Wersja obowiązująca od 2025.10.22

§ 45. [Elementy infrastruktury wykorzystywane do przekraczania jezdni lub torowiska tramwajowego ] 1. Do przekraczania jezdni lub torowiska tramwajowego [23] przez rowery, hulajnogi elektryczne, urządzenia transportu osobistego lub osoby poruszające się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch projektuje się przejazd dla rowerów, tunel lub wiadukt dla rowerów albo pieszych i rowerów.

2. Szerokość przejazdu dla rowerów powinna być nie mniejsza niż szerokość drogi dla rowerów przed przejazdem i nie mniejsza niż:

1) 1,80 m – w przypadku przejazdu jednokierunkowego;

2) 3,00 m – w przypadku przejazdu dwukierunkowego.

3. Przed przejazdem dla rowerów projektuje się strefę oczekiwania mającą szerokość równą szerokości przejazdu i długość nie mniejszą niż 2,50 m. W trudnych warunkach dopuszcza się zmniejszenie długości do 2,00 m.

4. [24] Przejazd dla rowerów projektuje się w taki sposób, aby na powierzchni przejazdu i strefy oczekiwania nie występowały uskoki.

[23] § 45 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. poz. 1352). Zmiana weszła w życie 22 października 2025 r.

[24] § 45 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. poz. 1352). Zmiana weszła w życie 22 października 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.10.22

§ 45. [Elementy infrastruktury wykorzystywane do przekraczania jezdni lub torowiska tramwajowego ] 1. Do przekraczania jezdni lub torowiska tramwajowego [23] przez rowery, hulajnogi elektryczne, urządzenia transportu osobistego lub osoby poruszające się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch projektuje się przejazd dla rowerów, tunel lub wiadukt dla rowerów albo pieszych i rowerów.

2. Szerokość przejazdu dla rowerów powinna być nie mniejsza niż szerokość drogi dla rowerów przed przejazdem i nie mniejsza niż:

1) 1,80 m – w przypadku przejazdu jednokierunkowego;

2) 3,00 m – w przypadku przejazdu dwukierunkowego.

3. Przed przejazdem dla rowerów projektuje się strefę oczekiwania mającą szerokość równą szerokości przejazdu i długość nie mniejszą niż 2,50 m. W trudnych warunkach dopuszcza się zmniejszenie długości do 2,00 m.

4. [24] Przejazd dla rowerów projektuje się w taki sposób, aby na powierzchni przejazdu i strefy oczekiwania nie występowały uskoki.

[23] § 45 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. poz. 1352). Zmiana weszła w życie 22 października 2025 r.

[24] § 45 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. poz. 1352). Zmiana weszła w życie 22 października 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.09.21 do 2025.10.21

§ 45. [Elementy infrastruktury wykorzystywane do przekraczania drogi przez rowery albo pieszych i rowery ] 1. Do przekraczania drogi przez rowery, hulajnogi elektryczne, urządzenia transportu osobistego lub osoby poruszające się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch projektuje się przejazd dla rowerów, tunel lub wiadukt dla rowerów albo pieszych i rowerów.

2. Szerokość przejazdu dla rowerów powinna być nie mniejsza niż szerokość drogi dla rowerów przed przejazdem i nie mniejsza niż:

1) 1,80 m – w przypadku przejazdu jednokierunkowego;

2) 3,00 m – w przypadku przejazdu dwukierunkowego.

3. Przed przejazdem dla rowerów projektuje się strefę oczekiwania mającą szerokość równą szerokości przejazdu i długość nie mniejszą niż 2,50 m. W trudnych warunkach dopuszcza się zmniejszenie długości do 2,00 m.

4. Przejazd dla rowerów projektuje się w taki sposób, aby na powierzchni przejazdu i strefy oczekiwania nie występowały uskoki. W trudnych warunkach dopuszcza się występowanie uskoków nie większych niż 0,01 m.