history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-07-10    (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 275. [Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja obowiązująca od 2023-07-10    (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 275. [Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-21 do 2023-07-09    (Dz.U.2018.2175 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu ] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-15 do 2018-11-20    (Dz.U.2016.66 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-01 do 2016-01-14    (Dz.U.2013.758 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu ] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-12-21 do 2013-06-30    (Dz.U.2009.217.1689 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2 000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-07-04 do 2009-12-20

[Obowiązek posiadania certyfikatu] [12] Statek przewożący ponad 2 000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

[12] Art. 275 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o zmianie ustawy – Kodeks morski (Dz.U. Nr 95, poz. 789). Zmiana weszła w życie 4 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-05 do 2009-07-03

[Obowiązek posiadania certyfikatu] Żaden statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ państwa rejestracji statku.