history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-09-07

§ 3. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 014°16'40,5”E do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9”N, λ = 014°11'00,8”E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°16'58,2”N, λ = 014°05'13,1”E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°26'26,9”N, λ = 014°05'43,3”E, o szerokościach w dnie: 210 m – od km 0 do km 0,8; 200 m – od km 0,8 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6; 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°56'21,8”N, λ = 014°16'30,3”E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'48,3”N, λ = 014°17'20,1”E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) [1] tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,13 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 14°16'40,5”E w kierunku południowym), z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru, przy mijankach i obrotnicach oraz na odcinkach przejściowych, o podanych parametrach na odcinkach prostych:

– od km 0 do km 3,1 o szerokości od 210 m do 150 m i głębokości technicznej:

– – od km 0 do km 2,95: 14,5 m,

– – od km 2,95 do km 3,1: 13 m,

– od km 3,1 do km 5,13 o szerokości od 150 m do 90 m i głębokości technicznej 13 m,

– od km 5,13 do km 17,00 o szerokości 110 m i głębokości technicznej:

– – od km 5,13 do km 5,14: 13 m,

– – od km 5,14 do km 17: 12,5 m,

– od km 17,00 do km 41,20 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 41,20 do km 55,40 o szerokości 110 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 55,40 do km 64,00 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 64,00 do km 66,00 o szerokości 90 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 66,00 do km 67,13 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

e) [2] Kanał Grabowski o długości 0,34 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), o szerokości minimalnej 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

f) [3] Odra Zachodnia o długości 2,01 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej) z odpowiednimi poszerzeniami o podanych parametrach na odcinkach:

– od km 0,00 do km 0,42 o szerokości od 180 m do 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 0,42 do km 0,59 o szerokości od 100 do 120 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 0,59 do km 0,98 o szerokości od 100 do 80 m i głębokości technicznej 9,7 m,

– od km 0,98 do km 2,01 o szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m,

g) [4] tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,12 km, o podanych parametrach na odcinkach:

– od km 0 do km 3,94 o szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m,

– od km 3,94 do km 4,85 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 4,85 do km 4,97 o szerokości od 160 m do 130 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 4,97 do km 5,12 o szerokości od 130 m do 140 m i głębokości technicznej 12,5 m,

h) [5] tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 2,58 km, szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 25 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 3 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) [6] pławy świetlne – 46 szt.,

b) pławy nieświecące – 10 szt.,

c) [7] pławy świetlne zimowe – 22 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt. i pławy świetlne – 4 szt.;

11) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

12) stacja nautyczna Karsibór;

13) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m,

f) [8] Port Szczecin:

– umocnienie skarpy podwodnej toru wodnego o długości:

– – 50 m przy nabrzeżu Huk,

– – 266,5 m przy nabrzeżu Żeglarskim,

– – 91 m przy nabrzeżu BON,

– – 200 m przy nabrzeżu Gnieźnieńskim,

– umocnienie brzegowe o długości:

– – 464,1 m wzdłuż wyspy Radolin,

– – 634 m wzdłuż wysp Wielka Kępa oraz przy Orlim Przesmyku,

– – 364,6 m wzdłuż północnego cypla wyspy Ostrów Grabowski;

14) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) [9] kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,044 km2 i głębokości od 8,0 m do 11,8 m,

d) [10] kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,086 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

15) [11] pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pole „D” – na km 15,10 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumow-niczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

b) pole „wyspa W 28” – na km 28,00 w odległości około 3,2 km na wschód od toru, o powierzchni 248,8 ha, wraz z:

– przystanią dla statków składającą się z sześciu stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, grodzy oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,

– przystanią dla refulerów składającą się z trzech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,

– oznakowaniem nawigacyjnym wokół wyspy w postaci trzech pław świetlnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,68 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 43,83 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) pole „Dębina” – od km 59,09 do km 60,19 o powierzchni 31 ha;

16) [12] obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście:

– na km 1,72 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 10,0 m do 14,5 m),

– na km 3,27 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

– na km 4,90 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz o osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

b) na wysokości Polic – na km 49,73 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 350 m oraz osi dłuższej o długości 825 m i głębokości 12,5 m),

c) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 362 m i głębokości 12,5 m),

d) w porcie Szczecin:

– na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 12,5 m),

– u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);

16a) [13] mijanki:

a) Zalew Szczeciński – od Bramy Torowej nr 2 do Bramy Torowej nr 3 o długości 5 km, szerokości 250 m i głębokości 12,5 m,

b) Police – na południe od obrotnicy na wysokości Polic, styczna do tej obrotnicy, o długości 1,35 km, szerokości 220 m i głębokości 12,5 m;

17) „DGPS-RTK”;

18) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

19) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

20) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

21) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

22) (uchylony);

23) (uchylony);

24) [14] system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł – ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski, 1 światło – Radolin, 3 światła – Wielka Kępa);

25) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

26) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

27) geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz „TotalStation”;

28) obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.

[1] § 3 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[2] § 3 pkt 1 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[3] § 3 pkt 1 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[4] § 3 pkt 1 lit. g) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[5] § 3 pkt 1 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[6] § 3 pkt 9 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[7] § 3 pkt 9 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[8] § 3 pkt 13 lit. f) dodana przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[9] § 3 pkt 14 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[10] § 3 pkt 14 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[11] § 3 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[12] § 3 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[13] § 3 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[14] § 3 pkt 24 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-09-07

§ 3. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 014°16'40,5”E do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9”N, λ = 014°11'00,8”E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°16'58,2”N, λ = 014°05'13,1”E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°26'26,9”N, λ = 014°05'43,3”E, o szerokościach w dnie: 210 m – od km 0 do km 0,8; 200 m – od km 0,8 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6; 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°56'21,8”N, λ = 014°16'30,3”E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'48,3”N, λ = 014°17'20,1”E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) [1] tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,13 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 14°16'40,5”E w kierunku południowym), z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru, przy mijankach i obrotnicach oraz na odcinkach przejściowych, o podanych parametrach na odcinkach prostych:

– od km 0 do km 3,1 o szerokości od 210 m do 150 m i głębokości technicznej:

– – od km 0 do km 2,95: 14,5 m,

– – od km 2,95 do km 3,1: 13 m,

– od km 3,1 do km 5,13 o szerokości od 150 m do 90 m i głębokości technicznej 13 m,

– od km 5,13 do km 17,00 o szerokości 110 m i głębokości technicznej:

– – od km 5,13 do km 5,14: 13 m,

– – od km 5,14 do km 17: 12,5 m,

– od km 17,00 do km 41,20 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 41,20 do km 55,40 o szerokości 110 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 55,40 do km 64,00 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 64,00 do km 66,00 o szerokości 90 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 66,00 do km 67,13 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

e) [2] Kanał Grabowski o długości 0,34 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), o szerokości minimalnej 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

f) [3] Odra Zachodnia o długości 2,01 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej) z odpowiednimi poszerzeniami o podanych parametrach na odcinkach:

– od km 0,00 do km 0,42 o szerokości od 180 m do 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 0,42 do km 0,59 o szerokości od 100 do 120 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 0,59 do km 0,98 o szerokości od 100 do 80 m i głębokości technicznej 9,7 m,

– od km 0,98 do km 2,01 o szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m,

g) [4] tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,12 km, o podanych parametrach na odcinkach:

– od km 0 do km 3,94 o szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m,

– od km 3,94 do km 4,85 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 4,85 do km 4,97 o szerokości od 160 m do 130 m i głębokości technicznej 12,5 m,

– od km 4,97 do km 5,12 o szerokości od 130 m do 140 m i głębokości technicznej 12,5 m,

h) [5] tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 2,58 km, szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 25 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 3 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) [6] pławy świetlne – 46 szt.,

b) pławy nieświecące – 10 szt.,

c) [7] pławy świetlne zimowe – 22 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt. i pławy świetlne – 4 szt.;

11) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

12) stacja nautyczna Karsibór;

13) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m,

f) [8] Port Szczecin:

– umocnienie skarpy podwodnej toru wodnego o długości:

– – 50 m przy nabrzeżu Huk,

– – 266,5 m przy nabrzeżu Żeglarskim,

– – 91 m przy nabrzeżu BON,

– – 200 m przy nabrzeżu Gnieźnieńskim,

– umocnienie brzegowe o długości:

– – 464,1 m wzdłuż wyspy Radolin,

– – 634 m wzdłuż wysp Wielka Kępa oraz przy Orlim Przesmyku,

– – 364,6 m wzdłuż północnego cypla wyspy Ostrów Grabowski;

14) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) [9] kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,044 km2 i głębokości od 8,0 m do 11,8 m,

d) [10] kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,086 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

15) [11] pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pole „D” – na km 15,10 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumow-niczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

b) pole „wyspa W 28” – na km 28,00 w odległości około 3,2 km na wschód od toru, o powierzchni 248,8 ha, wraz z:

– przystanią dla statków składającą się z sześciu stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, grodzy oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,

– przystanią dla refulerów składającą się z trzech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,

– oznakowaniem nawigacyjnym wokół wyspy w postaci trzech pław świetlnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,68 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 43,83 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) pole „Dębina” – od km 59,09 do km 60,19 o powierzchni 31 ha;

16) [12] obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście:

– na km 1,72 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 10,0 m do 14,5 m),

– na km 3,27 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

– na km 4,90 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz o osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

b) na wysokości Polic – na km 49,73 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 350 m oraz osi dłuższej o długości 825 m i głębokości 12,5 m),

c) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 362 m i głębokości 12,5 m),

d) w porcie Szczecin:

– na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 12,5 m),

– u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);

16a) [13] mijanki:

a) Zalew Szczeciński – od Bramy Torowej nr 2 do Bramy Torowej nr 3 o długości 5 km, szerokości 250 m i głębokości 12,5 m,

b) Police – na południe od obrotnicy na wysokości Polic, styczna do tej obrotnicy, o długości 1,35 km, szerokości 220 m i głębokości 12,5 m;

17) „DGPS-RTK”;

18) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

19) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

20) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

21) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

22) (uchylony);

23) (uchylony);

24) [14] system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł – ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski, 1 światło – Radolin, 3 światła – Wielka Kępa);

25) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

26) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

27) geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz „TotalStation”;

28) obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.

[1] § 3 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[2] § 3 pkt 1 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[3] § 3 pkt 1 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[4] § 3 pkt 1 lit. g) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[5] § 3 pkt 1 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[6] § 3 pkt 9 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[7] § 3 pkt 9 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[8] § 3 pkt 13 lit. f) dodana przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[9] § 3 pkt 14 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[10] § 3 pkt 14 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[11] § 3 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[12] § 3 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[13] § 3 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

[14] § 3 pkt 24 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-06-20 do 2023-09-06    (Dz.U.2023.1143 tekst jednolity)

§ 3. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 014°16'40,5”E do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9”N, λ = 014°11'00,8”E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°16'58,2”N, λ = 014°05'13,1”E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°26'26,9”N, λ = 014°05'43,3”E, o szerokościach w dnie: 210 m – od km 0 do km 0,8; 200 m – od km 0,8 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6; 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°56'21,8”N, λ = 014°16'30,3”E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'48,3”N, λ = 014°17'20,1”E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,35 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 014°16'40,5”E w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 210 m do 150 m – od km 0 do km 3,1; od 150 m do 90 m – od km 3,1 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,35 i głębokościach technicznych: 14,5 m – od km 0 do km 3,1; 13 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,35,

e) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

f) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

g) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 do km 4,11; 100 m – od km 4,11 do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 i głębokościach technicznych: 4,5 m – od km 0 do km 4,11; 10,5 m – od km 4,11 do km 5,32,

h) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 25 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 3 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pławy świetlne – 39 szt.,

b) pławy nieświecące – 10 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt. i pławy świetlne – 4 szt.;

11) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

12) stacja nautyczna Karsibór;

13) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

14) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

15) pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

b) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

c) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumow-niczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

d) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

16) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 7,0 m do 14,5 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m oraz osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m),

f) w porcie Szczecin – na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 9,7 m),

g) w porcie Szczecin – u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);

17) „DGPS-RTK”;

18) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

19) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

20) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

21) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

22) (uchylony);

23) (uchylony);

24) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł – ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

25) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

26) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

27) geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz „TotalStation”;

28) obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-04 do 2023-06-19

§ 3. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) [6] podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6"N, λ = 014°16'40,5"E do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 210 m – od km 0 do km 0,8; 200 m – od km 0,8 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6; 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) [7] wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°56'21,8"N, λ = 014°16'30,3"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'48,3"N, λ = 014°17'20,1"E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) [8] tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,35 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6"N, λ = 014°16'40,5"E w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 210 m do 150 m – od km 0 do km 3,1; od 150 m do 90 m – od km 3,1 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,35 i głębokościach technicznych: 14,5 m – od km 0 do km 3,1; 13 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,35,

e) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

f) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

g) [9] tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 do km 4,11; 100 m – od km 4,11 do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 i głębokościach technicznych: 4,5 m – od km 0 do km 4,11; 10,5 m – od km 4,11 do km 5,32,

h) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 25 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 3 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pławy świetlne – 39 szt. [10] ,

b) pławy nieświecące – 10 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt. i pławy świetlne – 4 szt. [11] ;

11) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

12) stacja nautyczna Karsibór;

13) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

14) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

15) pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

b) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

c) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

d) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

16) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 7,0 m do 14,5 m) [12] ,

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m oraz osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m),

f) w porcie Szczecin – na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 9,7 m),

g) w porcie Szczecin – u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);

17) „DGPS-RTK”;

18) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

19) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

20) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

21) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

22) [13] (uchylony)

23) [14] (uchylony)

24) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł – ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu [15] i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

25) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych [16] ;

26) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

27) geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz „TotalStation”;

28) [17] obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.

[6] § 3 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[7] § 3 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[8] § 3 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[9] § 3 pkt 1 lit. g) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[10] § 3 pkt 9 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[11] § 3 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[12] § 3 pkt 16 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[13] § 3 pkt 22 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[14] § 3 pkt 23 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[15] § 3 pkt 24 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[16] § 3 pkt 25 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. g) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[17] § 3 pkt 28 dodany przez § 1 pkt 2 lit. h) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-06-11 do 2022-02-03

§ 3. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od linii łączącej głowice falochronów centralnego i zachodniego do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E i dalej do punktu φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 200 m – od km 0 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 35,6; 240 m – od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,50 m, długość toru 1,47 km, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°56'32"N; λ = 14°16'22"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'32"N; λ = 14°16'22"E,

c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d) tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,35 km (licząc od główek falochronu centralnego w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 67,35 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m – od km 5,28 do km 67,35,

e) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

f) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m – od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m – od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m – od km 0,702 do km 0,778; 80 m – od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m – od km 0 do km 0,778; 7,0 m – od km 0,778 do km 1,993,

g) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m – od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m – od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m – od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m – od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m – od km 5,03 do km 5,32,

h) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2) falochrony w Porcie Świnoujście:

a) falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b) falochron centralny o długości 1490 m,

c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) stawy na wodzie – 2 szt.,

b) stawy na lądzie – 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) pławy świetlne – 27 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 25 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 3 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,

g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pławy świetlne – 41 szt.,

b) pławy nieświecące – 10 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim – pławy nieświecące – 15 szt.;

11) punkt kontroli ruchu statków – 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

12) stacja nautyczna Karsibór;

13) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

– brzeg wschodni o długości 3200 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

– brzeg wschodni o długości 7200 m,

– brzeg zachodni o długości 7200 m,

e) Wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

14) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;

15) pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście – Szczecin:

a) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

b) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

c) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

d) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

16) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście – na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m oraz osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m),

f) w porcie Szczecin – na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 9,7 m),

g) w porcie Szczecin – u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);

17) „DGPS-RTK”;

18) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service”;

19) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

20) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

21) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

22) system radionawigacyjny „SYLEDIS”;

23) system nawigacyjny „FALCON”;

24) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

25) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3000”;

26) zestaw laserowy „POLARTRACK”;

27) geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz „TotalStation”.