history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-07-08    (Dz.U.2022.1441 tekst jednolity)

Art. 9. [Informowanie pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP] 1. Przewoźnik lotniczy, podczas dokonywania rezerwacji lub wystawiania biletu na przewóz lotniczy informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, każdego pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP, w celu określonym w art. 1 ust. 1, oraz o przysługującym mu prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP.

2. Informacja o przysługującym pasażerowi prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP zawiera:

1) określenie celu, zakresu, sposobu i okresu przetwarzania tych danych przez JIP;

2) adres, numer telefonu i adres e-mail Komendanta Głównego Straży Granicznej jako administratora danych PNR;

3) pouczenie o prawie do dostępu do jego danych osobowych, żądania ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania lub usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zgromadzone z naruszeniem prawa, a także o prawie do odszkodowania oraz dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, w przypadku naruszenia zasad przetwarzania jego danych osobowych przez JIP;

4) pouczenie o prawie do kontaktu z Inspektorem do spraw ochrony danych o pasażerach, zwanym dalej „Inspektorem”, oraz jego adres, numer telefonu i adres e-mail;

5) pouczenie o prawie do złożenia wniosku o udzielenie informacji o przysługujących mu prawach lub złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych pasażera w związku z przetwarzaniem danych PNR.

Wersja obowiązująca od 2022-07-08    (Dz.U.2022.1441 tekst jednolity)

Art. 9. [Informowanie pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP] 1. Przewoźnik lotniczy, podczas dokonywania rezerwacji lub wystawiania biletu na przewóz lotniczy informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, każdego pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP, w celu określonym w art. 1 ust. 1, oraz o przysługującym mu prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP.

2. Informacja o przysługującym pasażerowi prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP zawiera:

1) określenie celu, zakresu, sposobu i okresu przetwarzania tych danych przez JIP;

2) adres, numer telefonu i adres e-mail Komendanta Głównego Straży Granicznej jako administratora danych PNR;

3) pouczenie o prawie do dostępu do jego danych osobowych, żądania ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania lub usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zgromadzone z naruszeniem prawa, a także o prawie do odszkodowania oraz dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, w przypadku naruszenia zasad przetwarzania jego danych osobowych przez JIP;

4) pouczenie o prawie do kontaktu z Inspektorem do spraw ochrony danych o pasażerach, zwanym dalej „Inspektorem”, oraz jego adres, numer telefonu i adres e-mail;

5) pouczenie o prawie do złożenia wniosku o udzielenie informacji o przysługujących mu prawach lub złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych pasażera w związku z przetwarzaniem danych PNR.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-19 do 2022-07-07    (Dz.U.2019.1783 tekst jednolity)

Art. 9. [Informowanie pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP] 1. Przewoźnik lotniczy, podczas dokonywania rezerwacji lub wystawiania biletu na przewóz lotniczy informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, każdego pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP, w celu określonym w art. 1 ust. 1, oraz o przysługującym mu prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP.

2. Informacja o przysługującym pasażerowi prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP zawiera:

1) określenie celu, zakresu, sposobu i okresu przetwarzania tych danych przez JIP;

2) adres, numer telefonu i adres e-mail Komendanta Głównego Straży Granicznej jako administratora danych PNR;

3) pouczenie o prawie do dostępu do jego danych osobowych, żądania ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania lub usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zgromadzone z naruszeniem prawa, a także o prawie do odszkodowania oraz dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, w przypadku naruszenia zasad przetwarzania jego danych osobowych przez JIP;

4) pouczenie o prawie do kontaktu z Inspektorem do spraw ochrony danych o pasażerach, zwanym dalej „Inspektorem”, oraz jego adres, numer telefonu i adres e-mail;

5) pouczenie o prawie do złożenia wniosku o udzielenie informacji o przysługujących mu prawach lub złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych pasażera w związku z przetwarzaniem danych PNR.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-06 do 2019-09-18

Art. 9. [Informowanie pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP ] 1. Przewoźnik lotniczy, podczas dokonywania rezerwacji lub wystawiania biletu na przewóz lotniczy informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, każdego pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP, w celu określonym w art. 1 ust. 1, oraz o przysługującym mu prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP.

2. Informacja o przysługującym pasażerowi prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP zawiera:

1) określenie celu, zakresu, sposobu i okresu przetwarzania tych danych przez JIP;

2) adres, numer telefonu i adres e-mail Komendanta Głównego Straży Granicznej jako administratora danych PNR;

3) pouczenie o prawie do dostępu do jego danych osobowych, żądania ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania lub usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zgromadzone z naruszeniem prawa, a także o prawie do odszkodowania oraz dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, w przypadku naruszenia zasad przetwarzania jego danych osobowych przez JIP;

4) pouczenie o prawie do kontaktu z Inspektorem do spraw ochrony danych o pasażerach, zwanym dalej „Inspektorem”, oraz jego adres, numer telefonu i adres e-mail;

5) [1] pouczenie o prawie do złożenia wniosku o udzielenie informacji o przysługujących mu prawach lub złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych pasażera w związku z przetwarzaniem danych PNR.

[1] Art. 9 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 97 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz.U. z 2019 r., poz. 125). Zmiana weszła w życie 6 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-29 do 2019-02-05

Art. 9. [Informowanie pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP ] 1. Przewoźnik lotniczy, podczas dokonywania rezerwacji lub wystawiania biletu na przewóz lotniczy informuje w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, każdego pasażera o przetwarzaniu jego danych PNR i przekazywaniu ich do JIP, w celu określonym w art. 1 ust. 1, oraz o przysługującym mu prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP.

2. Informacja o przysługującym pasażerowi prawie do ochrony jego danych osobowych przekazanych do JIP zawiera:

1) określenie celu, zakresu, sposobu i okresu przetwarzania tych danych przez JIP;

2) adres, numer telefonu i adres e-mail Komendanta Głównego Straży Granicznej jako administratora danych PNR;

3) pouczenie o prawie do dostępu do jego danych osobowych, żądania ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania lub usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zgromadzone z naruszeniem prawa, a także o prawie do odszkodowania oraz dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, w przypadku naruszenia zasad przetwarzania jego danych osobowych przez JIP;

4) pouczenie o prawie do kontaktu z Inspektorem do spraw ochrony danych o pasażerach, zwanym dalej „Inspektorem”, oraz jego adres, numer telefonu i adres e-mail;

5) pouczenie o prawie do złożenia wniosku o udzielenie informacji o przysługujących mu prawach lub złożenia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych pasażera w związku z przetwarzaniem danych PNR.