history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-04-24

§ 8. 1. Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych, pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

2. [1] W ramach oceniania bieżącego:

1) z zajęć edukacyjnych ogólnokształcących w:

a) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas I–III szkoły podstawowej nauczyciel nie zadaje uczniowi:

– pisemnych prac domowych, z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą,

– praktyczno-technicznych prac domowych,

– do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych,

b) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i ogólnokształcącej szkole baletowej w klasach realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas IV–VIII szkoły podstawowej nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;

2) z zajęć edukacyjnych artystycznych w:

a) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach I–III i szkole muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia w klasach I–III nauczyciel nie zadaje uczniowi pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych,

b) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach IV–VIII, szkole muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia w klasach IV–VI, szkole muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia i szkole baletowej w klasach I–V nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.

3. [2] Pisemne lub praktyczno-techniczne prace domowe, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b albo w ust. 2 pkt 2 lit. b, nie są obowiązkowe dla ucznia i nie ustala się z nich oceny.

4. [3] Przepisów:

1) ust. 2 pkt 2 lit. a nie stosuje się do zajęć edukacyjnych artystycznych przedmiotu głównego oraz chóru, orkiestry lub zespołu instrumentalnego;

2) ust. 3 nie stosuje się do zajęć edukacyjnych artystycznych:

a) przedmiotu głównego,

b) fortepianu dodatkowego, kształcenia słuchu oraz chóru, orkiestry lub zespołu instrumentalnego w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i szkole muzycznej I stopnia,

c) fortepianu dla rytmiki i improwizacji fortepianowej w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia,

d) tańca współczesnego, tańca ludowego i charakterystycznego, tańca dawnego i partnerowania w klasach I–V szkoły baletowej.

5. [4] Ćwiczenia usprawniające motorykę małą, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwsze, są obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel może ustalić z nich ocenę.

6. [5] W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b albo w ust. 2 pkt 2 lit. b, nauczyciel sprawdza wykonaną przez ucznia pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową i przekazuje mu informację, o której mowa w ust. 1.

[1] § 8 ust. 2 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[2] § 8 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[3] § 8 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[4] § 8 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[5] § 8 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-04-24

§ 8. 1. Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych, pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

2. [1] W ramach oceniania bieżącego:

1) z zajęć edukacyjnych ogólnokształcących w:

a) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas I–III szkoły podstawowej nauczyciel nie zadaje uczniowi:

– pisemnych prac domowych, z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą,

– praktyczno-technicznych prac domowych,

– do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych,

b) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i ogólnokształcącej szkole baletowej w klasach realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas IV–VIII szkoły podstawowej nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;

2) z zajęć edukacyjnych artystycznych w:

a) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach I–III i szkole muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia w klasach I–III nauczyciel nie zadaje uczniowi pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych,

b) ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach IV–VIII, szkole muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia w klasach IV–VI, szkole muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia i szkole baletowej w klasach I–V nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.

3. [2] Pisemne lub praktyczno-techniczne prace domowe, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b albo w ust. 2 pkt 2 lit. b, nie są obowiązkowe dla ucznia i nie ustala się z nich oceny.

4. [3] Przepisów:

1) ust. 2 pkt 2 lit. a nie stosuje się do zajęć edukacyjnych artystycznych przedmiotu głównego oraz chóru, orkiestry lub zespołu instrumentalnego;

2) ust. 3 nie stosuje się do zajęć edukacyjnych artystycznych:

a) przedmiotu głównego,

b) fortepianu dodatkowego, kształcenia słuchu oraz chóru, orkiestry lub zespołu instrumentalnego w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i szkole muzycznej I stopnia,

c) fortepianu dla rytmiki i improwizacji fortepianowej w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia,

d) tańca współczesnego, tańca ludowego i charakterystycznego, tańca dawnego i partnerowania w klasach I–V szkoły baletowej.

5. [4] Ćwiczenia usprawniające motorykę małą, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwsze, są obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel może ustalić z nich ocenę.

6. [5] W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b albo w ust. 2 pkt 2 lit. b, nauczyciel sprawdza wykonaną przez ucznia pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową i przekazuje mu informację, o której mowa w ust. 1.

[1] § 8 ust. 2 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[2] § 8 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[3] § 8 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[4] § 8 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

[5] § 8 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 623). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-19 do 2024-04-23    (Dz.U.2023.147 tekst jednolity)

§ 8. [Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych] Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych, pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-03 do 2023-01-18

§ 8. [Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ] Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych, pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.