Wersja obowiązująca od 2025.12.09

[Informacja o przyjęciu wniosku przez konsula] [5] 1. Konsul niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie dwóch dni roboczych liczonych od dnia złożenia wniosku o wydanie TDP, informuje o jego przyjęciu najbliższe przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa obywatelstwa oraz zwraca się z zapytaniem o potwierdzenie danych osoby, której dotyczy wniosek.

2. Za dzień roboczy uznaje się dzień inny niż sobota lub niedziela lub dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, przy czym za dzień ustawowo wolny od pracy uznaje się również dzień wolny od pracy obowiązujący organ zobowiązany do działania.

3. Do zapytania, o którym mowa w ust. 1, załącza się:

1) odwzorowanie cyfrowe wniosku o wydanie TDP;

2) odwzorowanie cyfrowe wizerunku twarzy osoby, której dotyczy wniosek, utrwalonego w trakcie składania wniosku, a w przypadku gdy nie jest to możliwe – wykonanego zgodnie z wymogami określonymi w art. 41 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych;

3) odwzorowanie cyfrowe dostępnych dokumentów tożsamości oraz innych dokumentów istotnych dla weryfikacji i potwierdzenia danych osoby, której dotyczy wniosek.

[5] Art. 48c dodany przez art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 9 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Prawo konsularne (Dz.U. poz. 1171). Zmiana weszła w życie 9 grudnia 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.12.09

[Informacja o przyjęciu wniosku przez konsula] [5] 1. Konsul niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie dwóch dni roboczych liczonych od dnia złożenia wniosku o wydanie TDP, informuje o jego przyjęciu najbliższe przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa obywatelstwa oraz zwraca się z zapytaniem o potwierdzenie danych osoby, której dotyczy wniosek.

2. Za dzień roboczy uznaje się dzień inny niż sobota lub niedziela lub dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, przy czym za dzień ustawowo wolny od pracy uznaje się również dzień wolny od pracy obowiązujący organ zobowiązany do działania.

3. Do zapytania, o którym mowa w ust. 1, załącza się:

1) odwzorowanie cyfrowe wniosku o wydanie TDP;

2) odwzorowanie cyfrowe wizerunku twarzy osoby, której dotyczy wniosek, utrwalonego w trakcie składania wniosku, a w przypadku gdy nie jest to możliwe – wykonanego zgodnie z wymogami określonymi w art. 41 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych;

3) odwzorowanie cyfrowe dostępnych dokumentów tożsamości oraz innych dokumentów istotnych dla weryfikacji i potwierdzenia danych osoby, której dotyczy wniosek.

[5] Art. 48c dodany przez art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 9 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Prawo konsularne (Dz.U. poz. 1171). Zmiana weszła w życie 9 grudnia 2025 r.