dokumentów potwierdzających prawo wykonywania zawodu;

2) posiadać upoważnienie do korzystania z usługi świadczonej przez system teleinformatyczny Funduszu w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670, 952, 1005 i 1641), umożliwiającej występowanie o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, zwanej dalej „usługą Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców”;

3) powierzyć, osobom uprawnionym zgodnie z § 4, wykonywanie zadań polegających na:

a) występowaniu do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców oraz

b) nadawaniu i odbieraniu uprawnień do występowania do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców osobom upoważnionym przez świadczeniodawcę lub niebędącą świadczeniodawcą osobę uprawnioną do dokonywania tej czynności.

Wersja obowiązująca od 2021.11.04     (Dz.U.2021.1996 tekst jednolity)

§ 2. [Warunki niezbędne do sporządzenia dokumentu] Świadczeniodawca lub niebędąca świadczeniodawcą osoba uprawniona, występujący do Funduszu o sporządzenie dokumentu elektronicznego potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 50 ust. 3 ustawy, zwanego dalej „dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń”, jest obowiązany spełniać następujące warunki:

1) w przypadku:

a) świadczeniodawcy – posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,

b) apteki realizującej czynności z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne – posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne,

c) niebędącej świadczeniodawcą osoby uprawnionej – potwierdzić prawo wykonywania zawodu medycznego, które zgodnie z przepisami dotyczącymi wykonywania danego zawodu medycznego uprawnia do wystawiania recept zgodnie z ustawą z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych oraz ustawą z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1977) oraz zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne, o których mowa w art. 38 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych – przez przedstawienie kopii dokumentów potwierdzających prawo wykonywania zawodu;

2) posiadać upoważnienie do korzystania z usługi świadczonej przez system teleinformatyczny Funduszu w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670, 952, 1005 i 1641), umożliwiającej występowanie o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, zwanej dalej „usługą Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców”;

3) powierzyć, osobom uprawnionym zgodnie z § 4, wykonywanie zadań polegających na:

a) występowaniu do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców oraz

b) nadawaniu i odbieraniu uprawnień do występowania do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców osobom upoważnionym przez świadczeniodawcę lub niebędącą świadczeniodawcą osobę uprawnioną do dokonywania tej czynności.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.09.11 do 2021.11.03

[Warunki niezbędne do sporządzenia dokumentu ] Świadczeniodawca lub niebędąca świadczeniodawcą osoba uprawniona, występujący do Funduszu o sporządzenie dokumentu elektronicznego potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 50 ust. 3 ustawy, zwanego dalej „dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń”, jest obowiązany spełniać następujące warunki:

1) [1] w przypadku:

a) świadczeniodawcy – posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,

b) apteki realizującej czynności z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne – posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne,

c) niebędącej świadczeniodawcą osoby uprawnionej – potwierdzić prawo wykonywania zawodu medycznego, które zgodnie z przepisami dotyczącymi wykonywania danego zawodu medycznego uprawnia do wystawiania recept zgodnie z ustawą z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych oraz ustawą z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 499, z późn. zm.) oraz zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne, o których mowa w art. 38 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych – przez przedstawienie kopii dokumentów potwierdzających prawo wykonywania zawodu;

2) posiadać upoważnienie do korzystania z usługi świadczonej przez system teleinformatyczny Funduszu w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.3)), umożliwiającej występowanie o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, zwanej dalej „usługą Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców”;

3) powierzyć, osobom uprawnionym zgodnie z § 4, wykonywanie zadań polegających na:

a) występowaniu do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców oraz

b) nadawaniu i odbieraniu uprawnień do występowania do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców osobom upoważnionym przez świadczeniodawcę lub niebędącą świadczeniodawcą osobę uprawnioną do dokonywania tej czynności.

[1] § 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków występowania o sporządzenie dokumentu elektronicznego potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U. poz. 1621). Zmiana weszła w życie 11 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.01.01 do 2019.09.10

[Warunki niezbędne do sporządzenia dokumentu] Świadczeniodawca lub niebędąca świadczeniodawcą osoba uprawniona, występujący do Funduszu o sporządzenie dokumentu elektronicznego potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 50 ust. 3 ustawy, zwanego dalej „dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń”, jest obowiązany spełniać następujące warunki:

1) posiadać umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej albo umowę upoważniającą do wystawiania recept refundowanych;

2) posiadać upoważnienie do korzystania z usługi świadczonej przez system teleinformatyczny Funduszu w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.3)), umożliwiającej występowanie o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, zwanej dalej „usługą Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców”;

3) powierzyć, osobom uprawnionym zgodnie z § 4, wykonywanie zadań polegających na:

a) występowaniu do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców oraz

b) nadawaniu i odbieraniu uprawnień do występowania do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców osobom upoważnionym przez świadczeniodawcę lub niebędącą świadczeniodawcą osobę uprawnioną do dokonywania tej czynności.