history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-09-25 do 2031-01-01    (Dz.U.2023.1983 tekst jednolity)

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1 100 000 tys. zł;

2) 2019 – 500 000 tys. zł;

3) 2020 – 5 400 000 tys. zł;

4) 2021 – 3 600 000 tys. zł;

5) 2022 – 500 000 tys. zł;

6) 2023 – 674 123 tys. zł;

7) 2024 – 1 908 626 tys. zł;

8) 2025 – 1 958 626 tys. zł;

9) 2026 – 1 958 626 tys. zł;

10) 2027 – 1 650 000 tys. zł;

11) 2028 – 1 750 000 tys. zł;

12) 2029 – 1 600 000 tys. zł;

13) 2030 – 1 600 000 tys. zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja obowiązująca od 2023-09-25 do 2031-01-01    (Dz.U.2023.1983 tekst jednolity)

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1 100 000 tys. zł;

2) 2019 – 500 000 tys. zł;

3) 2020 – 5 400 000 tys. zł;

4) 2021 – 3 600 000 tys. zł;

5) 2022 – 500 000 tys. zł;

6) 2023 – 674 123 tys. zł;

7) 2024 – 1 908 626 tys. zł;

8) 2025 – 1 958 626 tys. zł;

9) 2026 – 1 958 626 tys. zł;

10) 2027 – 1 650 000 tys. zł;

11) 2028 – 1 750 000 tys. zł;

12) 2029 – 1 600 000 tys. zł;

13) 2030 – 1 600 000 tys. zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-05-06 do 2023-09-24

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. [4] Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1 100 000 tys. zł;

2) 2019 – 500 000 tys. zł;

3) 2020 – 5 400 000 tys. zł;

4) 2021 – 3 600 000 tys. zł;

5) 2022 – 500 000 tys. zł;

6) 2023 – 674 123 tys. zł;

7) 2024 – 1 908 626 tys. zł;

8) 2025 – 1 958 626 tys. zł;

9) 2026 – 1 958 626 tys. zł;

10) 2027 – 1 650 000 tys. zł;

11) 2028 – 1 750 000 tys. zł;

12) 2029 – 1 600 000 tys. zł;

13) 2030 – 1 600 000 tys. zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[4] Art. 51 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 760). Zmiana weszła w życie 6 maja 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-04-20 do 2023-05-05    (Dz.U.2023.747 tekst jednolity)

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 5,4 mld zł;

4) 2021 – 3,6 mld zł;

5) 2022 – 0,5 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,650 mld zł;

9) 2026 – 1,650 mld zł;

10) 2027 – 1,650 mld zł;

11) 2028 – 1,750 mld zł;

12) 2029 – 1,6 mld zł;

13) 2030 – 1,6 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-24 do 2023-04-19

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 5,4 mld zł;

4) 2021 – 3,6 mld zł;

5) 2022 – 0,5 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,650 mld zł;

9) 2026 – 1,650 mld zł;

10) 2027 – 1,650 mld zł;

11) [100] 2028 – 1,750 mld zł;

12) [101] 2029 – 1,6 mld zł;

13) [102] 2030 – 1,6 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[100] Art. 51 ust. 1 pkt 11 dodany przez art. 1 pkt 42 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1768). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2022 r.

[101] Art. 51 ust. 1 pkt 12 dodany przez art. 1 pkt 42 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1768). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2022 r.

[102] Art. 51 ust. 1 pkt 13 dodany przez art. 1 pkt 42 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1768). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-02 do 2022-08-23    (Dz.U.2022.505 tekst jednolity)

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 5,4 mld zł;

4) 2021 – 3,6 mld zł;

5) 2022 – 0,5 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,650 mld zł;

9) 2026 – 1,650 mld zł;

10) 2027 – 1,650 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-10-22 do 2022-03-01

Art. 51. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 5,4 mld zł;

4) [3] 2021 – 3,6 mld zł;

5) [4] 2022 – 0,5 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,650 mld zł;

9) 2026 – 1,650 mld zł;

10) 2027 – 1,650 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[3] Art. 51 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 90a pkt 2 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2021 (Dz.U. poz. 2400; ost. zm.: Dz.U. z 2021 r. poz. 1901). Zmiana weszła w życie 22 października 2021 r.

[4] Art. 51 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 90a pkt 2 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2021 (Dz.U. poz. 2400; ost. zm.: Dz.U. z 2021 r. poz. 1901). Zmiana weszła w życie 22 października 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-06-23 do 2021-10-21    (Dz.U.2021.1122 tekst jednolity)

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 5,4 mld zł;

4) 2021 – 0,5 mld zł;

5) 2022 – 1,6 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,650 mld zł;

9) 2026 – 1,650 mld zł;

10) 2027 – 1,650 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-12-31 do 2021-06-22

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu [54] wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 5,4 mld zł;

4) 2021 – 0,5 mld zł;

5) 2022 – 1,6 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) [55] 2025 – 1,650 mld zł;

9) [56] 2026 – 1,650 mld zł;

10) [57] 2027 – 1,650 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. [58] W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[54] Art. 51 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 23 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2338). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2020 r.

[55] Art. 51 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 24 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2338). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2020 r.

[56] Art. 51 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 24 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2338). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2020 r.

[57] Art. 51 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 24 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2338). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2020 r.

[58] Art. 51 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 23 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2338). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-09 do 2020-12-30

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu Dróg Samorządowych wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) [3] 2020 – 5,4 mld zł;

4) [4] 2021 – 0,5 mld zł;

5) 2022 – 1,6 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,6 mld zł;

9) 2026 – 1,6 mld zł;

10) 2027 – 1,6 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu Dróg Samorządowych w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu Dróg Samorządowych przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[3] Art. 51 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 11 pkt 3 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19 (Dz.U. poz. 1747). Zmiana weszła w życie 9 października 2020 r.

[4] Art. 51 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 11 pkt 3 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19 (Dz.U. poz. 1747). Zmiana weszła w życie 9 października 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-21 do 2020-10-08    (Dz.U.2020.1430 tekst jednolity)

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu Dróg Samorządowych wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 1,6 mld zł;

4) 2021 – 1,6 mld zł;

5) 2022 – 1,6 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,6 mld zł;

9) 2026 – 1,6 mld zł;

10) 2027 – 1,6 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu Dróg Samorządowych w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu Dróg Samorządowych przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-12-22 do 2020-08-20

[Skutki finansowe ustawy] 1. [2] Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu Dróg Samorządowych wynosi w roku:

1) 2018 – 1,1 mld zł;

2) 2019 – 0,5 mld zł;

3) 2020 – 1,6 mld zł;

4) 2021 – 1,6 mld zł;

5) 2022 – 1,6 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,6 mld zł;

9) 2026 – 1,6 mld zł;

10) 2027 – 1,6 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu Dróg Samorządowych w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu Dróg Samorządowych przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[2] Art. 51 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 38b pkt 2 ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2018 (Dz.U. poz. 2371; ost. zm.: Dz.U. z 2018 r., poz. 2383). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-12-04 do 2018-12-21

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu Dróg Samorządowych wynosi w roku:

1) 2018 – 0,0 mld zł;

2) 2019 – 1,6 mld zł;

3) 2020 – 1,6 mld zł;

4) 2021 – 1,6 mld zł;

5) 2022 – 1,6 mld zł;

6) 2023 – 1,6 mld zł;

7) 2024 – 1,6 mld zł;

8) 2025 – 1,6 mld zł;

9) 2026 – 1,6 mld zł;

10) 2027 – 1,6 mld zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, stosuje się mechanizm korygujący polegający na obniżeniu wielkości środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności przez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej umowie, o której mowa w art. 28, przewidującej udzielenie dofinansowania ze środków, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu Dróg Samorządowych w pierwszym półroczu i limitu wydatków Funduszu Dróg Samorządowych przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.