Wersja obowiązująca od 2022-03-25 (Dz.U.2022.671 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwisko i imię (imiona);
2) nazwisko rodowe;
3) imię ojca;
4) imię i nazwisko rodowe matki;
5) datę i miejsce urodzenia;
6) powód zgłoszenia;
7) oświadczenie o prawdziwości danych, o których mowa w pkt 1–6, oraz klauzulę o treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
8) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 7, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Klauzula, o której mowa w ust. 2 pkt 7, zastępuje pouczenie organu uprawnionego do odebrania oświadczenia o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Wersja obowiązująca od 2022-03-25 (Dz.U.2022.671 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwisko i imię (imiona);
2) nazwisko rodowe;
3) imię ojca;
4) imię i nazwisko rodowe matki;
5) datę i miejsce urodzenia;
6) powód zgłoszenia;
7) oświadczenie o prawdziwości danych, o których mowa w pkt 1–6, oraz klauzulę o treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
8) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 7, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Klauzula, o której mowa w ust. 2 pkt 7, zastępuje pouczenie organu uprawnionego do odebrania oświadczenia o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-07 do 2022-03-24
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. [45] Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwisko i imię (imiona);
2) nazwisko rodowe;
3) imię ojca;
4) imię i nazwisko rodowe matki;
5) datę i miejsce urodzenia;
6) powód zgłoszenia;
7) oświadczenie o prawdziwości danych, o których mowa w pkt 1–6, oraz klauzulę o treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
8) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
3. [46] Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 7, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Klauzula, o której mowa w ust. 2 pkt 7, zastępuje pouczenie organu uprawnionego do odebrania oświadczenia o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
[45] Art. 48 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 23 lit. a) ustawy z dnia 14 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1000; ost. zm.: Dz.U. z 2021 r., poz. 1393). Zmiana weszła w życie z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, tj. 7 listopada 2021 r. na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji z dnia 30 września 2021 r. w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców (Dz.U. poz. 1817).
[46] Art. 48 ust. 3 dodany przez art. 1 pkt 23 lit. b) ustawy z dnia 14 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1000; ost. zm.: Dz.U. z 2021 r., poz. 1393). Zmiana weszła w życie z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, tj. 7 listopada 2021 r. na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji z dnia 30 września 2021 r. w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców (Dz.U. poz. 1817).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-10-05 do 2021-11-06
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) [11] własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
[11] Art. 48 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 118 pkt 6 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. poz. 2320; ost. zm.: Dz.U. z 2021 r., poz. 1163). Zmiana weszła w życie 5 października 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-30 do 2021-10-04 (Dz.U.2021.816 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-28 do 2021-04-29 (Dz.U.2020.332 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-04-08 do 2020-02-27 (Dz.U.2019.653 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-03-04 do 2019-04-07
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) [42] własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo w przypadku, o którym mowa w art. 47 ust. 4 – podpis osobisty.
[42] Art. 48 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 15 ustawy z dnia 6 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 60). Zmiana weszła w życie 4 marca 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-07-31 do 2019-03-03 (Dz.U.2017.1464 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-07 do 2017-07-30
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) [2] własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
[2] Art. 48 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 107 pkt 2 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1579). Zmiana weszła w życie 7 października 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-03-24 do 2016-10-06 (Dz.U.2016.391 tekst jednolity)
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – podpis uwierzytelniony w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-01 do 2016-03-23
[Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego] 1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) [36] dane, o których mowa w art. 28 pkt 2–6;
2) własnoręczny czytelny podpis zgłaszającego, a w przypadku formularza złożonego w formie dokumentu elektronicznego – podpis uwierzytelniony w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
[36] Art. 48 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 4 pkt 10 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1407). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2012 r.