history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-06-06    (Dz.U.2023.1065 tekst jednolity)

§ 6. [Część kartograficzna rejestru]  1. W części kartograficznej rejestru zamieszcza się:

1) projekt zagospodarowania terenu lotniska, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, opracowany na podkładzie mapy zasadniczej w skali 1:5000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:1000 dla lotniska dla śmigłowców, na którym są zaznaczone:

a) obiekty infrastruktury lotniska,

b) granica lotniska,

c) lokalizacja ogrodzenia lotniska,

d) krzyże kresek w narożnikach mapy oraz w punkcie odniesienia lotniska (ARP – Aerodrome Reference Point) wraz z ich współrzędnymi w układzie odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) z rozdzielczością zapisu 0,01 sekundy,

e) zatwierdzona granica części lotniczej lotniska;

2) mapę, o której mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, dla lotniska dla samolotów opracowaną na podkładzie mapy topograficznej w skali 1:25 000, a dla lotniska dla śmigłowców – na podkładzie mapy zasadniczej w skali 1:5000, na której są zaznaczone:

a) powierzchnie ograniczające przeszkody na lotnisku i w jego otoczeniu,

b) istniejące przeszkody lotnicze i wysokości ich najwyższych punktów zgodnie z geodezyjnym układem wysokościowym PL-EVRF2007-NH z rozdzielczością zapisu 0,1 m, określone w metrach nad poziomem morza i nad poziomem terenu oraz powyżej powierzchni ograniczających przeszkody, wraz z opisem ich oznakowania,

c) granica lotniska,

d) krzyże kresek w narożnikach mapy oraz w punkcie odniesienia lotniska (ARP – Aerodrome Reference Point) wraz z ich współrzędnymi w układzie odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) z rozdzielczością zapisu 0,01 sekundy,

e) układ dróg startowych i dróg kołowania lotniska;

3) profile pól wznoszenia i podejścia, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, wykonane w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1000/25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:500/5000 dla lotniska dla śmigłowców, co najmniej w ograniczeniach wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, gromadzi się w postaciach:

1) rastrowych plików elektronicznych w formacie TIFF wraz z plikiem referencji przestrzennej – o minimalnej rozdzielczości rastra mapy wynoszącej 400 dpi;

2) wektorowej, w odniesieniu przestrzennym do układu odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84), w jednym z powszechnie przyjętych formatów wymiany danych przestrzennych: .dwg, .dxf, .dgn, .shp albo .kml, które pozwalają na odczytanie z poszczególnych rekordów informacji o geometrii oraz uzupełniającej informacji opisowej, bez podkładu topograficznego.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, stosując format danych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57).

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, są potwierdzane przez osobę posiadającą uprawnienia zawodowe, o których mowa w art. 43 pkt 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990, z 2022 r. poz. 1846 i 2185 oraz z 2023 r. poz. 803), w zakresie parametrów lokalizacyjnych i wysokościowych przeszkód lotniczych, jeżeli uzyskanie tych parametrów wymagało pomiarów geodezyjnych w terenie.

Wersja obowiązująca od 2023-06-06    (Dz.U.2023.1065 tekst jednolity)

§ 6. [Część kartograficzna rejestru]  1. W części kartograficznej rejestru zamieszcza się:

1) projekt zagospodarowania terenu lotniska, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, opracowany na podkładzie mapy zasadniczej w skali 1:5000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:1000 dla lotniska dla śmigłowców, na którym są zaznaczone:

a) obiekty infrastruktury lotniska,

b) granica lotniska,

c) lokalizacja ogrodzenia lotniska,

d) krzyże kresek w narożnikach mapy oraz w punkcie odniesienia lotniska (ARP – Aerodrome Reference Point) wraz z ich współrzędnymi w układzie odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) z rozdzielczością zapisu 0,01 sekundy,

e) zatwierdzona granica części lotniczej lotniska;

2) mapę, o której mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, dla lotniska dla samolotów opracowaną na podkładzie mapy topograficznej w skali 1:25 000, a dla lotniska dla śmigłowców – na podkładzie mapy zasadniczej w skali 1:5000, na której są zaznaczone:

a) powierzchnie ograniczające przeszkody na lotnisku i w jego otoczeniu,

b) istniejące przeszkody lotnicze i wysokości ich najwyższych punktów zgodnie z geodezyjnym układem wysokościowym PL-EVRF2007-NH z rozdzielczością zapisu 0,1 m, określone w metrach nad poziomem morza i nad poziomem terenu oraz powyżej powierzchni ograniczających przeszkody, wraz z opisem ich oznakowania,

c) granica lotniska,

d) krzyże kresek w narożnikach mapy oraz w punkcie odniesienia lotniska (ARP – Aerodrome Reference Point) wraz z ich współrzędnymi w układzie odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) z rozdzielczością zapisu 0,01 sekundy,

e) układ dróg startowych i dróg kołowania lotniska;

3) profile pól wznoszenia i podejścia, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, wykonane w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1000/25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:500/5000 dla lotniska dla śmigłowców, co najmniej w ograniczeniach wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, gromadzi się w postaciach:

1) rastrowych plików elektronicznych w formacie TIFF wraz z plikiem referencji przestrzennej – o minimalnej rozdzielczości rastra mapy wynoszącej 400 dpi;

2) wektorowej, w odniesieniu przestrzennym do układu odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84), w jednym z powszechnie przyjętych formatów wymiany danych przestrzennych: .dwg, .dxf, .dgn, .shp albo .kml, które pozwalają na odczytanie z poszczególnych rekordów informacji o geometrii oraz uzupełniającej informacji opisowej, bez podkładu topograficznego.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, stosując format danych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57).

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, są potwierdzane przez osobę posiadającą uprawnienia zawodowe, o których mowa w art. 43 pkt 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990, z 2022 r. poz. 1846 i 2185 oraz z 2023 r. poz. 803), w zakresie parametrów lokalizacyjnych i wysokościowych przeszkód lotniczych, jeżeli uzyskanie tych parametrów wymagało pomiarów geodezyjnych w terenie.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-24 do 2023-06-05

§ 6. [Część kartograficzna rejestru] 1. W części kartograficznej rejestru zamieszcza się:

1) [11] projekt zagospodarowania terenu lotniska, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, projekt zagospodarowania terenu lotniska, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, opracowany na podkładzie mapy zasadniczej w skali 1:5000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:1000 dla lotniska dla śmigłowców, na którym są zaznaczone:

a) obiekty infrastruktury lotniska,

b) granica lotniska,

c) lokalizacja ogrodzenia lotniska,

d) krzyże kresek w narożnikach mapy oraz w punkcie odniesienia lotniska (ARP – Aerodrome Reference Point) wraz z ich współrzędnymi w układzie odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) z rozdzielczością zapisu 0,01 sekundy,

e) zatwierdzona granica części lotniczej lotniska;

2) [12] mapę, o której mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, dla lotniska dla samolotów opracowaną na podkładzie mapy topograficznej w skali 1:25 000, a dla lotniska dla śmigłowców – na podkładzie mapy zasadniczej w skali 1:5000, na której są zaznaczone:

a) powierzchnie ograniczające przeszkody na lotnisku i w jego otoczeniu,

b) istniejące przeszkody lotnicze i wysokości ich najwyższych punktów zgodnie z geodezyjnym układem wysokościowym PL-EVRF2007-NH z rozdzielczością zapisu 0,1 m, określone w metrach nad poziomem morza i nad poziomem terenu oraz powyżej powierzchni ograniczających przeszkody, wraz z opisem ich oznakowania,

c) granica lotniska,

d) krzyże kresek w narożnikach mapy oraz w punkcie odniesienia lotniska (ARP – Aerodrome Reference Point) wraz z ich współrzędnymi w układzie odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) z rozdzielczością zapisu 0,01 sekundy,

e) układ dróg startowych i dróg kołowania lotniska;

3) profile pól wznoszenia i podejścia, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, wykonane w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1000/25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:500/5000 dla lotniska dla śmigłowców, co najmniej w ograniczeniach wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. [13] Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, gromadzi się w postaciach:

1) rastrowych plików elektronicznych w formacie TIFF wraz z plikiem referencji przestrzennej – o minimalnej rozdzielczości rastra mapy wynoszącej 400 dpi;

2) wektorowej, w odniesieniu przestrzennym do układu odniesienia według Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84), w jednym z powszechnie przyjętych formatów wymiany danych przestrzennych: .dwg, .dxf, .dgn, .shp albo .kml, które pozwalają na odczytanie z poszczególnych rekordów informacji o geometrii oraz uzupełniającej informacji opisowej, bez podkładu topograficznego.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, stosując format danych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1000, 1544 i 1669).

4. [14] Dokumenty, o których mowa w ust. 1, są potwierdzane przez osobę posiadającą uprawnienia zawodowe, o których mowa w art. 43 pkt 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 oraz z 2022 r. poz. 1846 i 2185), w zakresie parametrów lokalizacyjnych i wysokościowych przeszkód lotniczych, jeżeli uzyskanie tych parametrów wymagało pomiarów geodezyjnych w terenie.

[11] § 6 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[12] § 6 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[13] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[14] § 6 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-15 do 2023-01-23    (Dz.U.2018.2145 tekst jednolity)

§ 6. [Część kartograficzna rejestru] 1. W części kartograficznej rejestru zamieszcza się:

1) projekt zagospodarowania terenu lotniska, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, opracowany w skali 1:5000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:1000 dla lotniska dla śmigłowców, z wykorzystaniem danych zawartych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1669), za pomocą usług danych przestrzennych, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1472);

2) mapę, o której mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, z naniesionymi ograniczeniami wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu, z uwzględnieniem istniejących przeszkód lotniczych oraz elementów infrastruktury lotniska, granicy lotniska, lokalizacji ogrodzenia lotniska, granicy części lotniczej lotniska oraz granicy pola wzlotów i układu dróg startowych lotniska, opracowaną w skali 1:25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:5000 dla lotniska dla śmigłowców, z wykorzystaniem danych zawartych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, przy pomocy usług danych przestrzennych, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej;

3) profile pól wznoszenia i podejścia, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, wykonane w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1000/25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:500/5000 dla lotniska dla śmigłowców, co najmniej w ograniczeniach wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, dopuszczając postać nieskompresowanych plików rastrowych, o minimalnej rozdzielczości rastra mapy 400 dpi.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, stosując format danych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1000, 1544 i 1669).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-16 do 2018-11-14

[Część kartograficzna rejestru] 1. W części kartograficznej rejestru zamieszcza się:

1) projekt zagospodarowania terenu lotniska, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, opracowany w skali 1:5000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:1000 dla lotniska dla śmigłowców, z wykorzystaniem danych zawartych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 oraz z 2013 r. poz. 805), za pomocą usług danych przestrzennych, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. Nr 76, poz. 489 oraz z 2012 r. poz. 951);

2) mapę, o której mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, z naniesionymi ograniczeniami wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu, z uwzględnieniem istniejących przeszkód lotniczych oraz elementów infrastruktury lotniska, granicy lotniska, lokalizacji ogrodzenia lotniska, granicy części lotniczej lotniska oraz granicy pola wzlotów i układu dróg startowych lotniska, opracowaną w skali 1:25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:5000 dla lotniska dla śmigłowców, z wykorzystaniem danych zawartych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, przy pomocy usług danych przestrzennych, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej;

3) profile pól wznoszenia i podejścia, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, wykonane w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1000/25 000 dla lotniska dla samolotów oraz w skali 1:500/5000 dla lotniska dla śmigłowców, co najmniej w ograniczeniach wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, dopuszczając postać nieskompresowanych plików rastrowych, o minimalnej rozdzielczości rastra mapy 400 dpi.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, gromadzi się w postaci cyfrowych zbiorów danych, stosując format danych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).