history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-01-30    (Dz.U.2023.197 tekst jednolity)

§ 3. [Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

1a. Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) (uchylony);

2) (uchylony);

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

6. W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:

a) łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,

b) kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,

c) szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,

d) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;

2) świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:

a) jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,

b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;

3) pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:

a) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,

b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.

Wersja obowiązująca od 2023-01-30    (Dz.U.2023.197 tekst jednolity)

§ 3. [Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

1a. Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) (uchylony);

2) (uchylony);

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

6. W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:

a) łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,

b) kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,

c) szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,

d) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;

2) świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:

a) jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,

b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;

3) pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:

a) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,

b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-11 do 2023-01-29

§ 3. [Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

1a. [2] Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) (uchylony);

2) (uchylony);

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

6. [3] W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:

a) łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,

b) kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,

c) szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,

d) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;

2) świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:

a) jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,

b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;

3) pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:

a) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,

b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.

[2] § 3 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 192). Zmiana weszła w życie 11 lutego 2022 r.

[3] § 3 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 192). Zmiana weszła w życie 11 lutego 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-01-28 do 2022-02-10    (Dz.U.2020.137 tekst jednolity)

§ 3. [Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) (uchylony);

2) (uchylony);

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-22 do 2020-01-27

§ 3. [Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale łóżkowe [1] , przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) [2] (uchylony)

2) [3] (uchylony)

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2‒6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

[1] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1734). Zmiana weszła w życie 22 września 2018 r.

[2] § 3 ust. 3 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1734). Zmiana weszła w życie 22 września 2018 r.

[3] § 3 ust. 3 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1734). Zmiana weszła w życie 22 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-09-15 do 2018-09-21    (Dz.U.2016.1480 tekst jednolity)

§ 3. [Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale, nie większe niż 2-osobowe, przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) węzeł sanitarny z systemem czujników ruchu połączonych z dyżurką pielęgniarską i stanowiskiem podglądu i dozoru prowadzonego przez pracowników służby ochrony oraz oddzielony od sali ścianami działowymi murowanymi, uniemożliwiającymi podgląd z korytarza, składający się z wykonanych ze stali nierdzewnej:

a) muszli klozetowej,

b) umywalki wyposażonej w kran z litego metalu uruchamianego fotokomórką,

c) natrysku (prysznica);

2) łóżko przymocowane trwale do podłogi, pozwalające na dostęp z trzech stron, w tym dwóch dłuższych, i dające możliwość zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci izolacji oraz założenia pasów obezwładniających lub kaftana bezpieczeństwa;

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2‒6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-11 do 2016-09-14

[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) [1] sale, nie większe niż 2-osobowe, przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) węzeł sanitarny z systemem czujników ruchu połączonych z dyżurką pielęgniarską i stanowiskiem podglądu i dozoru prowadzonego przez pracowników służby ochrony oraz oddzielony od sali ścianami działowymi murowanymi, uniemożliwiającymi podgląd z korytarza, składający się z wykonanych ze stali nierdzewnej:

a) muszli klozetowej,

b) umywalki wyposażonej w kran z litego metalu uruchamianego fotokomórką,

c) natrysku (prysznica);

2) łóżko przymocowane trwale do podłogi, pozwalające na dostęp z trzech stron, w tym dwóch dłuższych, i dające możliwość zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci izolacji oraz założenia pasów obezwładniających lub kaftana bezpieczeństwa;

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.

[1] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 września 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1347). Zmiana weszła w życie 11 września 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-22 do 2015-09-10

[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:

1) sale jednoosobowe przeznaczone dla osób umieszczonych;

2) świetlica;

3) stołówka;

4) pokoje do prowadzenia terapii;

5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;

6) gabinet zabiegowy;

7) pokoje i sanitariaty dla personelu.

2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.

3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:

1) węzeł sanitarny z systemem czujników ruchu połączonych z dyżurką pielęgniarską i stanowiskiem podglądu i dozoru prowadzonego przez pracowników służby ochrony oraz oddzielony od sali ścianami działowymi murowanymi, uniemożliwiającymi podgląd z korytarza, składający się z wykonanych ze stali nierdzewnej:

a) muszli klozetowej,

b) umywalki wyposażonej w kran z litego metalu uruchamianego fotokomórką,

c) natrysku (prysznica);

2) łóżko przymocowane trwale do podłogi, pozwalające na dostęp z trzech stron, w tym dwóch dłuższych, i dające możliwość zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci izolacji oraz założenia pasów obezwładniających lub kaftana bezpieczeństwa;

3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;

4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:

1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;

2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;

3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.

5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:

1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;

2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;

3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.