Wersja obowiązująca od 2025.06.18

§ 18. [Braki formalne we wniosku o płatność] 1. [2] Jeżeli wniosek o płatność zawiera braki, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 1, lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 2.

2. [3] Jeżeli beneficjent mimo wezwania, o którym mowa w ust. 1, nie usunął w terminie braków, właściwy organ samorządu województwa wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 1, lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 2.

3. Jeżeli beneficjent nie usunął braków, właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych do tego wniosku poprawnie sporządzonych dokumentów.

4. [4] W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność właściwy organ samorządu województwa może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub do przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 1, lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 2.

[2] § 18 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 787). Zmiana weszła w życie 18 czerwca 2025 r.

[3] § 18 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 787). Zmiana weszła w życie 18 czerwca 2025 r.

[4] § 18 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 787). Zmiana weszła w życie 18 czerwca 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.06.18

§ 18. [Braki formalne we wniosku o płatność] 1. [2] Jeżeli wniosek o płatność zawiera braki, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 1, lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 2.

2. [3] Jeżeli beneficjent mimo wezwania, o którym mowa w ust. 1, nie usunął w terminie braków, właściwy organ samorządu województwa wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 1, lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 2.

3. Jeżeli beneficjent nie usunął braków, właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych do tego wniosku poprawnie sporządzonych dokumentów.

4. [4] W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność właściwy organ samorządu województwa może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub do przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 1, lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania – w przypadku realizacji operacji w zakresie, o którym mowa w § 2 pkt 2.

[2] § 18 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 787). Zmiana weszła w życie 18 czerwca 2025 r.

[3] § 18 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 787). Zmiana weszła w życie 18 czerwca 2025 r.

[4] § 18 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 787). Zmiana weszła w życie 18 czerwca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.08.04 do 2025.06.17

§ 18. [Braki formalne we wniosku o płatność] 1. Jeżeli wniosek o płatność zawiera braki, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. Jeżeli beneficjent mimo wezwania, o którym mowa w ust. 1, nie usunął w terminie braków, właściwy organ samorządu województwa wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

3. Jeżeli beneficjent nie usunął braków, właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych do tego wniosku poprawnie sporządzonych dokumentów.

4. W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność właściwy organ samorządu województwa może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub do przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.