Wersja obowiązująca od 2025.10.28

§ 19. [Wniosek o płatność złożony po terminie] 1. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia wniosku o płatność w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został złożony w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, o którym mowa w ust. 1, instytucja pośrednicząca nie wypłaca pomocy technicznej.

3. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów, instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia wyjaśnień lub do poprawy wniosku o płatność w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.

4. W przypadku gdy beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie złożył wyjaśnień lub nie poprawił wniosku o płatność w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca ponownie wzywa beneficjenta do złożenia wyjaśnień lub poprawy wniosku o płatność w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. W przypadku gdy beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie złożył wyjaśnień lub nie poprawił wniosku o płatność w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, jeżeli cel operacji został osiągnięty lub może zostać osiągnięty do dnia złożenia wniosku o płatność końcową, i w tym zakresie wypłaca pomoc techniczną albo

2) nie wypłaca pomocy technicznej, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

6. [10]  W toku postępowania w sprawie wypłaty środków stosuje się przepisy § 18 ust. 6 i 7.

7. [11] Do trybu rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 9 i 10 stosuje się odpowiednio.

[10] § 19 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027, a także podziału środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu (Dz.U. poz. 1376). Zmiana weszła w życie 28 października 2025 r.

[11] § 19 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027, a także podziału środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu (Dz.U. poz. 1376). Zmiana weszła w życie 28 października 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.10.28

§ 19. [Wniosek o płatność złożony po terminie] 1. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia wniosku o płatność w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został złożony w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, o którym mowa w ust. 1, instytucja pośrednicząca nie wypłaca pomocy technicznej.

3. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów, instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia wyjaśnień lub do poprawy wniosku o płatność w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.

4. W przypadku gdy beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie złożył wyjaśnień lub nie poprawił wniosku o płatność w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca ponownie wzywa beneficjenta do złożenia wyjaśnień lub poprawy wniosku o płatność w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. W przypadku gdy beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie złożył wyjaśnień lub nie poprawił wniosku o płatność w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, jeżeli cel operacji został osiągnięty lub może zostać osiągnięty do dnia złożenia wniosku o płatność końcową, i w tym zakresie wypłaca pomoc techniczną albo

2) nie wypłaca pomocy technicznej, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

6. [10]  W toku postępowania w sprawie wypłaty środków stosuje się przepisy § 18 ust. 6 i 7.

7. [11] Do trybu rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 9 i 10 stosuje się odpowiednio.

[10] § 19 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027, a także podziału środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu (Dz.U. poz. 1376). Zmiana weszła w życie 28 października 2025 r.

[11] § 19 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027, a także podziału środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu (Dz.U. poz. 1376). Zmiana weszła w życie 28 października 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.10.06 do 2025.10.27

§ 19. [Wniosek o płatność złożony po terminie] 1. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia wniosku o płatność w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został złożony w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, o którym mowa w ust. 1, instytucja pośrednicząca nie wypłaca pomocy technicznej.

3. W przypadku gdy wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów, instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia wyjaśnień lub do poprawy wniosku o płatność w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.

4. W przypadku gdy beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie złożył wyjaśnień lub nie poprawił wniosku o płatność w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca ponownie wzywa beneficjenta do złożenia wyjaśnień lub poprawy wniosku o płatność w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. W przypadku gdy beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie złożył wyjaśnień lub nie poprawił wniosku o płatność w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, jeżeli cel operacji został osiągnięty lub może zostać osiągnięty do dnia złożenia wniosku o płatność końcową, i w tym zakresie wypłaca pomoc techniczną albo

2) nie wypłaca pomocy technicznej, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

6. Wezwanie przez instytucję pośredniczącą beneficjenta do złożenia wyjaśnień, przedstawienia dokumentów lub wykonania określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków wstrzymuje bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność do czasu złożenia tych wyjaśnień, przedstawienia tych dokumentów lub wykonania tych czynności przez beneficjenta. Od złożenia tych wyjaśnień, przedstawienia tych dokumentów lub wykonania tych czynności bieg terminu rozpoczyna się od nowa.