Wersja obowiązująca od 2024.12.18

§ 8. [Zakres dofinansowania] 1. Dofinansowaniu podlegają poniesione przez przedsiębiorcę, związane z branżowym przedsięwzięciem promocyjnym koszty:

1) wynajmu lub zakupu powierzchni wystawienniczej, w tym wirtualnej powierzchni wystawienniczej;

2) transportu, ubezpieczenia, odprawy celnej i spedycji eksponatów;

3) zabudowy powierzchni wystawienniczej, w tym projektu, montażu, demontażu i transportu (załadunku, przewozu i rozładunku) scenografii;

4) rejestracji na targach i wystawach;

5) mediów dotyczących wynajmowanej lub zakupionej powierzchni wystawienniczej;

6) wpisu do katalogu wystawców;

7) biletu lub wejściówki na targi i wystawy dla jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;

8) obsługi technicznej i informatycznej;

9) tłumaczenia;

10) artykułów i materiałów informacyjno-promocyjnych, reklamowych, zaproszeń, wizytówek (przygotowania, wydruku, zapisu na nośnikach danych cyfrowych, nadruku, oznakowania);

11) przejazdu, przelotu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;

12) przeprowadzenia badania rynku zagranicznego.

2. Poniesione koszty należy udokumentować kopiami faktur, rachunków lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie płatności, zwanych dalej „dokumentami potwierdzającymi poniesione koszty”.

3. Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, o których mowa w ust. 1.

4. [11] Maksymalna wartość pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych w danym roku budżetowym, wynosi 50 000 zł.

[11] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz.U. poz. 1867). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024.12.18

§ 8. [Zakres dofinansowania] 1. Dofinansowaniu podlegają poniesione przez przedsiębiorcę, związane z branżowym przedsięwzięciem promocyjnym koszty:

1) wynajmu lub zakupu powierzchni wystawienniczej, w tym wirtualnej powierzchni wystawienniczej;

2) transportu, ubezpieczenia, odprawy celnej i spedycji eksponatów;

3) zabudowy powierzchni wystawienniczej, w tym projektu, montażu, demontażu i transportu (załadunku, przewozu i rozładunku) scenografii;

4) rejestracji na targach i wystawach;

5) mediów dotyczących wynajmowanej lub zakupionej powierzchni wystawienniczej;

6) wpisu do katalogu wystawców;

7) biletu lub wejściówki na targi i wystawy dla jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;

8) obsługi technicznej i informatycznej;

9) tłumaczenia;

10) artykułów i materiałów informacyjno-promocyjnych, reklamowych, zaproszeń, wizytówek (przygotowania, wydruku, zapisu na nośnikach danych cyfrowych, nadruku, oznakowania);

11) przejazdu, przelotu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;

12) przeprowadzenia badania rynku zagranicznego.

2. Poniesione koszty należy udokumentować kopiami faktur, rachunków lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie płatności, zwanych dalej „dokumentami potwierdzającymi poniesione koszty”.

3. Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, o których mowa w ust. 1.

4. [11] Maksymalna wartość pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych w danym roku budżetowym, wynosi 50 000 zł.

[11] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz.U. poz. 1867). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.12.31 do 2024.12.17

§ 8. [Zakres dofinansowania] 1. Dofinansowaniu podlegają poniesione przez przedsiębiorcę, związane z branżowym przedsięwzięciem promocyjnym koszty:

1) wynajmu lub zakupu powierzchni wystawienniczej, w tym wirtualnej powierzchni wystawienniczej;

2) transportu, ubezpieczenia, odprawy celnej i spedycji eksponatów;

3) zabudowy powierzchni wystawienniczej, w tym projektu, montażu, demontażu i transportu (załadunku, przewozu i rozładunku) scenografii;

4) rejestracji na targach i wystawach;

5) mediów dotyczących wynajmowanej lub zakupionej powierzchni wystawienniczej;

6) wpisu do katalogu wystawców;

7) biletu lub wejściówki na targi i wystawy dla jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;

8) obsługi technicznej i informatycznej;

9) tłumaczenia;

10) artykułów i materiałów informacyjno-promocyjnych, reklamowych, zaproszeń, wizytówek (przygotowania, wydruku, zapisu na nośnikach danych cyfrowych, nadruku, oznakowania);

11) przejazdu, przelotu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;

12) przeprowadzenia badania rynku zagranicznego.

2. Poniesione koszty należy udokumentować kopiami faktur, rachunków lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie płatności, zwanych dalej „dokumentami potwierdzającymi poniesione koszty”.

3. Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, o których mowa w ust. 1.

4. Limit pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy na realizację branżowego przedsięwzięcia promocyjnego, na podstawie złożonego wniosku, wynosi 25 000 zł.