Wersja obowiązująca od 2025.09.10

Rozdział 8

Administracyjne kary pieniężne


Art. 64. [Administracyjne kary pieniężne] 1. Przewoźnik lotniczy, który:

1) nie przekazuje danych PNR do JIP w terminie, o którym mowa w art. 6 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 20 000 zł,

2) [21]  nie przekazuje do JIP wszystkich zgromadzonych w celu dokonania rezerwacji lub realizacji lotu PNR elementów kategorii danych PNR, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, do których przekazania był zobowiązany na podstawie art. 5 ust. 1, narusza obowiązek wynikający z art. 6 ust. 2 pkt 2 albo obowiązek wynikający z art. 6 ust. 3, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 12 000 zł

– za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

2. Przewoźnik lotniczy, który nie przekazuje danych PNR:

1) w wybranym przez siebie formacie danych spośród formatów określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 1 lub

2) w formacie danych zgodnym z formatem określonym w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 2, w przypadku przekazywania danych API, które przewoźnicy lotniczy gromadzą odrębnie od pozostałych danych PNR dla tego samego lotu PNR, albo

3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej uzgodnionych z Komendantem Głównym Straży Granicznej i zabezpieczonych w sposób z nim uzgodniony w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 4, albo

4) w sposób uzgodniony z JIP w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 5

– podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 16 000 zł za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

3. W przypadku gdy przewoźnik lotniczy dopuszcza się naruszeń, o których mowa w ust. 1 i 2, w zakresie obowiązku przekazywania danych PNR na wniosek JIP, o którym mowa w art. 7 ust. 4, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości określonej odpowiednio w ust. 1 i 2, obniżonej o 50% za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

[21] Art. 64 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 12 ustawy z dnia 9 lipca 2025 r. o zmianie ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera (Dz.U. poz. 1179). Zmiana weszła w życie 10 września 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.09.10

Rozdział 8

Administracyjne kary pieniężne


Art. 64. [Administracyjne kary pieniężne] 1. Przewoźnik lotniczy, który:

1) nie przekazuje danych PNR do JIP w terminie, o którym mowa w art. 6 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 20 000 zł,

2) [21]  nie przekazuje do JIP wszystkich zgromadzonych w celu dokonania rezerwacji lub realizacji lotu PNR elementów kategorii danych PNR, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, do których przekazania był zobowiązany na podstawie art. 5 ust. 1, narusza obowiązek wynikający z art. 6 ust. 2 pkt 2 albo obowiązek wynikający z art. 6 ust. 3, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 12 000 zł

– za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

2. Przewoźnik lotniczy, który nie przekazuje danych PNR:

1) w wybranym przez siebie formacie danych spośród formatów określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 1 lub

2) w formacie danych zgodnym z formatem określonym w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 2, w przypadku przekazywania danych API, które przewoźnicy lotniczy gromadzą odrębnie od pozostałych danych PNR dla tego samego lotu PNR, albo

3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej uzgodnionych z Komendantem Głównym Straży Granicznej i zabezpieczonych w sposób z nim uzgodniony w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 4, albo

4) w sposób uzgodniony z JIP w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 5

– podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 16 000 zł za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

3. W przypadku gdy przewoźnik lotniczy dopuszcza się naruszeń, o których mowa w ust. 1 i 2, w zakresie obowiązku przekazywania danych PNR na wniosek JIP, o którym mowa w art. 7 ust. 4, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości określonej odpowiednio w ust. 1 i 2, obniżonej o 50% za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

[21] Art. 64 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 12 ustawy z dnia 9 lipca 2025 r. o zmianie ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera (Dz.U. poz. 1179). Zmiana weszła w życie 10 września 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.07.08 do 2025.09.09     (Dz.U.2022.1441 tekst jednolity)

Rozdział 8

Administracyjne kary pieniężne


Art. 64. [Administracyjne kary pieniężne] 1. Przewoźnik lotniczy, który:

1) nie przekazuje danych PNR do JIP w terminie, o którym mowa w art. 6 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 20 000 zł,

2) nie przekazuje do JIP wszystkich zgromadzonych, w celu dokonania rezerwacji lub realizacji lotu PNR, elementów kategorii danych PNR, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 4, do których przekazania był zobowiązany na podstawie art. 5 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 12 000 zł

– za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

2. Przewoźnik lotniczy, który nie przekazuje danych PNR:

1) w wybranym przez siebie formacie danych spośród formatów określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 1 lub

2) w formacie danych zgodnym z formatem określonym w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 2, w przypadku przekazywania danych API, które przewoźnicy lotniczy gromadzą odrębnie od pozostałych danych PNR dla tego samego lotu PNR, albo

3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej uzgodnionych z Komendantem Głównym Straży Granicznej i zabezpieczonych w sposób z nim uzgodniony w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 4, albo

4) w sposób uzgodniony z JIP w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 5

– podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 16 000 zł za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

3. W przypadku gdy przewoźnik lotniczy dopuszcza się naruszeń, o których mowa w ust. 1 i 2, w zakresie obowiązku przekazywania danych PNR na wniosek JIP, o którym mowa w art. 7 ust. 4, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości określonej odpowiednio w ust. 1 i 2, obniżonej o 50% za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.09.19 do 2022.07.07     (Dz.U.2019.1783 tekst jednolity)

Rozdział 8

Administracyjne kary pieniężne

Art. 64. [Administracyjne kary pieniężne] 1. Przewoźnik lotniczy, który:

1) nie przekazuje danych PNR do JIP w terminie, o którym mowa w art. 6 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 20 000 zł,

2) nie przekazuje do JIP wszystkich zgromadzonych, w celu dokonania rezerwacji lub realizacji lotu PNR, elementów kategorii danych PNR, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 4, do których przekazania był zobowiązany na podstawie art. 5 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 12 000 zł

– za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

2. Przewoźnik lotniczy, który nie przekazuje danych PNR:

1) w wybranym przez siebie formacie danych spośród formatów określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 1 lub

2) w formacie danych zgodnym z formatem określonym w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 2, w przypadku przekazywania danych API, które przewoźnicy lotniczy gromadzą odrębnie od pozostałych danych PNR dla tego samego lotu PNR, albo

3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej uzgodnionych z Komendantem Głównym Straży Granicznej i zabezpieczonych w sposób z nim uzgodniony w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 4, albo

4) w sposób uzgodniony z JIP w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 5

– podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 16 000 zł za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

3. W przypadku gdy przewoźnik lotniczy dopuszcza się naruszeń, o których mowa w ust. 1 i 2, w zakresie obowiązku przekazywania danych PNR na wniosek JIP, o którym mowa w art. 7 ust. 4, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości określonej odpowiednio w ust. 1 i 2, obniżonej o 50% za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.05.29 do 2019.09.18

Rozdział 8

Administracyjne kary pieniężne

Art. 64. [Administracyjne kary pieniężne] 1. Przewoźnik lotniczy, który:

1) nie przekazuje danych PNR do JIP w terminie, o którym mowa w art. 6 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 20 000 zł,

2) nie przekazuje do JIP wszystkich zgromadzonych, w celu dokonania rezerwacji lub realizacji lotu PNR, elementów kategorii danych PNR, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 4, do których przekazania był zobowiązany na podstawie art. 5 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 12 000 zł

– za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

2. Przewoźnik lotniczy, który nie przekazuje danych PNR:

1) w wybranym przez siebie formacie danych spośród formatów określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 1 lub

2) w formacie danych zgodnym z formatem określonym w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 3 pkt 2, w przypadku przekazywania danych API, które przewoźnicy lotniczy gromadzą odrębnie od pozostałych danych PNR dla tego samego lotu PNR, albo

3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej uzgodnionych z Komendantem Głównym Straży Granicznej i zabezpieczonych w sposób z nim uzgodniony w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 4, albo

4) w sposób uzgodniony z JIP w przypadku, o którym mowa w art. 8 ust. 5

– podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości 16 000 zł za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.

3. W przypadku gdy przewoźnik lotniczy dopuszcza się naruszeń, o których mowa w ust. 1 i 2, w zakresie obowiązku przekazywania danych PNR na wniosek JIP, o którym mowa w art. 7 ust. 4, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości określonej odpowiednio w ust. 1 i 2, obniżonej o 50% za każdy lot PNR, w którym takie naruszenie nastąpiło.