history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-07-10    (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 358. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2023-07-10    (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 358. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-21 do 2023-07-09    (Dz.U.2018.2175 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-15 do 2018-11-20    (Dz.U.2016.66 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-01 do 2016-01-14    (Dz.U.2013.758 tekst jednolity)

(uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-16 do 2013-06-30

[6] (uchylony).

[6] Art. 358 uchylony przez art. 75 pkt 3 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. Nr 80, poz. 432). Zmiana weszła w życie 16 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-12-21 do 2011-05-15    (Dz.U.2009.217.1689 tekst jednolity)

[Roszczenia o wynagrodzenie] § 1. Do roszczeń o wynagrodzenie szkody wynikłej ze zderzenia statków na morskich wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego; jeżeli zderzenie nastąpiło na pełnym morzu, stosuje się prawo sądu państwa, który spór rozpoznaje. W razie jednak zderzenia statków podnoszących tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach zderzenie nastąpiło.

§ 2. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na pełnym morzu stosuje się prawo sądu, który spór rozpoznaje. Jeżeli jednak zarówno statek ratowany, jak i statek ratujący podnoszą tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach ratownictwo nastąpiło.

§ 3. Do podziału wynagrodzenia pomiędzy armatora oraz kapitana i innych członków załogi stosuje się prawo bandery statku ratującego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-05 do 2009-12-20

[Roszczenia o wynagrodzenie] § 1. Do roszczeń o wynagrodzenie szkody wynikłej ze zderzenia statków na morskich wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego; jeżeli zderzenie nastąpiło na pełnym morzu, stosuje się prawo sądu państwa, który spór rozpoznaje. W razie jednak zderzenia statków podnoszących tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach zderzenie nastąpiło.

§ 2. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na pełnym morzu stosuje się prawo sądu, który spór rozpoznaje. Jeżeli jednak zarówno statek ratowany, jak i statek ratujący podnoszą tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach ratownictwo nastąpiło.

§ 3. Do podziału wynagrodzenia pomiędzy armatora oraz kapitana i innych członków załogi stosuje się prawo bandery statku ratującego.